• CeciliaMaria82

Hur mycket pengar spenderar du/månad och barn på kläder?

Hur mycket pengar lägger du på ditt barns kläder utslaget på ett helt år per månad? 
    Min sambo tycker jag slänger ut pengar på kläder till vår dotter, nu undrar jag vad du spenderar på kläder till ett av dina barn en vanlig månad... Då menar jag att det ingår kläder av alla dess slag och även skor!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar spenderar du/månad och barn på kläder?
  • AAEV

Mellantjejen och minstingen ärver en hel del, resten köper jag beg. Slår jag ihop alla tre barnen och delar på tre blir det nog 300/mån.

• Lena

200kr per månad skulle jag gissa. Hälften behov och hälften nöje.

• jannej

Köper till barnbarnen, det blir minst 1000 kr per barn och månad. Barnen är ute i ur och skur och behöver bättre kläder än oss vuxna.

• Skopan

Oj , ska man våga räkna :) Jag är expert på att shoppa med mina tonåringar o att shoppa till den lilla , kanske 2-3000 kr i mån om man snittar , köper dock mycket märkeskläder o har en son som är en riktig märkes människa så det är ganska dyra kläder !

• Bollhav

Skulle kunna fylla i många av alternativen. Fyllde i det första men vi köper det vi vill ha. Når plagg då och då vid behov och en del begagnad. Jag antar att det blir dyrare med åldern. Vi har en treåring.

• fluu

Handlar inte kläder till dottern alls ofta eftersom hon inte bytt storlek sedan augusti. Bara varit något enstaka plagg,typ julaftonstassen och vinterkläder.
    Imorgon ska jag i alla fall handla vårjacka :)

När hon var mini och bytte storlek varannan månad eller så spenderades nog 500/100 kr varannan månad. Om man räknar bort större köp som typ vinteroverall.

Himlans unge som inte växer,jag älskar ju att shoppa barnkläder:P

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • cloudberry79

Bara ytterkläder kostar ju en hel del per år, jag tror vi räknade att vi satte i snitt 300 i månaden på ytterkläder och skor till stora förra året (vinterkläder, höst/vår-kläder, vindjacka till sommaren plus fyra par skor) och då köper vi inte de dyraste grejerna. Andra barnet är lite billigare, men eftersom de är födda olika säsonger så behövs det köpas lite andra saker än det hon kan ärva, så mellan 500-1000 per månad.

(M)amma till V -07 och E -12
  • Archandra

Här kostar ytterkläderna ca 3 500 kr per år och vinterskor 900 kr per säsong. Sommarskor och sandaler blir nog ytterligare ca 700 kr per säsong. Med vanliga kläder misstänker jag att årsförbrukningen ligger på någonstans omkring 8 000 kr per år och barn, alltså knappt 700 kr per månad.

• CeciliaMaria82

Som min sambo trodde, jag spenderar en bit över medel på kläder varje månad till dottern om jag slår ut storköpen på ett helt år! Vem vem vill inte ha det bästa till sitt barn? att de ska vara snyggt och praktiskt klädda?! 

• cloudberry79
    CeciliaMaria82 skrev 2013-04-06 19:11:08 följande:
    Som min sambo trodde, jag spenderar en bit över medel på kläder varje månad till dottern om jag slår ut storköpen på ett helt år! Vem vem vill inte ha det bästa till sitt barn? att de ska vara snyggt och praktiskt klädda?! 
    Är det bästa alltid det dyraste? Vi har haft en Isbjörnoverall som var helt värdelös, den kostade fyra gånger så mycket som tex Kappahls som vi hade förra året och som höll bättre. Om jag betalar dubbelt så mycket för en lika bra vara är jag ju faktiskt dum i huvudet. Snyggt är en annan sak, jag betalar gärna för något jag tycker är snyggt, så länge det är praktiskt, hållbart och funktionellt, men jag betalar inte BARA för ett märke, för då är man som sagt rätt korkad.
    (M)amma till V -07 och E -12
Svar på tråden Hur mycket pengar spenderar du/månad och barn på kläder?