solbrilla skrev 2013-03-24 23:00:55 följande:
Hur kan man vara en fantastisk pappa när man arbetar? barnen är ju bara sura när dom kommer hem från dagis och det mesta är stress.
det praktiska klarar jag nog av. hoppas jag. försöker i alla fall men ibland går det åt skogen med rutinerna.
har även svårt att komma ihåg både små och viktiga saker just nu
blir helt slut efter en dag.
framtiden hur relationen med mina barn kommer se ut. hur jag själv kommer bli. arbete, ekonomi allt.
känner mig väldigt ensam även om jag har folk runt omkring mig. gråter och tappar humöret väldigt lätt
har inte hört om makalösa föräldrar men får kolla upp det
Du kommer hitta rutiner men det måste ju få ta tid innan sånt här sätter sig.
Har du möjlighet att flexa så satsa på att jobba mer veckor du inte har barnen och mindre veckor du har barnen. Kan du jobba hemma hämta tidigare och jobba på kvällen när de somnar och du ändå inte kommer iväg någonstans.
Laga rejält med mat de veckor du inte har barnen så att du kan värma i micron och bara komplettera med t ex pasta, ris, potatis då du har barnen. Minimera tiden du måste stå vid spisen.
Är du orolig för ekonomin fundera på om det finns en möjlighet att minska boendekonstnaden genom att byta till ett mindre boende. Så små barn behöver t ex inte egna rum.
Men ta en sak i taget. Sörj ditt havererade förhållande, överlev dag för dag, skapa dig rutiner och strategier med barnen på ett sätt som passar er. Låt det ta tid. Ni kommer fixa det här!
Eftersom du skriver att du alltid jobbat massor för att dra in pengar gissar jag att du inte är så van att rodda runt barnen helt själv, iaf inte flera dagar i sträck och då får du räkna med att det tar tid att sätta rutiner och hitta vad som fungerar. Gör ditt bästa, men sätt inte orimliga krav på dig själv så här i början.