Anonym (arg) skrev 2013-03-26 20:14:18 följande:
absolut inget! Det är inte självklart att barnet ska bo hos mamman eller pappan. Det får man naturligtvis komma fram till men i detta fall låter det ju som om barnet trivs bättre hos mamman och dessutom så är et ju inte så att pappan fråntagits barnet. Vad jag förstår så har de nästintill varannan vecka ändå så jag aförstår faktiskt inte problemt om barnet mår bättre så.
Då tycker jag det är rätt ego av pappan att risker att barnet ska må sämre igen för 1.5 dag...
Självklart finns det inte bara en sanning, men barn är rätt enkla. Barn vill vara alla till lags, barn vill ha både sin mamma o pappa om barnet får välja... dock märker man rätt enkelt på barn när de mår bra och när de mår dåligt. I alla fall har mina barn varit otroligt enkla. Även om de älskar mamma och pappa lika mycket så finns det bättre och sämre vägar.
Bara för att man inte bor där 50/50 så betyder inte det att mamman/pappan inte får träffa barnet. Man kan hitta på saker tillsammans, pappan kan hämta på dagis och ha barnet några timmar innan mamman kommer hem och barnet kan sedan åka hem och sova hos mamman etc
spela roll om det är mamma eller pappa, jag kan likväl vara helgmamma om barnet mår bäst av det, så länge barnet är lyckligt, men det är så mycket bakom historian jag inte skriver här för att han ska inte riktigt veta att det är jag som skriver om han såg tråden, som stört deras anknytning, jag har gjort allt för deras kontakt, han har bromsat och jag har kämpat i flera år, det är så lätt för folk att tro att jag flyttade för att jävlas och göra det svårare för honom, att jag värderar mitt nya barn mer, jag önskar att pappan kunde ta mer ansvar, var mer lämplig, såg det jag ser, men tyvärr är det inte så, vad gör man som andra föräldern? Man skyddar sitt barn och försöker lappa ihop det.
Det är en sorg hos mig att han "duger" inte lika mycket, för jag själv hade ingen pappa.
Om barnet fick välja så skulle det mest troligt välja min sambo, det är honom h*n ropar efter när det gör ont, vill inte stanna på dagis, det är honom h*n vill ska vinka, pussa och krama, det har jag aldrig sett barnet göra mot sin pappa, hur normalt är det att barnet inte vill krama båda föräldrarna?
Det är det jag är rädd att han märkt, att h*n pratar mycket om min sambo hos honom och det väcker en hotkänsla och svartsjuka.