• Rajni

Vi som plussade i mars med hjälp av IVF

Hejsan! Vi har gjort Provrörsbefruktning på Carl von Linné och plussade den 24 mars. Skulle vara kul om fler som plussat vill följas åt med allt som det innebär med glädje, oro och total lycka över att ens kunnat bli gravida. Måste så klart inte vara att ni plussade just i mars, alla är välkomna Skrattande

• Svar på tråden Vi som plussade i mars med hjälp av IVF
  • kiwii
    La nin skrev 2013-08-08 21:07:22 följande:
    Det ligger verkligen lågt i den här tråden.  Magen växer och det är nog inte långt tills naveln pluppar ut. är i v 25+2 idag och blir paranoid så fort jag inte känner knodden lika mycket varje dag. Man hittar saker att oroa sig för hela tiden. På måndag är det dags för vårt andra besök hos BM, har inte varit där sen inskrivningen kan tycka att det är lite långt att få vänta men så blir det väl i semestertider. Hur går det själv? börjat fundera och ta tag i föräldraledighet och försäkringskassan än? 

Jag var hos bm i går och lyssnade på hjärtat o mätte mm allt var bra så det känns bra. När har du bf? Nej jag haf inte kollat nått med fk har du? Tycker det är en djungel fattar ju inget Hur länge tänkte du vara hemma? Kram
  • La nin
    kiwii skrev 2013-08-09 06:09:26 följande:
    Jag var hos bm i går och lyssnade på hjärtat o mätte mm allt var bra så det känns bra. När har du bf? Nej jag haf inte kollat nått med fk har du? Tycker det är en djungel fattar ju inget Hur länge tänkte du vara hemma? Kram

Jag har bf 19/11 så tre månader kvar. Hur långt har du gått? Har heller ingen riktig koll på fk men jag har ju inte fått mitt moderskapsintyg än, tänkte sätta mig in i det lite bättre när jag skickat in det. Det är verkligen en djungel. Jag tänkte vara hemma 9 månader och gå två veckor innan, om fogarna tillåter mig att jobba så länge. Vi tänkte dela lika på ledigheten jag och mannen.
  • La nin

varför kom det inget, dumma mobil!

Vår lilla bebis beräknas komma 19/11, och jag har inte orkat sätta mig in i allt det än. Tänkte att jag skulle vänta tills jag fått hem papperna efter att skickat in moderskapsintyget. Jag har planerat att vara hemma i 9 månader då vi tänker dela på föräldraledigheten rätt av.
    Jag har också bestämt att jag ska gå två veckor innan bf, och som det ser ut nu så kommer jag eventuellt att bli sjukskriven 25% på grund av mina foglossningar och ryggproblem. 

• Jenkis
    kiwii skrev 2013-08-08 13:48:51 följande:
    Hej är var det dött :( hur e det med er? Växer era magar? känner ni era små:)??

Gick inte bra på RUL för ca 7 veckor sedan, så vi fick avbryta i v.21.... Skönt att det verkar gå bra för alla andra i de trådar jag följer.
  • kiwii
    Jenkis skrev 2013-08-20 21:47:09 följande:
    Gick inte bra på RUL för ca 7 veckor sedan, så vi fick avbryta i v.21.... Skönt att det verkar gå bra för alla andra i de trådar jag följer.

Nej vad säger du ?:( beklagar verkligen vad ledsen jag blir Hur mår du? Många kramar till dig
  • Jenkis
    kiwii skrev 2013-08-21 05:59:12 följande:

Nej vad säger du ?:( beklagar verkligen vad ledsen jag blir Hur mår du? Många kramar till dig
    Ja, herregud vad man måste gå igenom...

Efter omständigheterna mår jag bra, men det har varit otroligt mycket sorg, ångest och lidande både fysiskt och psykiskt. Skulle kunna skriva en hel bok om mina tankar under den här tiden...

Som tur är har jag vänner och familj som stöttar och en förstående läkare som sjukskrev. Har tyvärr även hittat medsystrar...   
  • kiwii

Hej hur går det för alla?:) växer era små

• La nin
    kiwii skrev 2013-09-25 18:46:34 följande:
    Hej hur går det för alla?:) växer era små
    Jadå, lillan växer så att det knakar, hoppas vi på. Magen blir större i alla fall. Imorgon ska vi på TUL, för att se om lillans njurar har blivit bra. Vi hoppas så på det. Sen ska det ju bli mysigt att få se det lilla livet igen. Nu är det inte långt kvar.

Hur går det för dig? 
  • kiwii

Hej det går bara bra ska till bm i morrn igen o lyssna på hjärtat :) sen har vi ul igen om ca 3 veckor längtar som bara den fast längtar ju självklart mer tills vi har den lille i famnen :)) Vadå är det nått fel njurarna på eran lille?!?:(hoppas det går bra i morrn När hade du bf?

• La nin

Vid RUL kunde de se att hon hade förstorade njurbäcken. Det kan rätta till sig under graviditeten men om det inte gör det måste bebisen på noggranna kontroller efter förlossningen då risken finns att drabbas av aggressiva urinvägsinfektioner.
    Det kan också vara så att det är stopp i urinledarna och då måste de operera, så något direkt fel på njurarna är det inte (om det inte blir infektion man inte upptäcker), snarare urinledarna som i så fall är problemet.
    Men vi har bestämt att inte oroa oss förrän vi sett hur det ser ut imorgon.

Vår lilla är beräknad att komma 19e november.

När kommer er bebbe? 

• kiwii

Ja just det du hade i nov :) snart är dom här:) Våran kommer runt den 5 dec :) tidig jul klapp Nä det är ingen idé att oroa sig förren ni vet hur det kommer bli håller tummarna att det kommer gå bra. Har ni köpt mkt saker ?:)

• La nin

TUL gick bra och lill-donnan hade "växt i" sina njurar fint :) Nu längtar vi ännu mer efter henne. Vi har handlat allt, haha. Är bara vagnen som ska hämtas från affären när vi är lite närmre. Vi har/är båda inne i en väldigt boande period. 
    Sen har vi inga i vår närhet som vi kan ärva saker av så vi får köpa, vilket i och för sig är väldigt kul.

Hur går det för dig? har du börjar bygga bo än? 

• kiwii

Hej vad skönt att höra att det är bra med eran lille plutt. Vi har ul om ca två veckor igen ska bli härligt att få se den lille igen. Vi har små saker kvar bara att köpa och ska väl hämta ut vagn i baby skyddom några veckor :) Kan fortfarande inte fatta att det snart är dagx att äntligen få bli mamma :) Har inte börjat med barnrummet ännu får vänta lite:) men det kliar i fingrarna på mig haha Jobbar du fortfarande? Är magen stor :)? Jag jobbar fortfarande men börjar räkna ner tills ledigheten är några veckor kvar. Vad har ni köpt för vagn? Nått namn än till tösen ? Ha det toppen kram

• La nin

Kan heller inte fatta att det är så nära nu. Vi har inget eget rum till lillan utan hon får en del av vårt sovrum, men där får plats både spjälsäng, vagga, byrå och en stol :)

Jag jobbar fortfarande och ska göra oktober ut, så det är ett tag kvar på jobbet. Är i och för sig sjukskriven 25%, så jag jobbar inte heltid. Hur gör du? är det fortfarande heltid som gäller? Jag vet inte om jag tagit mig vatten över huvudet när jag "bara" går två veckor innan BF. Just nu bråkar både jag och min arbetsgivare med FK så jag får väl se ifall jag får någon föräldrapenning.. Jag blir så trött på dom, de kan verkligen göra allt omständigt. Du har kanske haft det lättare??

Magen är stor!! och framförallt den här veckan som gått har den börjat kännas tung. Tror att den sjunkit lite också för jag känner ett ökat tryck mot de nedre regionerna så att säga.   
    Hur mår din mage och skrutt?
    Är det ett tillväxt UL ni ska på då?

Vi har beställt en Emmaljunga city cross i färgen brown flowers. Längtar så tills vi kan hämta ut den och provköra här hemma. Vad blev det för vagn till er bebbe?

Har börjat fundera på att packa BB-väskan snart, man vet ju aldrig när det blir. Skriver lite på ett förlossningsbrev med, det känns som att det kan vara bra att ha.

Lill-tösen ska heta Freja, var det namnet vi lyckades enas om så det blev väldigt enkelt. Hur har ni det på namnfronten? bestämt eller flera kandidater?

Kram 

• kiwii

Hej vi bor ju ganska stort så våran lille får "eget" som rum med säng o fotölj så man kan amma där om man vill så precis utan för ska lek rummet vara sen när den lille har blivit större så där har vi våran säng nu så det är tre steg så är man vid spjälsängen :) lite svårt att förklara. Så då tar vi rummet brevid om några månader :) Vi har lagt undan en emmaljunga med. En brun var nån edition så det var allt med så den ska passa här ute i buschen hoppas vi :) Jag jobbar än och jag har en 75% tjänst så 4 dagar i v jobbar jag bara 4,5 timme o en dag i v 7,5 timme så det passar mig jätte bra. Så då kan jag vila hela eftermiddagarna eller gå till bm så det blev kanon när vi gjorde schemat denna termin :) Jag går 2,5 v innan bf tror jag det blev räknar neråt :) la in om lite komp o semester och chefen har godkänt det och min föräldrar ledighet :) Nä det T är inte tillväxt ul vi ska på. Namn har vi väl några tror jag :) Vadå varför är det bråk med fk??:( Nu måste jag äta frukost sen åka till jobbet ha det bra kramar

• Rajni

Hej tjejer! Hur går det för er? 
    Här växer det så det knakar, magen står rakt ut =)
    Nu börjar det närma sig med stormsteg, sista tiden har gått jättefort.
    Är det några som har hunnit fått sina bebisar än?
    Kram kram 

• Rajni

I dag skrivs vi in i Nyköping och i morgon kommer ett planerat kejsarsnitt att ske. Äntligen är förhoppningsvis vår väntan över. Önskar alla en trevlig dag!

Svar på tråden Vi som plussade i mars med hjälp av IVF