Hur blir jag av med mitt sötsug???
Jag har fött mitt femte barn och har några kilo som ska försvinna. Eller några, ca 20. Dock sitter allt nästan på magen men är hyfsat fördelat för när jag säger till folk att jag har som mål att gå ner 20 kg så tappar de hakan. I alla fall, mitt stora problem är mitt sötsug. Är nästan säker på att jag är sockerberoende. Jag VET att om jag bara håller mig ifrån kakor, godis, läsk så kommer det mesta att försvinna men jag KAN INTE!!! Jag rör på mig hyfsat bra tycker jag, promenerar minst 5 km varje dag, oftast upp mot en mil då jag inte har något körkort än. Jag tränar och spelar handboll två gånger i veckan, dock på låg nivå för att det är roligt. Jag ska även ta mig i kragen och köpa mig ett gymkort. Vi äter husmanskost. Det är oftast sambon som står för matlagningen eftersom han har arbetat som kock. Nackdelen är bara att han enbart använder feta produkter i maten eftersom det, enligt honom, smakar bättre. Kan någon hjälpa mig att motstå kakor, godis, läsk???? Ett exempel ikväll; jag gjorde en god fruktsallad och hade lite kesella till. Men efter att ha ätit en skål med det så gick jag raka vägen och tog en kaka i skafferiet. Har vi inget hemma så bakar jag. Jag behöver pepp, råd, arga blickar för att ta mig ur detta. Någon?????
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-14 22:30
Skrivit från mobil så det blev visst inte styckeindelat, sorry!!!