• Anonym (nuvetjag)

Nu, äntligen, vet jag...

Nu, äntligen, vet jag varför jag och min fru har så dåligt sexliv. Det är mitt fel.

Idag på kvällen hamnade vi i en diskussion om vårt obefintliga sexliv. Det var då min fru sa att jag förstör hennes sexlust och jag förstör vårt sexliv.

Vad är det då jag gör? Jo, jag älskar och åtrår henne. Dessutom berättar jag det för henne. Det är sant. Min fru hade idag ett linne på sig och inget under. Jag älskar att se hennes bröst röra sig under ett linne. Jag älskar det. Jag sa till henne att hon är toksexig i det linnet.

Då sa hon att precis när hon byggt upp lite lust, så säger jag något om sex. Då tappar hon allt. Idag sa jag att hon var sexig. Då sa hon att jag förstör hennes sexlust och med det vårt sexliv.

Så nu vet jag...  

• Svar på tråden Nu, äntligen, vet jag...
  • Twinisar

Kanske dags för dig att överväga om det är lönt att stanna kvar.. Ni är ju båda värda att finna någon som är rätt för just er :)
    Lycka till !

• Häggen

Om du provar till 100% att göra som hon vill och önskar då.
    Går det bra för henne då?
    Jag menar att det kan få hennes lust att vakna till, och sen säga hur du vill ha det. För att kunna mötas pånågotsätt.
    Det kanske vore ett sätt :) 

• Anonym

Kan det vara så att hon använder det som "ursäkt"? Jag menar, om det kan finnas något mer djupliggande i att hon inte vill ha sex och själv letar efter något bra att skylla på för sin egen skull?

Det är svårare att erkänna djupare saker för sig själv och då lätt hänt att man skyller problemet över på något annan eller något annat.  

• Anonym (Herregud..)

Ja herregud, tänk om min sambo var som du? (och många andra killar)
    Han ger varken komplimanger eller sexar upp en, gör en sugen, inget förspel oftast, får leva med ett "Ska vi kn*lla?" eller alternativt "Vill du kn*lla?" .. Förbaskat tråkigt blir det i längden och väldigt avtändande!

Testa det med din fruga och se om hon säger ja, no muss, no fuss.
    Jag menar, sex är ingenting man inte ska prata om, lust och sånt har ju med sexighet att göra..
    Sen känns det lite som att din fru är en sån typisk kvinna som inte tycker att en penis existerar och att man ska "smyga" upp den till henne varpå hon blir förvånad över att den existerar.

Kanske är det så att din fru tror att sex är någonting smutsigt? Är det någon som har skämt henne i barndomen angående nakenhet, sexighet och sex? Då är det ju helt förståeligt att hon reagerar negativt på komplimangerna.

• Anonym (nuvetjag)
    Häggen skrev 2013-04-02 10:42:21 följande:
    Om du provar till 100% att göra som hon vill och önskar då.
    Går det bra för henne då?
    Jag menar att det kan få hennes lust att vakna till, och sen säga hur du vill ha det. För att kunna mötas pånågotsätt.
    Det kanske vore ett sätt :) 
    Jag gjorde det för ca 1,5 år sedan. Då hade vi inte sex på ett halvår. Nu har vi iaf varannan månad...

Situationen är klassisk. Vi verkligen älskar varandra, och har mycket att prata om. Men när det gäller sex fungerar det_verkligen_inte.
  • Häggen
    Anonym (Herregud..) skrev 2013-04-02 10:48:07 följande:
    Ja herregud, tänk om min sambo var som du? (och många andra killar)
    Han ger varken komplimanger eller sexar upp en, gör en sugen, inget förspel oftast, får leva med ett "Ska vi kn*lla?" eller alternativt "Vill du kn*lla?" .. Förbaskat tråkigt blir det i längden och väldigt avtändande!

Testa det med din fruga och se om hon säger ja, no muss, no fuss.
    Jag menar, sex är ingenting man inte ska prata om, lust och sånt har ju med sexighet att göra..
    Sen känns det lite som att din fru är en sån typisk kvinna som inte tycker att en penis existerar och att man ska "smyga" upp den till henne varpå hon blir förvånad över att den existerar.

Kanske är det så att din fru tror att sex är någonting smutsigt? Är det någon som har skämt henne i barndomen angående nakenhet, sexighet och sex? Då är det ju helt förståeligt att hon reagerar negativt på komplimangerna.
    Ja det kan vara så det är.
    Vuxit upp i en 'stängd' miljö och skäms att ha sex eller att vara naken.
    Då vore det bra om ni kunde gå till nån kurator och prata, eller göra det oavsett då Du inte mår 
    bra i er situation.
    Det kanske kan göra det bättre för er eller att hon känner hon måste reda ut något själv.
    OM det är något i uppväxten tex som stökar till det för henne. 
  • mucklas

Tyvärr är ju sanningen den att den enda du faktiskt kan ändra på är dig själv. Vi kan be våra respektive att hjälpa till, att möta oss på halva vägen. Vi kan ta hjälp av experter för att förklara vår ståndpunkt. Vi kan bråka och skrika och ställa ultimatum eller vi kan bli sura och tysta och tillbakadragna som för att straffa en bristande omsorg, men om vår partner inte anstränger sig måste vi någonstans bestämma oss för om vi vill stanna i alla fall.

Tycker hon att det här är ett problem? Du säger att dina behov är åsidosatta, men i en relation betraktar jag den enas problem som bådas problem, jag tycker det är själva kärnan i att vara ett par. Är det ett bekymmer för henne att du inte känner dig omhändertagen, att du känner dig åsidosatt? Tycker hon inte det ser jag inte hur det någonsin ska kunna bli en förändring, annat än att du tröttnar på att 'bråka' och ger upp, alternativt går. Om hon säger att det är det - är hon då villig att anstränga sig för att ni båda ska få det bättre? Det är skillnad på att uttrycka förståelse och omsorg med ord och på att aktivt arbeta för att förbättra situationen.

Hjälp finns ju att få, böcker, filmer, sjukvården och privata kurser, men om de ska få någon effekt måste man ju vara med på det båda två.

Vad tror du? Kan det fixas?

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-02 17:33:40 följande:
    Har du en medel eller under medel kuk så har du anledningen där.
    För att?

Jag älskar min sambos lilla snopp, har aldrig mätt den, men skulle nästan våga påstå strax under medel. 
  • Anonym (objekt)

Tror att hon känner sig som ett objekt. Testat att säga något om henne som person och inte bara som en kropp?

• Anonym
    Stefan B skrev 2013-04-01 23:59:53 följande:
    Känner verkligen igen mig i den där situationen. Alla försök förkastas. Har inte brytt mig om henne på ett tag och då börjar hon söka upp mig, men som vanligt tar man för stora steg när en öppning ges. För sköta mig själv ett tag till 

Ja, då e vi två, fast jag e kvinna så e de ja som litegrann får lida för att han har mindre lust än mig.
    Han kan komma med komentarer om hur sexig ja e, sitta o mysa i soffan, tända mig med smek o annat men när det kommer till sexet är det stopp. 
    Nästan totalvägran, så nu har jag bestämt att backa....
    Efter att ha blivit ratad ett antal gånger i sängen har ja fått nog.
    Inte ok att tända mig om man inte kan slutföra arbetet...
    Tyvärr har det resulterat i att jag sätter mig andra sidan soffan så inte ens närheten har jag, det fungerar inte att han ska pilla o sen strunta i det.    
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-04-02 17:39:33 följande:
    För att?

Jag älskar min sambos lilla snopp, har aldrig mätt den, men skulle nästan våga påstå strax under medel. 
    Bullshit, du älskar honom men kuken önskar du vore några storlekar större om du fick bestämma.
  • Twinisar

Men vafan hat kukstl för betydelse ? Det är väll en ganska oväsentlig del av det hela

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-02 17:59:10 följande:
    Bullshit, du älskar honom men kuken önskar du vore några storlekar större om du fick bestämma.
    Inte alls, faktum är att hans snopp är mer bekväm att ha i mig än mitt X snopp som var större, jag har lixom mer ut av de hela.
    Förr fick jag aldrig vare sig fontänorgasm, vaginalorgasm eller multipla orgasmer, och det utan att min sambo pillar med varken fingrar eller tunga......

Komplex för din egen så du måste hacka på andras som e nöjda????    
  • Anonym (Herregud..)

Storleken på snoppen har ingen betydelse, huvudsaken är att man vet hur den ska användas!

• Anonym (40-åring)
    Stefan B skrev 2013-04-01 23:59:53 följande:
    Känner verkligen igen mig i den där situationen. Alla försök förkastas. Har inte brytt mig om henne på ett tag och då börjar hon söka upp mig, men som vanligt tar man för stora steg när en öppning ges. För sköta mig själv ett tag till 

Japp, att visa att man (fortfarande) åtrår sin kvinna är rena sexdödaren i ett fast förhållande.
    Frågan är hur hon reagerar när hennes intresse vaknar igen, och hon upptäcker att hon lyckats slå ihjäl ditt intresse på riktigt?
  • Devestated
    Anonym (Herregud..) skrev 2013-04-02 19:25:35 följande:
    Storleken på snoppen har ingen betydelse, huvudsaken är att man vet hur den ska användas!
    Fast ne, prova du en kille på 14x13 som vet vad han gör och sen en på 20x15 som vet vad han gör så kommer du i framtiden alltid att bli besviken när byxorna åker ned och det visar sig att snubben har en liten medelkuk.
Svar på tråden Nu, äntligen, vet jag...