• Anonym (Mr)

Tjejer! Skulle ni kunna tänka er medverka porrfilm, förutsatt ett tilltalande manus, skådespelare och ersättning

Hur känner ni? Vad skulle eventuellt stoppa dig från att vara med i porrfilm? Om du skulle avstå av flera skäl rösta på det som har störst inflytande på ditt val. Skulle du avstå beroende på flera, lika starka, skäl rösta övrigt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjejer! Skulle ni kunna tänka er medverka porrfilm, förutsatt ett tilltalande manus, skådespelare och ersättning
  • Anonym (Mr)

Tack för responsen och era kommentarer, kul med gensvaret.

Grovt förenklat kan man efter 50 röster dela in svaren i kategorierna:

22% Nej, jag skulle inte göra det eftersom det känns förnedrande
    22% Nej, jag skulle inte göra det eftersom det skulle kännas obehagligt med tanke på vilka som skulle tänkas se det och det som kommer och kan komma ur det.
    30% Nej jag skulle inte göra det eftersom jag är ointresserad
    14% Nej, av många eller andra anledningar
    10% Ja
    2%   Osäker    

• Anonym (kvinna27)

Jag skulle absolut göra det, men bara om ett till villkor uppfylls - att filmskaparna är duktiga!! Att det är snyggt och estetiskt filmat och redigerat i efterhand är mycket viktigare än ersättning, exempelvis. 

• lykantrophona
    Anonym (Mr) skrev 2013-03-03 14:55:36 följande:

Intressant, det låter som lagstiftarna behöver uppdatera sig. Som jag ser det så är det väldigt lockande att bli egenföretagare med tanke på hur många som nämner rädsla för att förlora jobbet, och tydligen är det en befogad sådan...

Tror du inte också samtisdigt at ju fler som gör det så kommer det till slut inte vbli en så stor grej? Sen kan jag förstå att långt ifrån alla är beredda att bära allt dömande.  
    Ja, men det är samtidigt svårt att skriva en bra lag mot diskriminering. Man vill väl behålla möjligheten att sparka en pedofil från en förskola, även innan hen gjort något brottsligt, skulle jag tro. Och att lista tusen olika saker i en lag går inte riktigt för sig heller. Så det är knepigt.

Jag tänker som dig när det gäller öppenhet. Några måste tyvärr ta stryk för att det ska hända något. Min egen mor blev avsatt från en ordförandepost av oklara skäl, men hon misstänker själv att det handlar om att hon är aktiv på BDSM-fester. Folk i föreningen vägrar säga vad som fick dem att plötsligt ändra sin åsikt om henne. Speciellt konstigt är att de inte hade någon vettig ersättare för posten, utan kassören fick bli både kassör och ordförande!

Jag själv är ganska oförsiktig när det gäller vissa delar av min sexualitet, exempelvis min bisexualitet eller mitt intresse i BDSM. Däremot döljer jag andra delar som jag vet är mer kontroversiella, då jag faktiskt vill ha jobb och vänner.
  • Severus

Nej för fan

Fortsätter vara med i vanliga filmer. Då trivs jag som bäst 

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Anonym
    Anonym (Mr) skrev 2013-03-03 10:06:50 följande:
    Hur känner ni? Vad skulle eventuellt stoppa dig från att vara med i porrfilm? Om du skulle avstå av flera skäl rösta på det som har störst inflytande på ditt val. Skulle du avstå beroende på flera, lika starka, skäl rösta övrigt.
    jag (kvinna) skulle gärna bli porrskådis men vill inte att framtida arbetskamrater ska se det endast pga att det inte är helt socialt accepterat och kan skada min yrkeskarriär som ekonomikonsult
  • Anonym (Mr)
    Anonym skrev 2013-03-03 17:43:01 följande:
    jag (kvinna) skulle gärna bli porrskådis men vill inte att framtida arbetskamrater ska se det endast pga att det inte är helt socialt accepterat och kan skada min yrkeskarriär som ekonomikonsult
    Jag lovar att ringa den dagen jag har en ledig tjänst som ekonomikonsult på ett av mina företag, så du kan dubbla utan problem ;)
  • Smartie

Jag svarade nej, är inte ett dugg intresserad. Det verkar gälla majoriteten, men det klart att det säkert påverkar vad andra tycker eller vem som kan tänkas se filmen också.

• Anonym

Jag fattar inte varför kvinnor öht skulle vara intresserade av att vara med i en porrfilm förutom om det skulle ge en  inkomst. Det är ju en form av prostitution. Sex för pengar isf. Men det kanske skulle vara ett rent nöje?
    Är det längtan efter ny kuk, knulla framför kamera lr vad handlar det om?
    Bor det kanske en hora i alla kvinnor, som jag fått höra då och då genom åren?
    Undrar...

• AlwaysMyDiamond

Behöver inte spela in för att visa för andra,det räcker om inblandade vet vad som sker

• Anonym
    Anonym (Mr) skrev 2013-03-03 18:26:04 följande:
    Jag lovar att ringa den dagen jag har en ledig tjänst som ekonomikonsult på ett av mina företag, så du kan dubbla utan problem ;)

Det tackar jag gärna JA till !

Anonym skrev 2013-03-03 19:49:59 följande:
    Jag fattar inte varför kvinnor öht skulle vara intresserade av att vara med i en porrfilm förutom om det skulle ge en  inkomst. Det är ju en form av prostitution. Sex för pengar isf. Men det kanske skulle vara ett rent nöje?
    Undrar...

för att jag ÄLSKAR PORR!
    JAG ÄLSKAR SEX
    JAG ÄR KÅT DYGNET RUNT

bara för att DU anser det vara prostitution / horigt / blabla Betyder det inte att alla gör det Därför

• lykantrophona
    Undrar...
    Tycker inte det är något fel att sälja sex heller. Dessutom, porr behöver ju inte vara samlag med en annan person heller. Porr kan vara "solo-porr", exempelvis att onanera framför en kamera. Porr kan t o m vara påklätt, som när det gäller diverse fetish-genrer.

Det är inget fel i att vara kåt eller tända på att bli filmad. Inget fel i att tända på att jobba med sex.
    Alla kvinnor håller väl inte med mig. Finns ju gott om kvinnor som avskyr porr.
  • Anonym (Mr)
    Jag fattar inte varför kvinnor öht skulle vara intresserade av att vara med i en porrfilm förutom om det skulle ge en  inkomst. Det är ju en form av prostitution. Sex för pengar isf. Men det kanske skulle vara ett rent nöje? Är det längtan efter ny kuk, knulla framför kamera lr vad handlar det om? Bor det kanske en hora i alla kvinnor, som jag fått höra då och då genom åren? Undrar...

Jag fattar inte varför kvinnor öht skulle vara intresserade av att vara med i en porrfilm förutom om det skulle ge en  inkomst. Det är ju en form av prostitution. Sex för pengar isf. Men det kanske skulle vara ett rent nöje? Är det längtan efter ny kuk, knulla framför kamera lr vad handlar det om? Bor det kanske en hora i alla kvinnor, som jag fått höra då och då genom åren? Undrar...

Eller så kan man vända på det, varför skulle kvinnor (och män) genast bli helt ointresserade av sex för att de får betalt och det finns en kamera som filmar? Varför kan man jobba praktiskt taget med allt annat men inte med sex utan att det ska ses som omoraliskt?
  • Anonym (EvasMan)

Vara med i en amatörfilm med bra story skulle vara spännande, maskerat ansikte 😎

• Anonym (abc)

Jag tycker det är lite galet och kritisera de som vill vara skådisar i en porrfilm. Det är som att kritisera olika nöjen inom sex, typ Bondage, BDSM, Rollspel. Alla tänder på olika saker. En del vill ha sex framför kameran och tänder på det. En del tänder på att de vet att män sitter i masturberar till filmen. 
    Sen finns det säkert såna som far illa av det också men i grund och botten kan jag ge mig attan på att det finns ett drogproblem och spela in p-rulle för pengar kanske inte kräver universitetsstudier och total nykterhet.

Svar på tråden Tjejer! Skulle ni kunna tänka er medverka porrfilm, förutsatt ett tilltalande manus, skådespelare och ersättning