• Anonym (lust ?????)

lustlös pga antidepressiv medicin .. hjälp ??

Äter citalopram 40 mg och har verkligen NOLL lust till sex .... Jag vill men lusten finns inte där Några tips ? Eller kan man få hjälp av läkare på nåt vis ???

• Svar på tråden lustlös pga antidepressiv medicin .. hjälp ??
  • Anonym (Arnold)
    LindaEfraim skrev 2013-03-26 23:55:57 följande:
    Arnold

De som jag känner som har antidepressiva mediciner säger att sexlusten är som bortblåst. Själv har jag testat saroten, cymbalta och atarax och de är rena självmordsmedicinen. Jag fick så sjuka tankar av dom så jag blev rädd för mig själv och fick sluta testa, sluta och tillslut sket jag i dom. Tog dom iof mot smärta och inte depression.

Attarax låter mer som ångestdämpande
  • Lindsey Egot the only one

Arnold jo det är det men alla dessa preparat som ges till deprimerade med ångest har många biverkningar som majoriteten får.

• Anonym (lust ?????)

Kanske ska prata med läkare .. Lite kännsligt ämne bara :$ har haft tabletterna i över ett år så verkar tyvärr Inte som att det går över har också problem med orgasmen som nån ovan .. Så jobbigt och tär verkligen på relationen med ..

• mammamebarn
    Anonym (Arnold) skrev 2013-03-26 23:59:31 följande:

Attarax låter mer som ångestdämpande

Atarax är egentligen en allergimedicin som gärna används mot sömnsvårigheter/oro då de har den lugnande effekten.
    Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • Anonym (planera)

40mg i ett år låter ju rätt mycket, kanske du kan trappa ner till 20mg och ta den på kvällen (efter sex) om ni brukar ha sex påkvällen då har du minst av ämnet i kroppen när det är dags. Eller planera genom att skita i tabletten en dag tills ni haft sex och ta den direkt efter. Sewrotoninet är som mest verksamt 4 timmar efter du tar tabletten.

• mammamebarn

Käkar också Citalopram 40 mg sedan 6 månader , sexlusten här är också xom bortblåst, mer eller mindre.
    Behövs lite mer ansträngning av sambon för att jag ska komma igång, väl tänd är "det som vanligt", tänd till 1000, 4-5 orgasmer.
    Sambon "tycker" att det är ok med min minskade lust då jag alltid haft mer "behov" av sex än han...  

Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • Anonym (cipralex)

Jag har tagit Cipralex i snart ett år och jag har ingen sexlust alls. För mig kvittar det eftersom jag är singel. Men tyvärr är det rätt vanligt och inget man kan göra.

• Anonym (lust ?????)

Tar alltid tabletten innan jag ska lägga mig så det hjälper tyvärr inte att ta den senare heller Var utan tabletter i en vecka och då kom lusten tillbaka efter ett par dagar .. Men istället blev jag jätte Irriterad på allt och alla så behöver tyvärr tabletterna . .

• Anonym (lust ?????)

Tog upp det med läkaren och har fått ny medicin som inte har den biverkan.. Voxra tror jag den heter ...

• Anonym (o)
    LindaEfraim skrev 2013-03-26 23:50:00 följande:
    Alla dessa mediciner tar bort sexlusten tyvärr.

Det stämmer inte alls.
  • Lindsey Egot the only one

(o)

Nämn en som inte har biverkningen minskad sexlust allt minskad erektion/slidsekret?

• The TARDIS

Hade jag vetat vad jag vet idag, hade jag troligtvis aldrig tagit Sertralin/anti-depp, utan hållt mig borta från det. När det var som värst var jag helt nollad känslomässigt. Kunde inte känna saker och ting alls. Helt nollad. Fruktansvärt ställe mentalt att befinna sig på. Lusten dog helt. Jag trappade ner och slutade sedan, helt på eget bevåg. Och att sätta ut anti-depp är ingen dans på rosor. Fy vad dåligt jag mådde fysiskt i början när jag lade av med medicinen. 

• Anonym (o)
    LindaEfraim skrev 2013-04-24 03:15:47 följande:
    (o)

Nämn en som inte har biverkningen minskad sexlust allt minskad erektion/slidsekret?

Biverkningar drabbar inte alla.
  • Anonym (lust ?????)

Voxra har inte den biverkningen ....

• HaltaLotta

SSRI-preparat har den biverkningen tyvärr inte alla drabbas, men den är under "vanlig" på biverkningslistan.

Svar på tråden lustlös pga antidepressiv medicin .. hjälp ??