att ha ett val?
Ibland så går barnen mig verkligen på nerverna. De är som barn är mest: de bråkar med varandra, de skrattar så de kiknar, de leker, de testar gränser, de myser i soffan, kramas och de hittar på hyss. Ibland är jag så trött att jag bara vill gå och gömma mig. Totalt utpumpad. Jag erkänner att det inte är kul att ha barn alla årets dagar året om. Det är ungefär här det märkliga händer... Istället för att få höra att barn i den åldern är i trotsåldern och är hemska, min lilla Lisa var likadan, det går över med tiden. Så får jag höra att om det nu är så fruktansvärt jobbigt att ta hand om barnen och om jag inte älskar dem så kan jag ju bara avsluta det hela och flytta därifrån.
Jag har ett val, jag är inte barnens biologiska mamma, jag har inga juridiska förpliktelser. Men innebär detta val att jag aldrig kan få tycka barnen är jobbiga utan att vara en dålig bonusmamma? Innebär valet att jag inte förtjänar att få medkänsla eller råd hur jag ska hantera bonus utbrott? Varför bjuds inte bonusmammor på skräckhistorier om hur lilla lisa var när hon var 3 år?