• CeciliaMaria82

Hur mycket pengar spenderar du/månad och barn på kläder?

Hur mycket pengar lägger du på ditt barns kläder utslaget på ett helt år per månad? 
    Min sambo tycker jag slänger ut pengar på kläder till vår dotter, nu undrar jag vad du spenderar på kläder till ett av dina barn en vanlig månad... Då menar jag att det ingår kläder av alla dess slag och även skor!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar spenderar du/månad och barn på kläder?
  • Pumpkin

Utslaget på ett år blir det nog 500-1000:-/månad med tanke på ytterkläder och sånt. Vissa månader mer (fast då bara när det är just ytterkläder som ska köpas), andra mindre. 

Ludvig 100520 - enpumpa.blogspot.com - Lillasyster BF 130504
  • milli79

Vi får ärva en hel del till sonen men kompletterar med skor och någon jacka, kalsonger mm men det blir inte så mycket. 

Dottern har inte fått ärva så mycket vanliga kläder och älskar ha tunika/klänning så köper ibland nytt till henne men gillar egentligen second hand. Hon har fått ärva rätt mycket ytterkläder av storebror. 

• Mercurialis

Jag köper inte kläder till barnen varje månad men utslaget på ett år blir det omkring 500 kr/månad och barn.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Vinterankan

Jag har ingen aning faktiskt. Men mindre än 500 i alla fall. Det yngsta barnet ärver ju av det äldre så där har jag köpt för mindre än 1000 kr totalt, fyller snart 1.

• Toppen9

Ska kanske tillägga att jag har två barn och det lilla ärver från det stora.

• läkarstudent

Ytterkläderna går nog på ca 3000 per år just nu, och vanliga kläder köper vi oftast utomlands för typ 20 kr per plagg... Skulle tro att vi kanske kommer upp i 350 kr i månaden i snitt.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
Svar på tråden Hur mycket pengar spenderar du/månad och barn på kläder?