• Elle84

Resa till Kos?

Har hittat en resa till kos som jag är lite sugen på. Har 2 barn på 8 månader samt 3 år. Vad säger ni om de? Har aldrig varit i Grekland utan alltid valt något annat land av någon konstig anledning. Hittat ett jätte fint hotell med rusch banor och allt möjligt roligt för barn. Ska tillägga att vi ville åka i slutet av maj. Tacksam för lite svar :)

• Svar på tråden Resa till Kos?
  • Minne

Vi var där i augusti 2012. Jag är Kos frälst sedan ungdomen och såg såå mycket fram mot denna resa. Jag blev såå grymt besviken.. Jag hoppas det hotellet har tagit åt sig av kritiken.Trasiga solstolar, stenhårda sängar och maten var fruktansvärd. Vi upptäckte att vi kunde smita in på Aqualand och käka där, de var marginellt bättre än i den hotell delen som vi bodde i. Det enda som de gjorde riktigt gott var kaffet till frukosten! Jag hoppas ni får en mycket bättre upplevelse än vad vi fick, vi var 2 vuxna och ett barn..

• päronkagge

Jag har varit på Kos. I Kos stad. Mysigt. Nu har de ju försökt tvätta bort den lite negativa "stämpeln" de haft tidigare. (var mkt fylla och svineri bland turistande ungdomar tidigare). Jag har upplevt att alla sängar där jag varit i både grekland och turkiet har varit hårda. Man får leva med det i en eller två veckors tid :)
    Jag gillar verkligen Grekland och har varit på Kos, Kreta 5 ggr, Rhodos, Cypern, Zakynthos. Har rest med barn också och det har aldrig varit några problem, finns barnstolar på restauranger, blöjor i affärer mm.
    Däremot kan det vara ganska blåsigt på Kos. Oftast skönt att det fläktar men kan vara bra att man har kofta eller tröja med sig till kvällen. I synnerhet om man ska åka i slutet av maj då kvällarna ibland inte hunnit bli sådär riktigt varma ännu.  

• Kakankaka

Jag åker till Kos om 2 veckor, ska åka med Apollo. vi ska ha all inclusive!

Det är jag, sambon och våran dotter som blir 2 i juni..hur mycket fickpengar ska ni ha med er, och hur många är ni som ska ha fickpengarna och vad har ni tänkt att göra för dom? 

• Frontline
    Kakankaka skrev 2013-05-14 12:02:46 följande:
    Jag åker till Kos om 2 veckor, ska åka med Apollo. vi ska ha all inclusive!

Det är jag, sambon och våran dotter som blir 2 i juni..hur mycket fickpengar ska ni ha med er, och hur många är ni som ska ha fickpengarna och vad har ni tänkt att göra för dom? 
    Kör vi Allinc brukar vi i regel bara växla in kanske 2000:- hemma i Sverige så man har när man kommer ner och ett par dagar, tar sen ut på plats efter behov.
    Det går inte åt så mycket pengar när man har allinc, vi är 2 vuxna och 3 barn varav det minsta är väl ingen större kostnad i sig.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Kakankaka

Frontline tack för svar! Är väl något sådant jag funderar på..vi ska ju äta det mesta på hotellet,funderar väl på att hyra bil en dag och då blir det ju att äta ute och kanske handla lite..men det blir väl också de större utgifterna!

• Frontline
    Kakankaka skrev 2013-05-14 14:21:06 följande:
    Frontline tack för svar! Är väl något sådant jag funderar på..vi ska ju äta det mesta på hotellet,funderar väl på att hyra bil en dag och då blir det ju att äta ute och kanske handla lite..men det blir väl också de större utgifterna!
    Vi funderar med på att hyra bil ett par dagar när vi åker till Kos i höst, jag har aldrig hyrt bil utomlands så man hoppas att det blir lugn körning och inte blanda sig i med stressiga Greker
  • Kakankaka
    Frontline skrev 2013-05-15 00:37:06 följande:
    Vi funderar med på att hyra bil ett par dagar när vi åker till Kos i höst, jag har aldrig hyrt bil utomlands så man hoppas att det blir lugn körning och inte blanda sig i med stressiga Greker

Vi hyrde bil på Korfu, och det gick hur bra som helst, förutom att vi körde lite vilse för jag är världens sämsta kartläsare, haha! :)
  • Doa

Åker också till kos om 1,5 vecka. Vi är tre familjer med 7 små barn tillsammans. Var på kos för 15 år sedan och partajade. Denna resa blir motsatsen till det, barn, mys och trevligt sällskap. Åker med Apollo.

• Kakankaka
    Doa skrev 2013-05-20 14:20:12 följande:
    Åker också till kos om 1,5 vecka. Vi är tre familjer med 7 små barn tillsammans. Var på kos för 15 år sedan och partajade. Denna resa blir motsatsen till det, barn, mys och trevligt sällskap. Åker med Apollo.

Vilken flygplats och vilket hotell? Jag längtar som tusan nu!
  • verkar

Vi ska till samma hotell som ni. Vi åker 29/5 och kommer vara där i 2 veckor allinc. Hur mycket kostade inträdet till Aqualand?

Ursäkta min dyslexi
  • Doa

Vi åker från Arlanda och ska bo på blue lagoon resort.

• Frontline

Har ni varit iväg en TS?

Det börjar dra ihop sig för oss med 4 veckor kvar innan vi åker så börjar man nu bli lite taggad.
    Har inte haft 1 dag semester denna sommar så det kan bli välbehövligt att komma iväg...

Svar på tråden Resa till Kos?