• Anonym (orolig)

vet inte längre vem som är pappan. Har panik

Är gravid i v 25 + . Har varit super glad sedan första dagen men nu har det grusats totalt. Var helt säker på vem som var pappan från början men nu är jag jäte osäker.
    Den jag tror är pappan använde jag inte skydd med och jag tror om jag minns rätt att vi hade sex kring min ägglossning. Den andra använde jag kondom med och är inte helt hundra på när jag var med. Den killen jag tror är pappan är jätte glad och ser fram emot det. Den andra vill jag aboslut inte att det ska vara. Han är ingen jag vill ha barn med och därför var jag noga med kondom. Jag tror inte att kondomen sprack eller så.
    Nu till mitt dilemma.
    Som sagt så var jag helt säker på att pappan är den som jag var oskyddad med tills jag gjorde 3d ultraljud. Barnet har väldigt runt huvud, det har inte denna man, plus en rätt bred näsa, det har han inte heller. Jag minns inte i detalj hur den andra killen såg ut som jag skyddade mig med mer än att han är mulatt och har en potatis näsa. Vad sjutton gör jag nu? Har ingen kontakt med han jag använde kondom med. Den andra killen har jag kontakt med men ingen förhållande med.

• Svar på tråden vet inte längre vem som är pappan. Har panik
  • Anonym (vad ska jag göra)
    Anonym (f) skrev 2013-03-25 16:55:52 följande:
    Nej klart dom inte kan Menar bara att dom kommer ligga på och tjata, men finns det inte så finns det ju inte liksom. Sånt händer ju och det straffas man inte för på något sätt utan man får ju barnbidrag och så som alla andra.
    Allt för att skydda mitt barn och dess framtid. Då får dom vara på mig hur mkt dom vill. 
  • Anonym (f)
    Anonym (vad ska jag göra) skrev 2013-03-25 17:40:44 följande:
    Allt för att skydda mitt barn och dess framtid. Då får dom vara på mig hur mkt dom vill. 
    Du vet vad som är bäst för ditt barn
  • Anonym (f)

Hur har det gått TS och (vad ska jag göra)?

Själv kom mitt barn för några veckor sedan och det är inget tvivel om att rätt person är pappa Hen är en kopia av honom som bebis, så himla skönt! Han hade ju inte brytt sig oavsett men för mig känns det bra.

Anonym (f) skrev 2013-06-13 20:39:14 följande:
    Hur har det gått TS och (vad ska jag göra)?

Själv kom mitt barn för några veckor sedan och det är inget tvivel om att rätt person är pappa Hen är en kopia av honom som bebis, så himla skönt! Han hade ju inte brytt sig oavsett men för mig känns det bra.
    vi väntar och väntar på bebis. Min sambo har väl landat i allt och vill vara pappa till detta barn oavsett vilken som är blodsbunden till barnet. Jag är iaf inte lika brydd över det längre, det är mitt barn, mitt älskade barn och jag vet att jag klarar detta oavsett <3
  • Phalaenopsis
    Anonym (vad ska jag göra) skrev 2013-06-16 20:15:36 följande:
    vi väntar och väntar på bebis. Min sambo har väl landat i allt och vill vara pappa till detta barn oavsett vilken som är blodsbunden till barnet. Jag är iaf inte lika brydd över det längre, det är mitt barn, mitt älskade barn och jag vet att jag klarar detta oavsett <3
    Vad bra att din sambo vill vara pappa oavsett! Trots allt är det mycket viktigare för barnet med en kärleksfull far än gemensam genetik.
  • Anonym (f)
    Anonym (vad ska jag göra) skrev 2013-06-16 20:15:36 följande:
    Gud vad skönt! Fick samma känsla av min sambo, och när han fick ta hen efter förlossningen pga komplikationer så var det aldrig något problem, han tog till sig barnet direkt. Det var först någon dag senare vi såg en bild av honom som bebis och blev säkra. Antagligen är det samma för din partner, det är ju som du säger ert barn oavsett, din partner har ju varit med genom hela graviditeten och antagligen redan börjat knyta an. Skriv gärna igen när barnet kommit om du vill, är nyfiken på hur det går
  • Malinka3
    Anonym skrev 2013-03-05 13:49:47 följande:

En sak till TS, om det nu är "kondom-mannen" som är pappan, måste han få veta det? Ni hade ju som sagt kondom så det förefaller högst osannolikt att det är han. Skulle det mot förmodan vara det så kan du ju bara påstå att du inte vet vem som är pappan, om någon frågar.

väldigt schysst att hålla ett barn hemligt för pappan,   fan va vidriga människor de finns ...
    Anonym (f) skrev 2013-06-17 00:04:54 följande:
    Gud vad skönt! Fick samma känsla av min sambo, och när han fick ta hen efter förlossningen pga komplikationer så var det aldrig något problem, han tog till sig barnet direkt. Det var först någon dag senare vi såg en bild av honom som bebis och blev säkra. Antagligen är det samma för din partner, det är ju som du säger ert barn oavsett, din partner har ju varit med genom hela graviditeten och antagligen redan börjat knyta an. Skriv gärna igen när barnet kommit om du vill, är nyfiken på hur det går
    Ja jag hoppas verkligen, han har ju varit delaktig i allt, många besök hos bm, ultraljud, vi har handlat allt tillsammans till bebisen osv. Så jag håller tummarna för att han kan knyta an lika bra när barnet är fött.
    Blodsband är inte allt. <3
  • Anonym (f)
    Anonym (vad ska jag göra) skrev 2013-06-17 21:08:52 följande:
    Ja jag hoppas verkligen, han har ju varit delaktig i allt, många besök hos bm, ultraljud, vi har handlat allt tillsammans till bebisen osv. Så jag håller tummarna för att han kan knyta an lika bra när barnet är fött.
    Blodsband är inte allt. <3
    Det gör han säkert, jag hoppas allt blir lika bra för dig/er som det blivit för oss
  • Anonym (Hur gick det?)

Lite nyfiken hur det gick för dig? Ser att tråden är många år, men jag håller tummarna för att allt löste sig för dig!

• Jonnynilsson
    Anonym (Hur gick det?) skrev 2021-03-10 10:25:26 följande:

Lite nyfiken hur det gick för dig? Ser att tråden är många år, men jag håller tummarna för att allt löste sig för dig!

Ja visst blir man nyfiken. Snart dags för moppe för barnen :)
Svar på tråden vet inte längre vem som är pappan. Har panik