• Anonym (TS)

Vad kan ni berätta om heroin?

Känt en kille ytligt i flera år, ändå sen vi var yngre. Vi börja träffas för ett halv år sen. Gillar han jättemycket, hans personlighet klickar med mig osv..

Han har öppnat upp sig och berättat att han sysslar med heroin( röka), vilket han har lyckats dölja väldigt bra för mig, jag hade ingen aning om det. Jag är väldigt chockad för att jag aldrig har märkt att han skulle vara hög.

Han säger att han vill sluta, vill åka in på behandling, han vill bli ren men han tycker det är svårt.

Jag vet mycket lite om droger bara att det är farligt och man sysslar inte med sånt, och jag kommer aldrig i hela mitt liv röra sånt skit.

Jag vill vara där för han och försöka få honom att sluta men jag har också sagt, att om han inte tar tag i det inom närmaste veckorna så kommer jag sluta träffa han.

och alla ni moralmänniskor som säger lämna, behöver inte ens skriva. Man är ingen dålig människa för man hamnat snett i livet, alla förtjänar en chans. Va han ingen bra människa hade jag aldrig ens träffat han från första början. Jag föll för hans personlighet.

Jag vill bara veta hur man ska bete sig mot såna som tar sånt skit? ska man vara mjuk eller ska man vara "hård"
    Hur ska jag vara för att vara bästa stödet?

• Svar på tråden Vad kan ni berätta om heroin?
  • Anonym (en som vet!!!)

Spelar det någon som HELST roll vilken drog det är som frätt sönder mellanväggen i näsan?????

Jag skrev min erfarenhet av min bror som håller på med droger BLA heroin och skrev i ett senare inlägg (pga av "fråga" jag fick) att jag vet inte om det var kokain eller metamfetamin som frätt bort och du hakar om dig på att det INTE är heroin eller meth som orsakar denna skada.

Vet ni vad, ni är rätt låga här inne som ger er på bagatell saker.

Det är väl inget ni kan hjälpa henne med genom ert jädrans tjafsande hit och dit om vem i hela fridens namn som har rätt?
    Om det är ett beroende eller ett missbruk osv.

GE ER FÖR GUDS SKULL!
    Lär er RESPEKTERA trådstartarnas inlägg och undran!

*Morr*
    jag blir så lack på sådant så det finns inte.
    Besserwissrar är vad ni är! 

• frappa
    Anonym (Byt ut mot C) skrev 2013-04-22 14:54:39 följande:
    Men gud! Ska det börja nu igen. Det finns ingen som använder heroin på det sättet! Det är för svår att komma ned från så ingen tar det som en drink på kvällen.

Men het ärligt så tycker jag den här diskusionen är patetisk och ts verkar a lämnat tråden. Kanske beroende av allt dravel. Kommer inte svara mer på dina kommentarer heller framöver.
    Igen har du fel, man använder inte heroin när man ska diagnoser om man är brukare, beroende eller missbrukare.
    Jag är så ledsen för dig att du har så fel, du har så fel att man blir ledsen på dig.
    När tom Tom inte håller med, som verkligen inte sockrar droganvändning och diskussioner kring detta.
    Borde vara en lätt väckarklocka i hur fel du har.

Att du inte ens förstår enkla diagnos punkter för uppnå epitetet beroende/missbrukare.
    Så är det väldigt gåtfullt i hur du ens kan diskutera ämnet.
    Du styrs till 100% av fördomar och myter.

TS har annat än göra än sitta i denna tråd, det har inte gjort tydligt i text, men tydligt att inte vara närvarande speciellt mycket.
  • frappa
    Anonym (en som vet!!!) skrev 2013-04-22 14:55:12 följande:
    Spelar det någon som HELST roll vilken drog det är som frätt sönder mellanväggen i näsan?????

Jag skrev min erfarenhet av min bror som håller på med droger BLA heroin och skrev i ett senare inlägg (pga av "fråga" jag fick) att jag vet inte om det var kokain eller metamfetamin som frätt bort och du hakar om dig på att det INTE är heroin eller meth som orsakar denna skada.

Det är väl inget ni kan hjälpa henne med genom ert jädrans tjafsande hit och dit om vem i hela fridens namn som har rätt?

GE ER FÖR GUDS SKULL!

*Morr*
    Det var du som drog upp verkligt konstiga saker som att heroin fräter sönder näsan.
    Så bli inte så ledsen att vi rättar till dig.

Och vem som har rätt är så enkelt att de anonyma hade rätt innan.
    Och de anonyma som krävde mer info, har även rätt nu eftersom du inte hade några problem att ändra det till missbruk om nu informationen kompletterades.
    Bara att de inte ville måla fan på väggen och använde sig av den information som fanns tillgänglig.

Och hade dessa anonyma haft rätt, så hade ju TS kille haft betydligt bättre förutsättningar till ett nyktrare liv.
  • Anonym
    Anonym (Byt ut mot C) skrev 2013-04-22 14:54:39 följande:
    Men gud! Ska det börja nu igen. Det finns ingen som använder heroin på det sättet! Det är för svår att komma ned från så ingen tar det som en drink på kvällen.

Men het ärligt så tycker jag den här diskusionen är patetisk och ts verkar a lämnat tråden. Kanske beroende av allt dravel. Kommer inte svara mer på dina kommentarer heller framöver.
    Är du nån form av nyfrälst pothead?
    Tha herb is good andra droger baaaaad.

Det finns ingen drog som inte går att bruka med ansvar.

• frappa
    Anonym skrev 2013-04-22 15:31:31 följande:
    Är du nån form av nyfrälst pothead?
    Tha herb is good andra droger baaaaad.

Det finns ingen drog som inte går att bruka med ansvar.

ALLA droger går att bruka med ansvar.
  • Tom Araya

TS, jag ber om ursäkt att jag deltagit och spätt på en massa OT-tjafs.

Jag önskar dig lycka till, oavsett vad du bestämmer dig för.

• Anonym
    frappa skrev 2013-04-22 15:35:53 följande:
    ALLA droger går att bruka med ansvar.
    Var det inte det jag skrev?
     Förvånad
  • Anonym (Byt ut mot C)

GE ER FÖR GUDS SKULL!

*Morr*
  • Anonym
    Anonym (Byt ut mot C) skrev 2013-04-22 18:02:23 följande:
    Åh gud! Ge dig din fjant. Fd brukare och då i väldigt små mängder, och inte i Sverige heller så laglydig är jag med
    Du hivar samma sörja ur dig som en nyfrälst.
    "Mitt cannabis är minsann bra och rekommenderas till andra men dom andra droger nej fy det är jävulens påfund"

Samma skeva resonemang som man får från antiknark folket.
    "Mitt alkohol är bra och rekommenderas till andra men eran jävla knark är jävulens påfund"

GE ER FÖR GUDS SKULL!

*Morr*
    Ja, om man vill hålla sig till fakta och inte som vilken ignorant som helst dra all "knark" över samma kam.

Det är inga bagateller när det kommer till att folk använder fördomar och fakta fel och uttalar det som nån sanning.
    Det handlar inte om att ha rätt, det handlar om att hålla sig med båda benen på jorden och inte sväva ut i det blå.
    Nått folk har en tendens att göra när det kommer till ämnen som väcker så mycket känslor.
  • frappa
    Anonym skrev 2013-04-22 17:36:02 följande:
    Var det inte det jag skrev?
     Förvånad
    hehe, sry var lite snabb :p
  • frappa
    Anonym (Byt ut mot C) skrev 2013-04-22 18:00:08 följande:
  • Anonym (TS)

Hej! Startade den här tråden för ett bra tag sen. Det var en väldigt känslig och jobbig tid för mig så jag valde att inte debattera så mycket i tråden då.

Nu tänkte jag ge er en fortsättning snart 2 år efter.

Några månader efter jag startade tråden åkte killen in i fängelset. Tung missbrukare leder till tung kriminalitet och här var det inget undantag.

Han skulle sitta nästan 1 år. Vi tappa kontakten men jag tänkte ofta på honom.

Under hans permission hörde han av sig till mig. Vi fortsatte att ha kontakt.

När han släpptes och kom ut var han väldigt positiv till förändring i livet.

Jag är ödmjuk och snäll och tror alltid på att man ska ge människor extra chanser till att bättra sig. Stötta också. Saken gjorde inte bättre att jag hade känslor för honom.

Skillnaden denna gång var att jag var mer på vakt och inte så "blåst" var noga med att kolla efter varningssignaler ( vilket i längden inte är hälsosamt )

Allt var mysigt och harmoniskt i 3 mån.

Sedan började man märka en smygande men tydlig förändring.

Ett återfall på rökheroin.

"Sista gången, jag lovar" ... en chans till

"Ett återfall" ytterligare några veckor efter.

Hans ursäkt var att " jag röker heroin då och då för att glömma och rensa tankarna en stund"

Mm eller hur!

Det värsta var att han försökte dölja alla gånger. Den första gången jag kom på honom var kanske inte den första, förmodligen inte.

Den här gången avslutade jag för gott, relationen som kontakt.

Det är jättesvårt för en som jag att förstå hur man inte kan ha den självkontrollen och viljan att kasta bort sitt liv på droger.

Jag tror att den människan inte kommer att sluta tills han verkligen nått botten.

Om han ens slutar någon gång..

Hörde senaste idag att han börjat röka heroin allt oftare. Back to square one..

Det slits inombords att han valt droger när han hade så mycket stöttning, kärlek och möjligheter runt omkring sig.

Inget lyckligt slut här.

Svar på tråden Vad kan ni berätta om heroin?