• Vimsan77

Ska vi skaffa nr 4

Behöver lite råd. Har tre barn. Funderar på 4. Alltså ett sista. Men vill höra för o nackdelar från er som redan vet. :) Just nu har vi 2 pojkar o en tjej. Och stundtals känner jag : oj tror ej jag skulle orka ha 4 a. Andra stunder tänker jag tvärtom! Och jag skulle görna vilja ha en till.

• Svar på tråden Ska vi skaffa nr 4
  • viseversa

Jag födde min nr 4 i natt. Än är allt väääldigt nytt. Men är så lycklig. Hon är det vackraste jag sett.

• Vimsan77

Grattis!!! Var ni någonsin tveksamma till att skaffa 4a? Har duhaft enkla bebisar? Vad har du sedan innan? Vilka åldrar? Fler??? Puff puff

• viseversa

Ja nr 4 var inte planerad. Var mycket velande innan vi bestämde för att behålla. Har haft 2 lätta och en svår bebis sen innan. Hon hade kolik bla och jag var rädd att få ett till barn med kolik. Har flicka,flicka,pojke sen innan och nu inatt kom en flicka till. : ) än verkar hon lugn men det visar sig. Mina barn sen innan är snart 6 år 4,5 år och 2 år. Så vi har fått 4 barn inom 6 år mao ganska tätt.

• cosinus

Vi har fyra barn på 2.5, snart 5, snart 7 oc snart 9. 6 år och 3 månader mellan äldsta och yngsta.

En enkel bebis (nummer 3) de andra egentligen helt hopplösa och 2an och 4an var värst.

Men överlag tycker jag inte att det är så stor skillnad mot 3. Men jag bävar lite för när alla ska börja med aktiviteter. I höstas hade vi aktiviteter måndagar, tisdagar, onsdagar, torsdagar, söndagar och det trots att barnen ändå är rätt små än så värre lär det bli. När fotbollen börjat och innan vinteraktiviteterna tar slut så har vi ofta dubbla matcher i olika delar av stan samma dag och tid och i höstas var det 4 veckor av ett rent ut sagt djäkla meck för att få ihop allt och likadant lär det bli i vår. Men annars så :)

Jag är lite sugen på en femma men det kommer inte hända för mannen vill inte, och det är nog tur att han har förståndet i behåll :D

• Vimsan77

Ja det är ju det där man ska tänka på också. Ekonomi och aktiviteter. Och sen blir de ju tonåringar ockaå:)

• Olivia2006

Här en till i samma sits! Jag är lite sugen på en fyra, men tror inte maken är riktigt lika sugen. Vi har tre tjejer sen innan, 6 år 5 år och 2 år. Jag är 35 år nu och känner att det börjar bli lite brådis om man nu skulle skaffa ett till, sista, barn.

• Vimsan77

Ja då är vi i samma ålder också;) Hur bor ni? Känner du att du skulle orka det också?

• fyrabarnsmor4

Våra barn: Aprilflicka 2006. augustipojke 2007, januari flicka 2009 och majflicka 2010 och det kan bli en novemberbebis 2013... ska gravtesta mig nu till helg om jag inte får mens. (fick mens den 22/1 och 23/2)

Så jag tycker ni ska skaffa 4e. Varför? Fin siffra 4.. sen tycker jag 4 barn är roligare än tre barn

Ähh min lista kan bli lång med många fåniga saker på varför ni ska skaffa 4e  barn.
    Du och din man får prata om det. Sen kan ni hoppa i säng med lite extra känsla...
     *kram*

• Tripptrapptrull

Hej! Funderar också på ett 4:e barn. Vi har 3 killar i åldrarna 10, 7 och 2. Vår minsting har Downs syndrom. Han utvecklas bra i sin egen takt och är familjens lilla charmtroll. Vi funderar fram och tillbaka på om tiden kommer räcka till. Om det är rätt mot minstingen. Det bästa man kan ge sina barn är syskon sägs det ju och det är något jag tror på, men.... Kommer vi att orka? Alla våra barn har varit nöjd och "lätta" men vi vet ju inte om det kommer att hålla i sig så för våran minsting eller hur mycket mertid det blir när han blir äldre. Sen känner jag att det skulle vara bra för honom och ha syskon närmare i ålder. Hans storebröder har redan fullt av aktiviteter och är det inte någon av dom som upptar deras tid så är det kompisar. Hade hoppats att beslutet skulle vara lättare att fatta!

• Kia82

Jag tror att jag är gravid med nr 4, har inte plussat än men har alla de tidiga symtomen som jag haft med de andra. Går lite i skräck då vi inte tänkt oss fler barn just nu utan isåfall om ett år kanske eftersom minstingen bara är 9 ¨månader. De andra blir 6 resp 8 år i år.
    Kommer vi att fixa en till om det nu är så som jag så starkt misstänker? Lillebror kommer ju inte att vara mer än 1,5 år när nästa föds isåfall och ena dottern har Adhd och kräver en del.

Har knappt kunnat sova inatt pga oro.

Förlåt om jag kapade tråden.

• Yoshii

Hejsan jag har 4 barn, Pojke 14 år, Pojke på 9 år, flicka 2 år och en flicka på 6 veckor

Att få nr fyra var lite läskigt innan man väl kom in i vardagen men nu tycker jag bara att det flyter på.
    Men så har jag nog känt alla gånger vi har fått barn om jag tänker efter. När man väl har lärt känna det lilla nya barnet och allt flyter på efter förlossningen igen så är det inte så stor skillnad på 3 eller 4 barn. 
    Skillnaden är nog "bara" den att ni är flera som skall vänja sig vid det nya barnet..

Om ni orkar kan inte jag svara på utan det är ju något som växer fram med "uppgiften" om man nu kan förklara det på det sättet? Vårat nya lilla tillskott har varit lite skrikig av sig precis som vårat första barn men trots det så har allt bara gott bra. Nu mera så får man ett stort leende så fort man visar sig & det slår ju ALLT Solig

Lycka Till!

• Gudinnan
    Vimsan77 skrev 2013-03-16 10:03:28 följande:
    Behöver lite råd. Har tre barn. Funderar på 4. Alltså ett sista. Men vill höra för o nackdelar från er som redan vet. :) Just nu har vi 2 pojkar o en tjej. Och stundtals känner jag : oj tror ej jag skulle orka ha 4 a. Andra stunder tänker jag tvärtom! Och jag skulle görna vilja ha en till.

Du e precis som jag vissa ggr (aldrig i livet) andra ggr okej en till man e ju sugen
    Nu sitter jag här och väntar o väntar har BIM 2/4 vad har jag gjort hahaha
    Jag har en dotter på 7 år en pojke på 4 år och en pojke på 2 år  
    Ebba 2005 Amadeus 2008 Elias 2010
  • Mor till Ella

Jag är oxå jätte sugen på att skaffa ett barn till sambon velar lite men vill nog det iaf. Jag tog ut p-staven i januari och började på mini piller. Nu har jag sagt till sambon att jag kan inte komma ihåg att ta de varje dag så nu slutar jag med dem.

Så får vi se om det blir en 4:a snart

Har ju 3 flickor födda sep04,feb09 och april10. En 4 till våren/sommaren 2014 hade varit mysigt.

Det vi oroar oss lite för är att vi har förlitet hus, vi bor i ett enplans hus på 200kvm som bara har 3 sovrum, kontor,matrum. matrum,kontor,kök och vardagsrum är i öppenplanlösning så det är svårt att göra om det till rum.

Vi har 2 stora sovrum och ett litet. stora flickan har det lilla sovrummet och små tjejerna har ett av de stora sovrummen och delar.         

Svar på tråden Ska vi skaffa nr 4