• Lilia

Kollegorna trakasserar mig för jag jag går utan kläder

Jag har alltid avskytt kläder. Det finns inga bekväma kläder. Så sedan yngre tonåren har jag gått utan kläder. Det är absolut skönast. I somras råkade en av kollegorna se att jag saknade kläder under morgonrocken jag brukar bära. Hon såg förfärad ut och jag förklarade och hon sa att hon förstod. Men ryktet spred sig och nu är majoriteten av de manliga kollegorna på mig ganska ofta över det faktum att jag aldrig har kläder på mig. Har jag en kortare morgonrock ser de till att gå bakom mig i trappen eller tappar pennor på golvet framför mitt skrivbord när jag särar på benen mm mm. Kvinnorna hånskrattar åt deras beetende och verkar tycka att jag får skylla mig själv. :( Jag vill inte behöva ha kläder på mig men känner att jag snart inte orkar mer. :'( Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Kollegorna trakasserar mig för jag jag går utan kläder
  • Lilia
    tetrahydrofolate skrev 2013-04-05 02:09:40 följande:
    Men att du har morgonrock på dig! Nej, det är onödigt, de ska respekera att du är helnaken även på jobbet, såklart.

Ja, precis! Tack! :) Jag gillar inte kläder och de ska de respektera. Ingen ska behöva ha kläder mot sin vilja.
  • Frontline
    Lilia skrev 2013-04-05 02:09:59 följande:

Jag tycker att det är min rättighet att gå till jobbet som jag vill. I kläder eller utan. Det är mina kollegor som har fel.
    Ja givetvis får du gå hur du vill men jag tycker det känns fel att komma som i mitt fall då jag jobbar eftermiddag i en morgonrock klockan 14.30 på dagen..

Sen oftast har man ju en klädkod på jobbet så man kan ju inte gå precis hur man vill heller...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Lilia
    Frontline skrev 2013-04-05 02:12:06 följande:
    Ja givetvis får du gå hur du vill men jag tycker det känns fel att komma som i mitt fall då jag jobbar eftermiddag i en morgonrock klockan 14.30 på dagen..

Sen oftast har man ju en klädkod på jobbet så man kan ju inte gå precis hur man vill heller...

Det är ditt val. Du ska inte trycka ner mig för att jag inte vill ha kläder. Jag har rätt att gå klädd som jag vill utan att någon ska säga något om det. Kollegorna har fel och jag har rätt! Jag kontorstider.
  • Lilia

Till alla er som säger att jag får skylla mig själv. Som skriver att jag är äcklig som går utan kläder, att jag tigger om det, att jag medvetet blottade mig för min kollega och så vidare. Mår ni bättre av att trycka ner en medmänniska så att hon sitter i tårar på sin sida av datorskärmen? Har ni ingen medmänsklighet alls!

• Frontline
    Lilia skrev 2013-04-05 02:16:10 följande:

Det är ditt val. Du ska inte trycka ner mig för att jag inte vill ha kläder. Jag har rätt att gå klädd som jag vill utan att någon ska säga något om det. Kollegorna har fel och jag har rätt! Jag kontorstider.
    Jag trycker absolut inte ner dig utan du får gå i precis vilka kläder du vill men som jag skrev känns det fel att komma i morgonrock mitt på dagen, man får ju anpassa sig efter tid på dagen då det i mina ögon innebär morgonrock förmiddag...
  • Lilia
    Frontline skrev 2013-04-05 02:18:29 följande:
    Jag trycker absolut inte ner dig utan du får gå i precis vilka kläder du vill men som jag skrev känns det fel att komma i morgonrock mitt på dagen, man får ju anpassa sig efter tid på dagen då det i mina ögon innebär morgonrock förmiddag...

Det är morgon/förmiddag då jag kommer till jobbet vid 08:00.
  • Frontline
    Lilia skrev 2013-04-05 02:25:00 följande:

Det är morgon/förmiddag då jag kommer till jobbet vid 08:00.
    Jaha ok men du frågar vad du ska göra eller hur...

Vill du vara utan kläder så kör på det om nu jobbet tillåter det vill säga..

• Grande Rock

På kontoret där jag jobbar har vi dresscode, det skulle inte gillas av chefen om jag kom till jobbet utan kläder. Då jag inte har mycket till kropp att visa upp är jag inte säker på att det skulle uppskattas av kollegorna heller.

Hemma är jag min egen chef och väljer själv om jag vill ha kläder eller inte, till grannars och förbipasserandes förtret.

• beccagranen

Självklart ska du kunna gå utan underkläder, men frågan är väl om du går i lämpliga kläder för det. Jag menar, det krävs rätt osmakliga kläder för att flasha rumpan eller underlivet. Ingen hade märkt om jag gick runt utan trosor..

• Lilia
    viseversa skrev 2013-04-05 08:28:20 följande:
    Skit i dom ts. För man får gå klädd som man vill.

Tack, det värmde! ;)
  • Lilia
    Grande Rock skrev 2013-04-05 04:09:04 följande:
    På kontoret där jag jobbar har vi dresscode, det skulle inte gillas av chefen om jag kom till jobbet utan kläder. Då jag inte har mycket till kropp att visa upp är jag inte säker på att det skulle uppskattas av kollegorna heller.Hemma är jag min egen chef och väljer själv om jag vill ha kläder eller inte, till grannars och förbipasserandes förtret.

Vi har ingen dresscode på jobbet.
Svar på tråden Kollegorna trakasserar mig för jag jag går utan kläder