• Tigrinna

    BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

    Hejsan!
    Efter flera år har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon till sonen. Och har inställningen att det får bära eller brista Blir det syskon blir vi glada, går det inte så går det bra ändå... ja ni fattar. Men såklart en stor önskan om att det ska bli något. Tog äl-test och fick starkt utslag 26 febr, hade sex på kvällen och kände äl dagen efter. Nu, en vecka senare är jag;

    * enormt trött, skulle kunna lägga mig ner på golvet på jobbet och bara soooooova :)
    * det drar och spänner emellanåt i tjejmagen
    * lite smått ilningar i brösten då och då samt
    * mår lite illa och är yr ibland

    tja, kanske är det önsketänkande men på något sätt känns det som att det blir något *hoppas* *hoppas*
    BIM 17/3, hade varit kul att följas åt om det finns fler i 40+ kategorin som befinner sig där i krokarna??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-21 15:12
    BF-lista

    Tigrinna 42 år, 2a barnet BF 140205
    kossann 41 år, 4e barnet BF 140404

  • Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?
  • LinneaSvea

    Välkommen tilbaka Nr 3 på G!!! Då håller vi tummarna för vi behöver verkligen lite plus och glada nyheter i  tråden så vi orkar peppa varandra!

    Blingbling! Vad roligt att höra i från dig! Hoppas vi får se dig i tråden snart! och att allt går bra med Atenplaneringen!

  • Hoppas03

    Hej!
    Jag har en fråga till er: Nu senast när jag hade ägglossning fick jag spända bröst i samband med ägglossning. Jag har fått det någon gång tidigare men då i samband med att jag tagit pergotime. Någon som vet vad det beror på?
    Själv har jag läst någonstans att östrogenet ökar före LH och  stora mängder östrogen kan ge spända bröst, Jag undrar eftersom dem spända brösten kom efter LH stegringen.
    Jag blev nu lite orolig att inte släppt något äg trots stegring på testet och att dem spända brösten beror på östrogenet som ökat för att underlätta för äggstockarna att släppa ett ägg. Progesteron kan också ge ömma bröst men kommer det så tidigt? Brösten ömmade bara ett par dagar. Någon som vet något om detta eller har liknande erfarenhet?

  • Nr 3 på G

    Då var det denna evighetslånga väntan igen har BIM nån gång mellan 11-13/9 så OM mensen inte kommer så ska jag försöka hålla mig till efter "valhelgen".
    Just nu är vi mitt i en hektisk kalassväng eftersom alla 3 barnen fyller år inom loppet av 2 veckor så det är kalas med familjen, sen kompisarna och eftersom både farmor/farfar och mormmor/morfar bor långt bort så blir det en helg var för dom att komma och fira på så hoppas att tiden går fort nu och tt mensen håller sig borta.

    Är det nån av er som hört eller läst något om att en liten dos acetylsalicylsyra dagligen skulle kunna motverka MF och även hjälpa en att bli gravid ??

  • che71
    Nr 3 på G skrev 2014-09-02 20:16:18 följande:

    Då var det denna evighetslånga väntan igen har BIM nån gång mellan 11-13/9 så OM mensen inte kommer så ska jag försöka hålla mig till efter "valhelgen".

    Just nu är vi mitt i en hektisk kalassväng eftersom alla 3 barnen fyller år inom loppet av 2 veckor så det är kalas med familjen, sen kompisarna och eftersom både farmor/farfar och mormmor/morfar bor långt bort så blir det en helg var för dom att komma och fira på så hoppas att tiden går fort nu och tt mensen håller sig borta.

    Är det nån av er som hört eller läst något om att en liten dos acetylsalicylsyra dagligen skulle kunna motverka MF och även hjälpa en att bli gravid ??


    En mycket vanlig medicinering vid upprepade missfall. Jag tog 1/3 tablett barnalbyl per dag flera av mina graviditeter..i o för sig blev det ju missfall ändå..inte förrän jag fick intralipiddropp o Fragmin o cortison också funkade det (7:e graviditeten) o nu har jag en underbar 4 månaders bebis!
  • Nr 3 på G

    När ska man börja äta det då che71 hela tiden medan man försöker bli gravid eller från ÄL eller när man har plussat???

  • che71
    Nr 3 på G skrev 2014-09-03 15:36:10 följande:
    När ska man börja äta det då che71 hela tiden medan man försöker bli gravid eller från ÄL eller när man har plussat???
    Jag började några dagar efter ÄL varje månad o slutade om mensen kom.
  • Hoppas03

    Jag åt trombyl under graviditeten med min son och gjorde det även under dem efterföljande två graviditeterna men det blev mf ändå. Även nu äter jag lägsta dosen av trombyl fall att jag skulle plussa igen

  • Nr 3 på G

    Oki får kanske bli ett apoteksbesök imorgon då och inhandla barnalbyl eller nåt liknande.
    Var precis ut och beställde 20 st g-test för jag tänkte som så att om jag handlar på mig massor så vill säkert någon högre makt jäklas med mig så då är jag redan gravid så jag inte behöver dom  ;) samma med tamponger, där är jag allt  lite skrockfull och har alltid massor hemma :D Helknäpp eller hur

  • Nr 3 på G

    Dom hade bara 500mg aspirin på apoteket här så nu har jag suttit och delat dom i åttondelar för lagom dos :D började äta igår så nu hoppas jag att jag slipper mens om en vecka ungefär

  • che71
    Nr 3 på G skrev 2014-09-05 15:50:10 följande:

    Dom hade bara 500mg aspirin på apoteket här så nu har jag suttit och delat dom i åttondelar för lagom dos :D började äta igår så nu hoppas jag att jag slipper mens om en vecka ungefär


    Albyl minor 250 mg är barnalbyl..Oftast måste man fråga för de ligger inte framme.
  • Nr 3 på G
    che71 skrev 2014-09-05 20:10:27 följande:
    Albyl minor 250 mg är barnalbyl..Oftast måste man fråga för de ligger inte framme.
    Jaja nu har jag inhandlat och delat för en vecka framåt men det känns ju lite fjuttigt att ta 1/8 dels tablett ;)
  • che71
    che71 skrev 2014-09-05 20:10:27 följande:

    Albyl minor 250 mg är barnalbyl..Oftast måste man fråga för de ligger inte framme.


    Måste delas på 3 dock.
  • che71
    che71 skrev 2014-09-06 05:04:20 följande:
    Måste delas på 3 dock.
    Då blir det motsvarande nästan likt Trombyl nämligen (de är 75 mg fast det behöver man recept på)
    i Aten har man Babyaspirine 100 mg
  • Nr 3 på G

    Jaha då var mensen över för den här gången så ÄL i mitten-slutet på nästa vecka antagligen.

    Då ska vi se om jag har koll på läget med alla huskurer ;) Omega 3 och "Mitt val kvinna" hela tiden och aspirin och tomatjuice från ÄL till ev nästa mens då (hoppas inte) och om mensen inte kommer så fortsätter jag med det tills efter v 12 åtminstone eller?

    Fy jag som avskyr tomatjuice :( men vad gör man inte för att få behålla en liten bebis

  • che71
    Nr 3 på G skrev 2014-09-12 09:12:16 följande:

    Jaha då var mensen över för den här gången så ÄL i mitten-slutet på nästa vecka antagligen.

    Då ska vi se om jag har koll på läget med alla huskurer ;) Omega 3 och "Mitt val kvinna" hela tiden och aspirin och tomatjuice från ÄL till ev nästa mens då (hoppas inte) och om mensen inte kommer så fortsätter jag med det tills efter v 12 åtminstone eller?

    Fy jag som avskyr tomatjuice :( men vad gör man inte för att få behålla en liten bebis


    Ja det är inget vidare gott precis.

    Jag kommer inte ihåg hur länge jag drack tomatjuice kanske halva graviditeten o så varje dag månaderna innan (efter 6 missfallet)

    Trombyl (eller liknade) tog jag till v 35

    O sen hade jag ju Fragmin sprutor till v 37 också o

    Cortison till v 23

    o 5 intralipiddropp sammanlagt tror jag. .allt enligt dr i Aten
Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?