• Mammatill2prinsessor

Fundersam??

Hej! Har funderat här nu någon vecka fram och tillbaka. Har kopparspiral sedan förra sommaren. Den sattes in i samband med en tidig skrapning. Nu sen ca 2 veckor tillbaka har jag mått jätteilla.. Vid bilkörning, när jag åker med i Bil, morgon illamående & även efter vissa måltider. Jag känner även av dofter väldigt starkt! Jag är extremt trött, gråter & humöret pendlar som bara den upp & ner. Igår och i förrgår hög det även till lite neråt i buken.. Vet inte alls vad det var för Något! Min fråga är nu: kan man bli gravid trots kopparspiral?? Jag har varit gravid många gånger i mitt liv & har väldigt lätt för att bli gravid. Jag har jobbat väldigt mkt det sista och tränar en hel del så min första tanke var att Det är det som påverkar.. Men blir endå lite fundersam just vid illamåendet & så! Jag tar tacksamt imot tips & funderingar.. På vad det kan vara som spökar! Jag känner mig ju liksom helt säker på att inte kunna bli gravid med tanke på skyddet jag har!

• Svar på tråden Fundersam??
  • cosinus

Det går alldeles utmärkt att bli gravid med kopparspiral, både att den åker ut helt eller delvis eller att bli gravid trots att den sitter kvar. Min mamma lyckades med det senare men det slutade med ett missfall i v 26 eftersom spiralen satt så till att den gnagde loss moderkakan.

Hon upptäckte det inte föränn i v 12 eftersom hon inte trodde hon kunde bli gravid och då var det för sent att ta ut spiralen, det är större chans att det funkar om man upptäcker det tidigare.

Själv har jag också haft kopparspiral men inte blivit gravid men hela tiden haft i bakhuvudet att det inte är idiotsäkert på något sätt.

Sen finns det ju många anledningar till att man kan må konstigt i perioder, trötthet, stress, virus som inte riktigt gör en sjuk men bara halvsjuk o s v. Men testa om du är osäker.

Svar på tråden Fundersam??