MamaPapa skrev 2013-02-26 10:03:46 följande:
Ja - i vecka 12. Hemskt, hemskt, hemskt. Stor chock som du säger. Hade absolut inte förväntat mig det - hade bara varit gravid en gång förut vilket resulterade i friskt barn.
Min första känsla var bara att jag ville ha UT fostret. Nu. På en gång. Men så funkade det inte tyvärr - det var "fullt". Fick en tid 24 tim efter ungefär för skrapning (fick välja tablett eller skrapning). Under de timmarna innan ingreppet började jag blöda och fick värkar. Lustigt hur jag antagligen gått omkring med dött foster i 3-4 veckor men så fort min hjärna fattade hur det stod till så stötte kroppen bort fostret. Satt hela natten på toa o grät och på eftermiddagen dagen efter fick jag komma in.
Tog ett bra tag att smälta. Det värsta var min son som då var 6 år och sååå hade sett fram emot ett syskon.
Men så vart jag gravid igen ca 6 månader efter. Och även om jag var nervös hela graviditeten så gick det bra. Har idag en frisk liten kille som snart blir två år.
Så nu tänker jag att det fanns en "mening" med mitt MA. Barnet var kanske inte friskt. Det var "meningen" vi skulle få vår lilla pojke istället.
Håll hoppet vid liv - skickar stora styrkekramar. Du tar dig igenom det här.
Sjukhuset ringde för en stund sen, och gav mig en akuttid. så ska dit redan imorgon. Istället för om en vecka. Så det känns väldigt skönt. Problemet men det här, är att allt har äxt som det ska förutom fostret.. Jag har fått mage, och har verkligen känt mig gravid. Läkarna sa också det, att det är väldigt ovanligt. Och varför stöter inte min kropp ut det? Det är så måna frågor.
Och innan den här graviditeten, Fick jag missfall i vecka 8 för ett år sedan ungefär.. Så vi lyckades äntligen, att bli gravida efter 11 månader. SÅ händer det här.
Det är så jäkla ofattbart, jag vill inte ens förstå det.. Att det efterlängtade fostret, faktiskt ligger i min mage MEN inte är i liv. Hur länge har jag gått såhär? Varför kände/känner jag ingenting? Ja, helt förvirrad..
Vad roligt för er, att det gick så bra! Ja, det är väl meningen när en sån här grej händer. Men frågan är när man ska våga försöka igen :/