Ta vovven hem till hundhatare?
Dottern och jag ar hembjudna till hennes kompis och kompisens mamma pa lunch i helgen.
Jattetrevligt!
Men, jag vet att dom bada ar radda for hundar, och hatar hundar (ej allergiska dock).
Hur ska jag kunna mygla med familjens hund dit utan att det blir nagot groll?
Att lamna den hemma sa mycket som ett par timmar gar inte, den blir alltid jatteledsen om den inte far tillbringa hela helgen liggandes vid mina fotter. Och vi kan ju inte tacka nej till lunchen heller, dottern skulle bli ledsen da, och en gratis lunch ar ju anda en gratis lunch.
Jag fragade faktiskt dotterns kompis mamma om det var ok om vi tog med var lille Missekurr, och dom sa att det gick bra. (Fast dom vet ju inte att Missekurr ar en hund, det tycker jag faktiskt att dom kunde ha fragot om sjalva, om dom undrade. Faktiskt tror jag att jag sa "gosedjuret Missekurr" t.o.m., for hunden ar ju sa gosig)
Liiite ovanligt namn pa jycken kanske, det ar jag medveten om, men det passar den sa bra. Dottern gav den namnet nar hon var liten, for den ser alltid sa MISSnojd ut, och vi kopte den av en KURRdisk kille. Finurligt, tycker jag, boxrar ser ju alltid missnojda ut, och visst var killen kurd.
Ska jag saga till dom att kattstackaren just varit sjuk? Eller satta pa boxern katthalsband och ta med en skal mjolk at den? Ska jag saga att det ar en ovanlig kattsort (bengalisk tjurkatt)? Eller kora med att det ar en tamgris?
Tacksam for tips!