• Aili

Det finns inga bra skötväskor!?

Finns det möjligtvis någon som kan tipsa mig om en bra skötväska? Vi letar som galningar efter en riktigt bra och "snygg" (stilren, enkel, gärna svart) men det verkar inte finnas någon alls!

Visst kan man ta vilken väska som helst och använda som skötväska men det ska vara en väska som passar både mig och min man... Tips?

Har tittat på Skip Hop Dash deluxe men det var så klen stängning på locket. (menar alltså magneten)

Önskemål om väskan:

Många bra fack (gillar att organisera) Ljus insida Stängas med dragkedja eller lock Gärna i skinn (fuskläder går bra) eller annat tåligt material. Vi är ofta ute i naturen och behöver en väska som inte suger åt sig smuts. Passa både i stan och i skogen
    Snälla hjälp! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-24 21:50
    Fler önskemål om väskan =)

Ska gå att hänga på vagnen
    Gärna "unisex-modell" som passar både mig och maken.
  • Svar på tråden Det finns inga bra skötväskor!?
  • Baktakt
    Madame X skrev 2013-03-24 21:54:54 följande:
    Vi valde en från Stokke just för att maken inte skulle behöva skämmas ihjäl...

Varför skulle en man skämmas för att han packat en väska med nödvändigheter till sitt barn?
  • ShinMama

Jujube är helt grym. Finns i svart. Alla väskor har ljus insida för att man ska hitta, antibakteriell och teflon, bara art torka av. Memory foam i axelband och skötunderlägg, massor med djupa bra fickor, har en "mommy pocket", dom har inte sparat in på något när dom gjort deras väskor. Finns massor med storlekar, jag har en Be All men kommer uppgradera till en BFF. Det negativa jag kan komma på är att man måste köpa till om man vill hänga på vagnen. Jag är grymt nöjd, youtuba "what's in My diaper bag" för jujube eller jujube comparison videos för att se hur man kan fylla dom!

• surfacing

Ett helt annat tips, gå in på siba/elgiganten. Finns både laptopväskor och kameraväskor som skulle funka kanon. Dom större kameraväskorna brukar ha flera stora fack för objektiven, så finns ju plats för att kunna organisera allt.

Vi använder min gamla laptopväska som skötväska i brist på bättre. Kanske inte den snyggaste, men finns ju hur mycket snygga GOLLA väskor som passar för gubben med. Slitstarka är dom med.

www.laptop.bg/system/images/5376/normal/bag_golla_zac_g107.jpg

• vänat

Pröva göra din egen skötväska digna som du vill välja färg etc själv

• En till mamma

när lillan var liten så hade vi två skötväskor. Jag hade en egen där jag hade koll på vad som fanns i och maken hade en. Jag var sådan att packade för varje tillfälle medans maken hade en lista vad som skulle finnas i den, det man tog ur lades tillbaka. Jag hade en mer kvinnlig skötväska medans maken hade en laptop väska. Så köp var sin vet ja! 

• morsaigen

Måste ha ny väska, min gamla har havererat! Velar mellan en ju-ju-be BeAll och en Skip hop Dash just nu. Åsikter?

• charlies mamma

jag och min man hade jätte svårt att  hitta en väska som vi gillade, vi ville ha en lagom stor väska som var vatten avisande och som gick lätt att torka av , vi hitta en mindre bag på ålens jätte snygg och så nöjd, sydde även små påsar av halvvaxduk som jag har blöjor och  extra kläder i, allt är i ordning och har sin plats utan att bli för stort och tympligt,  kunde inte bli bättre.

• Ojsan

Jag använder en vanlig tygkasse som jag lägger under vagnen. Inget problem eller krångel. Våran vagn och för att inte tala om sonen som sitter i den är så snygga att ingen skulle lägga märke till väskan ;)

• Oscarsmamma84

Jag har köpt min på stadium för 99 kr är en axelväska o där e ett stort fack o två små på framsidan o ett på baksidan. Är unisex. Min e blåmönstrad

• Mandelsassa
    Oscarsmamma84 skrev 2013-09-01 05:36:46 följande:

Jag har köpt min på stadium för 99 kr är en axelväska o där e ett stort fack o två små på framsidan o ett på baksidan. Är unisex. Min e blåmönstrad

Kan också tipsa om stadiums bikebag för 99kr, vi har en svart dock
  • Oscarsmamma84
    Mandelsassa skrev 2013-09-01 05:49:14 följande:
    Kan också tipsa om stadiums bikebag för 99kr, vi har en svart dock

Det var den jag menade:) kom inte på vad den hette
  • Mandelsassa
    Oscarsmamma84 skrev 2013-09-01 10:19:31 följande:

Det var den jag menade:) kom inte på vad den hette
    Förstod det
  • hurskadetgå

Vi har en OiOi i rött skinn, svart skinn finns också. Den är suverän! Kolla deras hemsida och klicka sedan för inköpsställen. Den jag har är köpt via en engelsk hemsida men produkten är ju från Australien. Babyproffsen säljer en del OiOi om du föredrar att köpa i butik.

Svar på tråden Det finns inga bra skötväskor!?