• IannaImariaI

    Är det galet att flytta ihop med någon efter 4månader?

    Jag träffade min karl för första gången för 2månader sedan men det är väl först nu jag skulle säga att vi är ett par officiellt sett och jag är lyckligare än vad jag har varit på väldigt länge. Grejen är bara den att när jag först träffade honom så var jag inte särskilt attraherad av honom, jag bor nämligen i Kalifornien och han är väldigt amerikansk;  en före detta marinsoldat som gillar countrymusik etc. Inte för att jag hade något emot tex countrymusik men han var bara inte alls den typen jag hade tänkt mig att jag skulle hamna med. Men ändå är det inte varje dag jag känner mig så älskad som nu, det är något i hans blick som jag bara har sett en gång tidigare och det säger mig att han verkligen har verkliga känslor för mig. Dessutom ju mer tid jag spenderar med honom desto mer attraherad blir jag av honom och ju mer ser jag förbi den stereotyp som jag har förfasat mig över och jag måste säga att jag respekterar honom för allt det som jag tyckte så illa om tidigare. 

    Han är som sagt väldigt amerikansk, vilket också innebär att han är den typen som letar efter någon att gifta sig med och bygga ett hem med, vilket är något jag alltid velat ha men oftast när man säger det högt till en karl så springer de fort som attans. Nu eftersom jag antagligen kommer bo och plugga här i ytterligare minst 2år så måste jag därför hitta en ny lägenhet till hösten. Pratade lite med honom om det häromdagen och då nämnde han att jag kunde flytta in hos honom men hur mycket jag egentligen vill det och hur rätt det än känns med honom så blir jag självklart lite rädd att det är för tidigt att flytta ihop efter 4månader, alltså i augusti. 

    Jag brukar oftast inte förvänta mig att en karl stannar länge så jag brukar inte göra några större planer men den här gången känns det så annorlunda. Som jag sa tidigare det är något med sättet han ser på mig och också hur han kysser mig och även tar hand om mig som gör att jag till och med har gått i tankar som bröllop och barn och hela den biten. Så även om allt känns så rätt är det idiotiskt att flytta ihop så tidigt? Är det några allvarligare diskussioner man kanske borde ta innan man bestämmer en sådan sak? 

  • Svar på tråden Är det galet att flytta ihop med någon efter 4månader?
  • KiaL

    Det blir inte alltid som man tänkt sig och ibland ska man inte lyssna till förnuftet utan till hjärtat.
    Det gjorde jag. Träffade en kille som jag från början tyckte ganska illa om men någonstans på vägen så vann han mitt hjärta. 

    Så efter 4 månader så förlovade vi oss,efter 6 månader så flyttade vi ihop och jag blev gravid efter 8 månader. Gissa om olyckskorparna kraxade. Nästan alla vi kände försökte tala oss till rätta för att vi gick för fort fram.

    Nu firar vi snart 19 år tillsammans och älskar varandra lika mycket som då. Nu säger alla istället att de tycker det är otroligt att vi ser så nykära ut fortfarande efter så lång tid...Och undrar hur vi gör...Flört      

  • Blitz

    Känns det rätt så kör hårt. Tänk att vakna upp med den blicken varje morgon ;)
    Ni kunde ju lika gärna vart tillsammans i flera år utan att flytta ihop. Tycker inte tiden har med saken att göra om båda tycker det känns rätt och vill =)
    Ja flytta in hos min sambo efter 2,5 månad och nu 8 år senare har vi 2 barn ihop :)

  • Vinterankan

    Man kan ju alltid flytta isär igen så det behöver inte vara en sådan stor grej egentligen. Skillnad om man planerar barn efter 4 månader.

  • Deiia

    En fråga är, om det nu skulle bli bli riktigt seriöst:
    Kan du tänka dig att bo i USA resten av ditt liv då? Eller tror du att han kan tänka sig att bo i Sverige?  DET måste ni prata om. Om du har familj i Sverige, så kommer ni att behöva resa mycket fram och tillbaka. Det är jobbigt och kostar mycket pengar.

    Flyttade själv ihop med min make efter en månad. Varit gifta i måååånga år nu. Jag kände direkt att "You know -when you know", när vi träffades. Att flytta ihop är inte en SÅ stor sak. Att skaffa barn ihop är något helt annat. Då är det allvar.....och man är sammanlänkade för framtiden. 

  • Zandra08

    lannalmarial- förlåt för att jag inte svarade dig tidigare!
    Ja precis, det gjorde vi. 4 juni i år firar vi 2 år. 

  • tindralva

    Vi bodde nästan ihop innan vi blev ihop... Eller det var så att vi var vänner, jag hyrde ett rum av honom och så blev det som det blev. Raskt marscherat men nu sitter vi här, 16 år senare, gifta, har hus och fått två barn så det kan funka riktigt bra.

  • Coccolina

    Jag och min sambo träffades på nätet... chattade lite... hade vår första dejt precis innan jul (snackar typ 21 december) nästa dejt var 5 Jan, sen en till dejt den 19 jan då jag för första gången såg hans hus och sov över (mellanrummet är för att hans ex har barnen VH)... Veckan efter träffade jag hans barn för första gången (som en kompis på stan... men barnen var smarta och tjatade tills jag följde med hem....) den veckan som följde på det var jag hos dem engång mitt i veckan, helgen efteråt så åkte vi bort och när vi kom hem var vi ett par...Dessutom sedan första gången vi träffades på nätet så har vi chattat VARJE dag.. och menar inte en halvtimma sisådär... Utan HELA dagen små mess när man är på jobbet och sedan hela kvällen!!! Vi hade alltså "dejtat" i lite över en månad när vi blev ett par... Gick två veckor till och så flyttade jag in hos dem:-P och där bor jag nu visserligen är ju allt fortfarande färskt men känns helt och hållet rätt!! Vi pratar redan bröllop och fler barn

    Tror du skall gå på din egen magkänsla!!! Vad som känns rätt för dig helt enkelt! Det kan bli underbar och det kan gå åt helvete... Men när man träffar den rätta kan allt gå jävligt snabbt!! 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Namine

    Kanske helt galet men bara för att det är galet så är det nödvändigtvis inte fel. Jag och min sambo flyttade ihop efter 4 månader och vi håller fortfarande ihop. Gifter oss i sommar och planerar för barn. så gå på magkänslan.

  • GrodanHopp

    Jag och min pojkvän planerar att flytta ihop, och där kan vi snacka om att det gått fort!! Men det finns två scenarion, antingen går det skitbra! Eller så går det åt helvete!
    Men det känns rätt, så vi kör på! :)

  • Steppenwolf01

    Man får gissa. Jag träffade en kvinna på nätet strax efter min separation, åkte och hälsade på henne, verkade hur bra som helst, hon hälsade på mig tre månader (maximala visumperioden), vi gifte oss under tiden, hon åkte hem för att ordna med flytten hit, hon kom tillbaka, och efter ett halvår så blev det separation.

    Redan under den långa tiden som vi hade kontakt via mail och chat började jag fundera på om hon verkligen var rätt person, bland annat för att det var svårt att hitta intressanta samtalsämnen. När hon väl flyttade in visade det sig att vi hade väldigt olika uppfattningar om samliv, hur noga det var med städningen, om barnuppfostran och så vidare. När hon inte ville gå till familjerådgivningen började jag förstå att det var dags att ge upp.

    Man ska inte måla fan på väggen, men själv blir jag mer försiktig om jag ska flytta ihop med någon i framtiden.

  • JodiBabe
    IannaImariaI skrev 2013-04-06 06:48:39 följande:
    Är det galet att flytta ihop med någon efter 4månader?

    Jag träffade min karl för första gången för 2månader sedan men det är väl först nu jag skulle säga att vi är ett par officiellt sett och jag är lyckligare än vad jag har varit på väldigt länge. Grejen är bara den att när jag först träffade honom så var jag inte särskilt attraherad av honom, jag bor nämligen i Kalifornien och han är väldigt amerikansk;  en före detta marinsoldat som gillar countrymusik etc. Inte för att jag hade något emot tex countrymusik men han var bara inte alls den typen jag hade tänkt mig att jag skulle hamna med. Men ändå är det inte varje dag jag känner mig så älskad som nu, det är något i hans blick som jag bara har sett en gång tidigare och det säger mig att han verkligen har verkliga känslor för mig. Dessutom ju mer tid jag spenderar med honom desto mer attraherad blir jag av honom och ju mer ser jag förbi den stereotyp som jag har förfasat mig över och jag måste säga att jag respekterar honom för allt det som jag tyckte så illa om tidigare. 

    Han är som sagt väldigt amerikansk, vilket också innebär att han är den typen som letar efter någon att gifta sig med och bygga ett hem med, vilket är något jag alltid velat ha men oftast när man säger det högt till en karl så springer de fort som attans. Nu eftersom jag antagligen kommer bo och plugga här i ytterligare minst 2år så måste jag därför hitta en ny lägenhet till hösten. Pratade lite med honom om det häromdagen och då nämnde han att jag kunde flytta in hos honom men hur mycket jag egentligen vill det och hur rätt det än känns med honom så blir jag självklart lite rädd att det är för tidigt att flytta ihop efter 4månader, alltså i augusti. 

    Jag brukar oftast inte förvänta mig att en karl stannar länge så jag brukar inte göra några större planer men den här gången känns det så annorlunda. Som jag sa tidigare det är något med sättet han ser på mig och också hur han kysser mig och även tar hand om mig som gör att jag till och med har gått i tankar som bröllop och barn och hela den biten. Så även om allt känns så rätt är det idiotiskt att flytta ihop så tidigt? Är det några allvarligare diskussioner man kanske borde ta innan man bestämmer en sådan sak? 


    Är du kvar TS? Hur gick det?
Svar på tråden Är det galet att flytta ihop med någon efter 4månader?