Anonym skrev 2013-03-21 15:04:00 följande:
Menar du seriöst att Ts ska skriva ett mail som pappan sen ska skicka? Snacka om att slänga bensin i en redan övertänd brasa.... Mitt ex hade en som skrev åt honom, men det underteckades med hans namn och skickades från hans mailadress. Jag genomskådade det direkt och informerade att om hon en enda gång kontaktar mig igen, ens från hans mailadress, så blir det en polisanmälan. Hon slutade.
Nej, jag menar att om situationen är ohållbar så är det en bra lösning att Ts sambo skickar ett mail till sitt ex där han klargör sin ståndpunkt. Sen gav jag ett exempel på hur ett sådant brev skulle kunna se ut.
Om du hade varit min sambos ex och du hade fått för dig att dra det den vägen hade du först genererat ett stort skratt innanför våra väggar, sen hade min sambo svarat: "gör du så". Sen hade vi med nöje väntat på att du skulle göra bort dig totalt.
Om vi ska se det utifrån barnperspektivet så hade det tilltaget du anser vara vettigt resulterat i att du skapat en ännu mer ohållbar situation mellan barnens föräldrar.
Du kan nämligen inte kräva något som helst av ditt ex. Inte hur han umgås med dig, inte vad han vill prata med dig om.. eller snarare inte prata med dig om.. Du kan inte heller kräva att du ska bestämma vem han ska ta hjälp av för att formulera brev till dig för att du inte har vett på att sköta din relation som förälder till hans barn. Faktum är att du har inte ens rätt att få din åsikt hörd i dessa frågor.
Ska vi vara rent krassa så är din inblandning i hans nya familj lika med 0, zero, noll, nada, zip, nothing..
Och för din OCH för dina barns skull är det nog läge att du inser det innan du ställer till alldeles för mycket oreda.
Anonym skrev 2013-03-21 16:06:38 följande:
Om hon formulerar mail som han skickar så har jag möjlighet att anmäla henne för trakasserier.
Mailet som Iam formulerade var verkligen inte trevligt.
Vad var det som var otrevligt i mitt exempelmail?
Delen där jag skriver att föräldrarna ska vara likvärdiga?
Eller där jag skriver att kommunikationen ska vara respektfull och saklig?
Eller kanske delen där jag skriver att barnen har rätt till båda sina föräldrar?
Eller är det mer åt hållet där jag skriver att han faktiskt inte är intresserad av att ha någon närmre relation till sitt ex än en saklig informationskommunikation kring barnen?
Vad är det som är otrevligt?