• Päronmamma

Sparande till barnen?

Hej alla föräldrar till 3-4 barn. Hur mkt sparar ni till era barn? Jag sparar 200 kr var/ 4 barn i fonder. Sen när jag börjar jobba igen så kommer vi spara nån hundralapp var på ett sparkonto. Vad säger ni andra? Jag jobbar deltid så vi har det inte så fet men bra ändå

• Svar på tråden Sparande till barnen?
  • sasso78

Har 2 barn. Sparar också 200 kr månad var i fonder plus att deras farmor sparar åt dem också i en fond. Sen brukar vi sätta in en större summa pengar några gånger per år.

• lövet2

Vi sparar inget alls. I stället har vi satsat på att ha barnen hemma med mig, och vi har alltså levt på bara en lön.

• Majsan70

Till mina stora barn har farfar sparat. De fick sina pengar när de blev 18 år. Till vår 9 åring sparar jag 100 i månaden att kunna använda till saker. Min man sparade 300 men har nu slutat att spara för ett tag framöver för att låta pengarna växa till sig. Kanske sparar vi lite mer sen i framtiden kanske inte. Hon lär klara sig i vilket fall.

• Majsan70
    SuzR skrev 2013-03-02 16:22:55 följande:
    Varför sparar ni i fonder?

Oj stora barnens pengar finns i räntefonder. De pengar jag sparar till min dotter står på ett vanligt konto eftersom hon ju vill använda i bland. Vad maken har för fonder har jag ingen aning om.
  • strojes

Vi har 3 barn och sätter in 100:- per barn och månad på deras sparkonto. Kontona är nog någon blandning mellan räntefonder och aktier tror jag. Och släktingar sätter in pegnar där då och då vid födelsedagar tex.

Svar på tråden Sparande till barnen?