• nallepuh37

Träffa Bamse på Fritidsresors hotell

Vi tänkte åka på semester i sommar med sonen som är 4½ och då han väldigt gärna vill träffa Bamse tittar vi på de olika Blue Village-hotellen samt Blue Star-hotellen som finns hos Fritidsresor. Han vill egentligen inte vara med i Bamse-klubben utan hellre vara med oss hela dagarna, men han vill ändå träffa Bamse och hans vänner. På Fritidsresors hemsida står det om Bamse-gympa, Bamse-frukost, Bamse-disco, Bamse-shower på kvällarna osv och att Bamse, Lille Skutt, Skalman och Vargen dyker upp vid polen då och då.

Är det någon som har varit på Blue Village eller Blue Star och som kan berätta ungefär hur ofta barnen har möjlighet att träffa Bamse under den vecka man är där? (Jag har frågat Fritidsresor men de kunde inte svara på det.) Det känns ju lite onödigt att begränsa sig till det här utbudet av hotell om det bara är någon enstaka gång på hela veckan som Bamse dyker upp.

Om någon har tips på extra bra Blue Village eller Blue Star-hotell tar jag gärna emot det också

• Svar på tråden Träffa Bamse på Fritidsresors hotell
  • Smulan27

Kom på ytterligare en fråga Hur är det med poolhandukar, jag läste att det fanns att låna men får man ta dem även till stranden eller bör man packa med egna strandhanddukar?

Jisses vilken kontrollfreak man är som vill veta alla dessa detaljer innan resan *suck*  

• Glad i hågen

En fråga till om Atlantica Aegean Park, vi ska till Blue star. Får man från Blue star gå med barnen och se bamseshowen på blue village? Fritidsresor kunde inte svara på det, det får man lösa på plats menade de. Kunde ju vara kul att nån kväll kunna gå och se. 

• nallepuh37

Vi är på Blue Star just nu och när jag frågade reseledarna om man får gå och se Bamse-showen på grannhotellet var svaret nej. Enligt dom måste man bo på Blue Village för att få se den.

• camave

Nallephu 37. Hur är vädret nu?

Felicia och Albin, mina underbara små....
  • nallepuh37

Camave: tyvärr inte så bra. Måndag regn nästan hela dagen, tisdag också massa regn, onsdag lite sol, torsdag och idag mulet och kall blåst. Var soligt och fint i morse men sen blev det mulet och kyligt och man huttrar i t-shirt och shorts nu i em. Max 18 grader gissar jag. Totalt under dessa fem dagar max 3-4 timmar sol och den mesta solen var när vi besökte Lindos i onsdags.

• camave

Usch låtar ju hemskt trist får hoppas på bättring till om en vecka

• Smulan27

Nej fy vad tråkigt med så dåligt väder!! Vad knasigt att prognosen kan säga så olika, jag har kollat in vädret den senaste veckan och då har det stått runt 25 och sol. Hoppas ni får fint de sista dagarna iaf!

• camave

Samma här. Väldigt konstigt !

• nallepuh37

Lördagen och större delen av söndagen var toppen med ca 25 grader och sol, dock väldigt blåsigt så poolhanddukar och annat flög omkring. Hoppas det blir sol kommande veckor för er som åker nu! Kan varmt rekommendera Blue Star Atlantica Aegean Blue, ett otroligt bra hotell på alla sätt.

• camave

Hur va det nu med poolhandukar ? Kostar det att låna och får man ta med till stranden ? 2 dagar kvar för oss !!!!!!

Svar på tråden Träffa Bamse på Fritidsresors hotell