Anonym (Mr) skrev 2013-03-03 14:55:36 följande:
Intressant, det låter som lagstiftarna behöver uppdatera sig. Som jag ser det så är det väldigt lockande att bli egenföretagare med tanke på hur många som nämner rädsla för att förlora jobbet, och tydligen är det en befogad sådan...
Tror du inte också samtisdigt at ju fler som gör det så kommer det till slut inte vbli en så stor grej? Sen kan jag förstå att långt ifrån alla är beredda att bära allt dömande.
Ja, men det är samtidigt svårt att skriva en bra lag mot diskriminering. Man vill väl behålla möjligheten att sparka en pedofil från en förskola, även innan hen gjort något brottsligt, skulle jag tro. Och att lista tusen olika saker i en lag går inte riktigt för sig heller. Så det är knepigt.
Jag tänker som dig när det gäller öppenhet. Några måste tyvärr ta stryk för att det ska hända något. Min egen mor blev avsatt från en ordförandepost av oklara skäl, men hon misstänker själv att det handlar om att hon är aktiv på BDSM-fester. Folk i föreningen vägrar säga vad som fick dem att plötsligt ändra sin åsikt om henne. Speciellt konstigt är att de inte hade någon vettig ersättare för posten, utan kassören fick bli både kassör och ordförande!
Jag själv är ganska oförsiktig när det gäller vissa delar av min sexualitet, exempelvis min bisexualitet eller mitt intresse i BDSM. Däremot döljer jag andra delar som jag vet är mer kontroversiella, då jag faktiskt vill ha jobb och vänner.