Förälder till barn med skolios...
Hej!
Jag har skrivit i en tidigare tråd om min sons skolios. Den upptäcktes i höstas på hälsokontrollen i skolan att min son har skolios. Han är 12 år och fyller 13 inom några månader. Skolläkaren skickade oss till röntgen och precis innan jul fick vi reda på att det var 25 grader i bröstryggen och 39 grader i ländryggen (den röntgen gjordes i slutet av november). Nästa vecka har vi tid för ny röntgen och efter det ortopedbesök.
Min son vill inte har korsett. Han är i en känslig ålder, och ska till hösten byta skola och få nya klasskamrater. Med tanke på allt han har gått igenom tidigare i livet så tycker inte jag heller att korsett är det bästa alternativet. Vi båda är mycket positivt inställda till operation, och jag har läst om många lyckade och bra operationer, men även om sådana som har fått problem med värk efteråt. Som det är nu så har min son bara ont i ryggen ibland.
Nu sitter jag här med alla känslor som anhörig, och skulle så gärna vilja komma i kontakt med andra föräldrar som har gått igenom samma som väntar för mej...