Mannen 58 skrev 2013-04-03 17:12:21 följande:
När jag läser ditt inledande brev igen trådstartaren så undrar jag över en sak.
Är det du eller hon som har " byxor" i ert äktenskap.
Är det hon som är loket och som drar och styr och som bestämmer färdvägen i ert liv tillsammans.
Vad får du bestämma rent konkret?
Vad har du fått bestämma själv de sista åren?
Är det hon som innan du har hunnit tänka efter redan vet var ni ska på semester , byta soffa och med vem ni ska fira Nyår med.
Frågan är relevant för jag undrar om du får vara man i ditt äktenskap och ta initiativ, ansvar och vara just man?
Om du inte får vara med och bestämma något alls så blir det inte lätt att vara man i sängen.
Det låter som om du kapitulerat rent mentalt men inte sexuellt.
Jag har i andra trådar skrivit om dagens män som alldeles för många gånger idag reduceras till en könlös varelse. Det har pågått sedan slutet av 60- talet och under 70-80- talet och har nu satt ny fart genom hen- och jämställdhetsdebatten mm. ( observera att jag absolut inte har något emot jämställdhet men misstror hen- begreppet)
Alltså männen tämjs av sina kvinnor som tar kommandot mer eller mindre på heltid.
Männen som tror att de är moderna och jämställda gör som hustrun säger och så blir det ju mindre bråk då och i vissa familjer får de inte knulla om de inte gör som hon säge( jag vet).
Men så kommer finalen : Sängen..... plötsligt så ska den " jämställde mannen" inte vara en modern jämställd man längre. Kvinnan vill plötsligt ha en " hane " i sängen. ( varför skulle hon nöja sig med mindre än hela kungariket, makten och så kungen i sängen på natten)
Japp... då ska mannen som anpassat sig till hustruns andra idéer plötsligt förvandla sig till en hane.
Alla klarar inte den förvandlingen. Det fungerar inte!
Det kan också fungera så att kvinnan som tämjt sin man plötsligt finner att i sängen står han inte ut med att vara " hen " utan förvandlar sig plötsligt till en hane varvid kvinnan blir alldeles förskräckt för det hade de ju inte kommit överens om.
Vad vill jag säga med detta då? Jo en miljon år har det tagit att få fram människan som djurart. Den förändras inte på det sexuella planet av några politiska beslut under 100 år.
När ni tar av er kläderna så lämna hen och jämställdheten på stolen. I sängen ska ni vara hona och hane och njuta av varandra något rent djuriskt! Knulla ohämmat men kom överens om hur. Prata rent konkret om vad ni vill göra och vad ni vill njuta av och prova. Man lever bara en gång. Låt inte politisk korrekthet = PK fördärva ert sexliv. Det är alldeles för viktigt för det.