• Aubergine

Du kvinna med barn, hur ofta träffar du dina föräldrar?

Du som är kvinna och som har egna barn; Hur ofta träffar du dina egna föräldrar, antingen själv eller tillsammans med ditt/dina barn? Kommentera gärna om du tycker du att det är lagom ofta eller om du har behov av att träffa dem oftare/mer sällan än du gör i dagsläget.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du kvinna med barn, hur ofta träffar du dina föräldrar?
  • Mamma till Philip Nova Elliot

En gång per vecka ca. Avstånd ca 5 mil. Pratar i telefon ca 1-2 ggr. Nu är min mamma pensionär sedan maj förra året så innan dess sågs vi inte så "ofta". Min syster bor på liknande avstånd och de ses nog samma. Däremot ses jag och min syster inte så ofta och det är tråkigt, ngt vi får ändra på.

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
  • micksaan

Har mina föräldrar 50 mil bort, vi ses kanske varannan-var 3:e månad antingen här hos oss eller om vi åker "hem". Eftersom det är så sällan så är alltid barnen med förstås. Hade vilja ses oftare!

• Aint Your Fairytale

Då de inte bor i samma stad som mig så blir det typ någon helg i månaden. Ibland mer, ibland mindre. Allt beror på om det händer något spec. Tungan ute

~ Alice 5/2-2011 ~
  • tahira
    tahira skrev 2013-03-21 13:11:47 följande:
    Innan vi flyttade utomlands så träffade jag min mamma varje dag. Hon brukade komma förbi på en fika innan hon gick till jobbet. Min pappa bor i Kenya.

Mina svärföräldrar träffade vi 2-3 gånger i veckan.

Nu bor vi i London och träffar min mamma ca var tredje/ var fjärde månad, och svärföräldrarna 2-3 gånger om året. 
    Kan ju tillägga att min mamma brukar stanna här 2-3 veckor när hon kommer.
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • liv

Ofta. Vi har en nära relation och barnen älskar mormor och morfar.

• Englia

Träffar min pappa (ej biologisk) 1 gång i månaden eller varannan månad . Känns lagom. vi brukar sova kvar en natt när vi åker dit. Min pappa bor 15 mil bort.

Mamma finns inte kvar, men min styvmamma (som är som min mamma) och jag ses minst 2-3 ggr i månaden. Hon jobbar ofta kvällar så med små barn är det svårt att hitta en dag som passar. Hade gärna träffats för en fika etc en gång i veckan. Vi bor nära varandra.

• cloudberry79

Varannan vecka ungefär. Jag önskar det var oftare, förut träffades vi minst en gång i veckan, men det har hänt saker i familjen som gör att vi inte träffas lika ofta.

(M)amma till V -07 och E -12
  • fivestepsback

Bor 16 mil ifrån mina föräldrar, vi ses 1-2 ggr i månaden och då bor de antingen hos oss fre-sön eller vi hos dom :) Älskar kontakten de får med vår dotter när de får umgås så nära och inte bara nån timme här och där :)

• CeeJay

Ville vara med och rösta även om jag ALDRIG träffar mina föräldrar, eftersom dom är avlidna sedan flera år tillbaka

Men OM dom levde skulle dom bo ca 3-4 timmars bilväg ifrån oss och vi skulle nog träffa dom en gång per månad tror jag. Detsamma gäller nog svärmor och svärfar också - dom bor ca 15 minuter resp 30 minuter ifrån oss och dom träffar vi drygt 1 gång per månad. 

• annca

Ett par gånger i halvåret... Har 15 mil till dem.
    För min del räcker det gott, men för ungarnas skull borde det kanske vara oftare...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • En blå giraff

Flera ggr/vecka. Speciellt min pappa som är väldigt social och tittar förbi nästan dagligen. Mamma åker jag till oftast en gång/vecka. De hjälper oss med barnen ganska mkt då vi arbetar oregelbundna tider. Mina föräldrar bor bara 2-3 km bort.

Svar på tråden Du kvinna med barn, hur ofta träffar du dina föräldrar?