Anonym (mes till sambo) skrev 2013-04-05 12:35:05 följande:
Jepp, stämmer på min sambo. Han vågar inte ställa några som helst krav på sina tonåringar för tänkt om de skulle bli arga på honom!!
I början när vi flyttat ihop så ville både barn och sambon att jag skulle vara med och uppfostra och bestämma osv. Men det var ju lite svårt när jag inte visste vilka regler som gällde, så sambon och jag satte oss ner och diskuterade igenom reglerna.
Men det visade sig rätt snabbt att dom reglerna gällde bara när jag var hemma och i närheten vilket även barnen lärde sig, så de började med att gå undan och ropa på pappa när de ville nått. För de visste att de alltid fick ett ja om inte jag var där.... Och får man inte ett ja på första försöket så tjatar man tills man får ett ja, funkar alltid.
När jag ifrågasatte min sambo varför han inte följde reglerna vi bestämt fick jag tillsvar att regler är bara riktlinjer...suck.
Så efter det och efter att ha sagt till några gånger när de gjort något de egentligen inte skulle och fått till svar att "jag fick för pappa" fick jag nog och struntade i allt. Sambon får ta hand om sina ungar själv. Han kan gnälla ibland men jag är inte det minsta intresserad av att vara betjänt och plånbok åt hans tonåringar.
Haha samma här, sambons barn är visserligen 11 men beter sig som en diva. Och precis samma med reglerna är jag inte hemma så tillåts allt som inte tillåts när jag är hemma. Har sagt flera gånger att sambon gör mig till en syndabock/elaka häxan men nej så blir det inte säger han. Så kom den dagen när bonus snörvlade hemma hos mamman om att jag var elak och bara bestämmde, och vad gjorde sambon då. Jo ringer mig och säger att barnet inte vill komma för att jag bara bestämmer allt och då naturligtvis tycker illa om barnet.
Hann och avbryta honom med frågan : Jaha och detta har jag ju sagt till dig flera gånger att det kommer hända, ELLER HUR?????? då vart han tyst mumlade ja och la på.
Blir så less på det, men är jag hemma så gäller reglerna passar det inte får väl både sambo och barn fixa eget. Jag vägrar sitta och titta på cartoon hela veckorna, jag vägrar ha tvspelet i vardagsrummet hela kvällarna när barnet har egen tv på rummet , jag vägrar äta nudlar 7 dagar i veckan bara för hans barn vill det osv osv. Så är det och passar det inte så ja flytta då.