• Krokodillan

All inclusive = läsk och glass hela dagarna?

Vi ska åka på en mycket efterlängtad all inclusive-semester i vår. Jag är bara lite rädd för att det ska bli glass och läsk, kakor och godis hela dagarna för barnen. Här hemma har vi inte sockerförbud på nåt sätt men ändå ganska restriktiva under vardagarna. Under en semesterresa tycker jag det ingår att man unnar sig mer än hemma (både barn och vuxna). Jag kan t ex tycka att det är okej med en glass varje dag, men inte med läsk till varje måltid. Hur hade/har ni tänkt? Släppa all kontroll i en vecka eller tjata på både barn och svärföräldrarna, som ska med på resan, om att tänka på hur mycket onyttigheter det blir? Kan tillägga att barnen är 8, 8 och 3 år. De stora är smala (spinkiga), medan den lilla är normalbyggd för sin ålder. Treåringar gillar inte läsk, tack och lov :)

• Svar på tråden All inclusive = läsk och glass hela dagarna?
  • ex ungue leonem

Glassen hade jag varit försiktig med.Inte pga det du skriver men bakterier..värme

Vill du läsa min blogg?
  • tihihi

sockerberoende kommer enkelt, så jag hade lättat lite, men verkligen inte släppt kontrollen.
    Inte bra för tänderna heller, även om det bara är en vecka.
    tycker du resonerar bra med typ en glass om dagen och inte läsk till alla måltider =)

• KimPossible

Vi trodde också att det skulle bli ett sabla ränn till de där bufféerna, men det var typ roligt första dan och halva andra, sen blev de rätt "mätta".  Glass fanns f ö bara att hämta en gång/dag där vi var, annars fick man köpa.

Jag hade släppt kontrollen och göra som de vill, de styr själva och även om de skulle visa sig vilja ha obegränsat varenda dag så gäller det ändå bara en ynka vecka.

Hellre det än att riskera sabba semestern genom att sätta en massa begränsningar. Det vore ju inte så trevligt som vuxen heller om man inte fick frossa lite när man väl är iväg.

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Ramborg

Jag hade nog släppt allt en vecka. Låtit barnen dricka läsk, äta glass etc. Men läsk är inte måltidsdryck i vår familj, så jag tror att jag hade försökt hålla på det. Vatten eller mjölk till maten, sedan kan man få ta läsk om man vill.

42.
  • Nyfikna72

Fast de står väl inte och trugar på dem onyttigheter konstant? Det är väl mest att det finns att tillgå, sen är det väl ändå upp till föräldrarna vad de äter och dricker?

• Venne

Vi släppte på det under semstern men det blev inte alls så mycket som man skulle kunna tro. Man äter ju även regelbundet och har massor av mat att välja på så man är mätt hela tiden. Dessutom fullt upp med bad osv

• snappi81

Vi släppte på det under vår semester men kravet va fortfarande att man va tvungen att äta sin mat först och det va vatten som gällde till maten.

• Queenie70

Skulle släppa helt. Nu är mitt barn iof väldigt måttlig så det skulle nog inte bli någraöverdrifter ändå.

Svar på tråden All inclusive = läsk och glass hela dagarna?