Hur ska jag göra detta snyggt och bra?
Jag har ett dilemma.
Jag fyller 23 i år, har en dotter på snart 1,5 år. Jag har sökt till förskollärarutbildningen till hösten och då är jag klar till jul 2016.
Jag vill gärna ha ett syskon till min lilla tös när hon är ungefär 3,5år just för att jag har alltid velat att om jag ska ha två barn så vill jag att de ska kunna ha någorlunda nytta av varandra genom hela livet om ni förstår hur jag tänker.
Men nu kommer problemet, jag vill inte behöva avbryta min utbildning för att få ännu ett barn och sedan gå tillbaka till skolan och hamna i en ny grupp. Utan har jag påbörjat en utbildning så vill jag också göra klart den så snabbt som möjligt.
Skulle jag nu vänta tills jag är klar med utbildningen så skulle syskonet komma samma år som dottern fyller 6 år och det tycker jag själv är för långt mellan dom.
På något sätt känns det som att kan jag inte få barnen så tätt/långt mellan som jag känner att jag vill så får de va med syskon, låter kanske jättekonstigt för en del men de är så jag känner.
Sen bara tanken på att inte få syskon skär i en för jag har alltid drömt om att ha minst två barn.
Just nu jobbar jag och har goda chanser att få jobba kvar tills sommaren 2015 (samma vår/sommar som de hade vart perfekt att få syskonet).
Och skulle jag börjat utbildningen efter de så skulle jag iaf vara klar innan min 30-årsdag.
Jag vet att de kanske låter som att jag både vill ha kakan och äta upp den, men någonstans tycker jag nog att de borde finnas en bra kompromiss, har bara svårt att se ljuset i tunneln just nu.
Hur tänker ni alla kring detta? Hur hade ni gjort?
Tankar, idéer, tips och råd är mer än välkommet!