• Charmed92

Min son vägrar mjölkfri ersättning? Göra?

Jag har provat både Nutramigen och Profylac men efter en klunk så vill han nästan kräkas av att de är så äckligt.
    Jag skulle verkligen behöva få i han maten.. hur gör jag? 

• Svar på tråden Min son vägrar mjölkfri ersättning? Göra?
  • cosinus
    Charmed92 skrev 2013-03-08 15:36:46 följande:
    Jag har provat både Nutramigen och Profylac men efter en klunk så vill han nästan kräkas av att de är så äckligt.
    Jag skulle verkligen behöva få i han maten.. hur gör jag? 
    Hur gammal är han? Min ena son tog Nutramigen om det var sinlac-grötpulver iblandat och då han var över 4 månader så var det en ok lösning.

Den andra vägrade helt, vi provade både profylac och nutramigen men icke och jag förstår honom när jag vet hur det smakar. Så jag fortsatte amma tills han var 17 månader vid sidan om vanlig mat.

Jag tror helt ärligt att det går lättast om bebisarna är riktigt riktigt små, är de större kan det vara nära på omöjligt.
  • Ripper500

Vi kör neocate. Ibörjan hade vi en tsk vaniljsocker eller en bit banan. Han var då 5 månader.

• Charmed92
    cosinus skrev 2013-03-08 16:25:07 följande:
    Hur gammal är han? Min ena son tog Nutramigen om det var sinlac-grötpulver iblandat och då han var över 4 månader så var det en ok lösning.

Den andra vägrade helt, vi provade både profylac och nutramigen men icke och jag förstår honom när jag vet hur det smakar. Så jag fortsatte amma tills han var 17 månader vid sidan om vanlig mat.

Jag tror helt ärligt att det går lättast om bebisarna är riktigt riktigt små, är de större kan det vara nära på omöjligt.

Han är 10månader så om man ska hårddra de så behöver han ju inte ersättningen längre. Men jag vill ge de för att kunna sluta amma. Han äter knappt någon vanlig mat alls så han lever på amningen. I dagsläget äter han 3mål nan 2 men han mår verkligen inte bra på den.. Men han vägrar ju äta annat..
  • Ja82

Vi körde också Althera, den smakar mycket bättre.

• aprilmamma44

Blanda ut med bröstmjölk till en början...så vänjer bebisen sig !

• Muffins i magen

Jag blandande också i sinlac grötpulver när min vägrade, fast han åt neocate. Blev ju sötare och lite godare då.

Svar på tråden Min son vägrar mjölkfri ersättning? Göra?