Barnen hotar...
Hur i världen ska man förhålla sig till detta?
Hans barn, 9 och 13 har börjat 'hota' till sig saker för att besöka pappa. Relationen till exet är väl inte den bästa, de kommunicerar men hon håller sig lugn så länge han gör som hon vill. Det här har hållit på ganska länge men jag känner att det har börjat trappas upp. Han gör ALLT för sina barn och då menar jag allt men behandlas ändå inte med den respekt han förtjänar tycker jag.
De vill ha saker för att hälsa på eller väljer roligare aktiviteter om det är en 'tråkig' helg hos pappa. Han har umgänge vh. Jag förstår att de testar sina gränser som barn gör men han vågar inte sätta gränser för då riskerar han att inte se dom. Mamman hjälper till om det ligger i hennes intresse, dvs om hon har ngt inplanerat, då ser hon till at de kommer men annars säger hon att barnen är stora nog att bestämma själva.
Hur fasiken gör man? Det är jättejobbigt för mig att se honom behandlas så här och jag vill att det ska lösa sig men vet inte hur. Är det bara att gilla läget eller skulle man kunna göra något?