Förstår att du känner dig sårad och ledsen och känner som du känner nu. Men straffa inte ett barn för att en vuxen beter sig dumt och svartsjuk. Fortsätter du vara finn som du varit med barnet så kommer du och din partner ha en mycket lycklig familj och kontakten mellan barnen kommer att vara stark. Låt inte en omogen vuxen förstöra ditt familjeliv. Jag är skilsmässobarn och min mammas ex man va som du tig hand om mig under hela mitt liv. En idag fast dom är skilda så är han en del av min familj. Och han är morfar till mitt barn precis som min egna bio pappa. Har aldrig behövt känna mig avunfsjuk eller utanför för att jag inte va hans biologiska. Och jag och mina syskon har en jätte bra kontakt tack vare det då vi firar visa högtider hemma hos honom. Va stolt över att du är en bra människa och lått inte ditt sambos ex göra dig till en sämre människa. Vist man blir sårad men så läge du är lycklig så är du alltid vinnaren
Anonym (ledsen och arg) skrev 2013-04-03 19:19:39 följande:
Är så jävla ledsen och känner mig kränkt och arg och ledsen.. Jag gör allt för min bonusdotter, jag och sambon delar ansvaret när hon är här och det gör jag med GLÄDJE. Jag går ut till parken med henne, tar med henne på bio, lagar mat, har bytt hennes blöjor och ja allt detta gör pappan också då. Nu väntar vi vårat första gemensamma. Men i alla fall så har dom bestämt på familjerätten att pappan ska få prata med sin dotter på telefon, och jag får inte prata med henne tydligen för att biomamman kanske inte vill. Det är ok att jag ska ta hand om henne men inte får jag prata i telefon med henne?? Tack så jävla mycket. Skiter i allt då, då är hon inte i min familj heller och då kommer jag endast ta hand om mitt egna barn! ¨ Är sjukt arg och ledsen.
Anonym (ledsen och arg) skrev 2013-04-03 19:19:39 följande:
Är så jävla ledsen och känner mig kränkt och arg och ledsen.. Jag gör allt för min bonusdotter, jag och sambon delar ansvaret när hon är här och det gör jag med GLÄDJE. Jag går ut till parken med henne, tar med henne på bio, lagar mat, har bytt hennes blöjor och ja allt detta gör pappan också då. Nu väntar vi vårat första gemensamma. Men i alla fall så har dom bestämt på familjerätten att pappan ska få prata med sin dotter på telefon, och jag får inte prata med henne tydligen för att biomamman kanske inte vill. Det är ok att jag ska ta hand om henne men inte får jag prata i telefon med henne?? Tack så jävla mycket. Skiter i allt då, då är hon inte i min familj heller och då kommer jag endast ta hand om mitt egna barn! ¨ Är sjukt arg och ledsen.