• Anonym (usch)

Farsans nya lurade honom och blev på smällen med ett blandbarn!

Farsan träffade en ny för ett tag sen och det har gjort att vi knappt får va ensamma med farsan mer. Hon är som en igel och tränger sej på och är störig. Till och med farsan blir störd. Nu har hon lurat han och blivit på smällen! Så farsan som är glad över oss barn och inte vill ha fler kommer att få ett blandbarn. :( Jäkla så trist det känns och jag kommer aldrig att bry mej om den ungen. Jag har mina syskon och den ungen hon får kommer jag aldrig att bry mej om.

Känner mej så förbannad på igeln som lurade farsan!!! Är det nån fler som varit med om samma sak?

• Svar på tråden Farsans nya lurade honom och blev på smällen med ett blandbarn!
  • Jag är jag Vem är du
    Anonym (lite förståelse?) skrev 2013-03-30 14:04:41 följande:
    Men hörni....TS är, får vi väl anta en tonåring. De brukar ju inte vara så smidiga i hur de uttrycker sig i vardagslag heller och humörsvängninngar är vanliga. Kallar sina mödrar för kärringjävel och smäller i dörrar och sådär.

Nu har pappan träffat en ny och ts har svårt för att acceptera det. Kanske har hon/han hoppats på att mamman och pappan skulle bli tillsammans igen. En skilsmässa kan ta hårt på ett barn.

När pappan så ska ha ett nytt barn så blir ts förtvivlad och arg. Ventilerar här och vräker ur sig en massa i sin vanmakt och ilska. Gott uppförande är det ju inte, men hon/han verkar vara i chock.

TS, det finns nog inte så mycket du kan göra utöver att gilla läget och låta känslorna svalna. Kanske kan du prata med skolsköterskan och givetvis med din mamma och pappa. Hjälper det dig att skriva ut din ilska här så skadar det ju inte heller nån, men när du använder så hetska uttryck som du gör så får du ju räkna med att det finns folk som reagerar.

Du lär dig säkert leva med det som hänt vad det lider och kanske kan du tom lära dig att uppskatta ditt nya syskon. Om inte, så måste du iaf lära dig att behandla din fars nya och ditt syskon med respekt.

Ge dig tid att känna det du gör, men akta dig för att ventilera din ilska alltför mycket inför din m´pappas nya så du inte bränner dina broar.
    Det finns VUXNA som reagerar så här.......min bästa vän fyller 41 i höst och det är "tusen fel" på hennes pappas nya fru.

Och pappans nya fru hatar min vän & hennes mamma..........min väns pappa får inte ens träffa mamman för den nya och det är typ  30 år sedan de skildes. 
  • ForReal

Man kanske inte ska använda ord som att man inte gillar blandbarn med tanke på vad det betyder TS. Lär dig uttrycka dig korrekt :)

• M166

Får hoppas att "blandbarnet" blir en trevligare människa. Gör rätt och håll dig borta från det så det inte tar efter dig med dina attityder!

• cattitude

Kan.o oförstå att du känner dig sårad, arg mm men att ge dig på ett ofödd barn som har blivit till tack vare att TVÅÅ vuxna människor som valde att inte använda skydd är så fel på alla sätt. Mamman behöver du inte ha att göra med men ert syskon ska ni välkomna ss=69342296][quote-nick]Anonym (usch) skrev 2013-03-29 09:43:28 följande:[/quote-nick]Farsan träffade en ny för ett tag sen och det har gjort att vi knappt får va ensamma med farsan mer. Hon är som en igel och tränger sej på och är störig. Till och med farsan blir störd. Nu har hon lurat han och blivit på smällen! Så farsan som är glad över oss barn och inte vill ha fler kommer att få ett blandbarn. :( Jäkla så trist det känns och jag kommer aldrig att bry mej om den ungen. Jag har mina syskon och den ungen hon får kommer jag aldrig att bry mej om.

Känner mej så förbannad på igeln som lurade farsan!!! Är det nån fler som varit med om samma sak?[/quote]

• MBB

Du känns ung, ts. Eller rättare sagt; jag hoppas att du är ung...

• Anonym (lite förståelse?)
    Jag är jag Vem är du skrev 2013-03-30 15:00:52 följande:
    Det finns VUXNA som reagerar så här.......min bästa vän fyller 41 i höst och det är "tusen fel" på hennes pappas nya fru.

Och pappans nya fru hatar min vän & hennes mamma..........min väns pappa får inte ens träffa mamman för den nya och det är typ  30 år sedan de skildes. 
    Oj! Jag kan tänka mig att jag också skulle uppleva det som olustigt om min pappa hade fått ett sladdbarn med en annan kvinna och att det kan kännas jobbigt med nya partners också, men som vuxen brukar man ju kunna takla sånt lite bättre än ts och de som du berättar om!
  • Anonym

Egoist. Tänk på det stackars barnet istället. Din pappa vet nog en hel del om hur barn blir till och är inte oskyldig här. Suck.

• Jag är jag Vem är du
    Anonym (lite förståelse?) skrev 2013-03-30 18:57:44 följande:
    Oj! Jag kan tänka mig att jag också skulle uppleva det som olustigt om min pappa hade fått ett sladdbarn med en annan kvinna och att det kan kännas jobbigt med nya partners också, men som vuxen brukar man ju kunna takla sånt lite bättre än ts och de som du berättar om!

Jo, håller med om att som vuxen ska man kunna tackla sånt men är man van med att "stå i centrum" så.......
  • Amelle

Blir alltid lika förvånad när jag läser trådar om hur synd det är om mannen som ofrivilligt blir pappa (bortsett från dem som blivit lurade som jag tycker synd om).

Hur kan man inte fatta att sex kan leda till barn? Är man inte säker på sin partner så trä på kondomen för fan!!! Jag blir så irriterad. Hoppas barnet får det bra trots din skitfamilj.

• EllieW86

Men skärp er, det är ett TROLL!!!

Svar på tråden Farsans nya lurade honom och blev på smällen med ett blandbarn!