• FuckGoggleAskMe

Ta vovven hem till hundhatare?

Dottern och jag ar hembjudna till hennes kompis och kompisens mamma pa lunch i helgen.
    Jattetrevligt!

Men, jag vet att dom bada ar radda for hundar, och hatar hundar (ej allergiska dock).
    Hur ska jag kunna mygla med familjens hund dit utan att det blir nagot groll?

Att lamna den hemma sa mycket som ett par timmar gar inte, den blir alltid jatteledsen om den inte far tillbringa hela helgen liggandes vid mina fotter. Och vi kan ju inte tacka nej till lunchen heller, dottern skulle bli ledsen da, och en gratis lunch ar ju anda en gratis lunch.

Jag fragade faktiskt dotterns kompis mamma om det var ok om vi tog med var lille Missekurr, och dom sa att det gick bra. (Fast dom vet ju inte att Missekurr ar en hund, det tycker jag faktiskt att dom kunde ha fragot om sjalva, om dom undrade. Faktiskt tror jag att jag sa "gosedjuret Missekurr" t.o.m., for hunden ar ju sa gosig)

Liiite ovanligt namn pa jycken kanske, det ar jag medveten om, men det passar den sa bra. Dottern gav den namnet nar hon var liten, for den ser alltid sa MISSnojd ut, och vi kopte den av en KURRdisk kille. Finurligt, tycker jag, boxrar ser ju alltid missnojda ut, och visst var killen kurd.

Ska jag saga till dom att kattstackaren just varit sjuk? Eller satta pa boxern katthalsband och ta med en skal mjolk at den? Ska jag saga att det ar en ovanlig kattsort (bengalisk tjurkatt)? Eller kora med att det ar en tamgris?

Tacksam for tips!

• Svar på tråden Ta vovven hem till hundhatare?
  • Furstinna

Lämna jycken hemma. Jag hade slängt ut dig och hunden och min kommit hit. Lär hunden vara själv. Det är ditt ansvarat gör hunden trygg.

• QnA

Kan du inte bara låtsas som ingenting? Om de nämner hunden säger du bara "vilken hund?" och ser frågande ut. 

• FuckGoggleAskMe
    Furstinna skrev 2013-04-12 13:39:23 följande:
    Lämna jycken hemma. Jag hade slängt ut dig och hunden och min kommit hit. Lär hunden vara själv. Det är ditt ansvarat gör hunden trygg.
    Ja jag tar alltid stort ansvar for min hund, det ar ju darfor vi har ett problem, han ar bara trygg alldeles nara oss. Vi vill ju inte bli utslangda (det ar ju svinkallt!), och Missekurr ar valdigt snall och gosig, i alla fall har han aldrig bitit nagon i familjen, vad jag vet.
  • Anghammarad

Klart du skall ta med hunden. Det är ju inte ditt problem att de är hundrädda och du är i din fulla rätt att ta med din lilla gosis var du vill. De får banne mig lära sig att bete sig som folk istället.

• FuckGoggleAskMe
    QnA skrev 2013-04-12 13:42:52 följande:
    Kan du inte bara låtsas som ingenting? Om de nämner hunden säger du bara "vilken hund?" och ser frågande ut. 
    Bra idée! Blir kanske lite svart nar han borjar tokskalla (eller kan man da skylla pa nagon grannhund?) for det brukar han gora om jag glommer klappa honom regelbundet.

Kanske kan fraga vardinnan om hon har nagon diagnos, om hon skulle ifragasatta att vi inte ser hunden?
  • FuckGoggleAskMe
    Anghammarad skrev 2013-04-12 13:44:04 följande:
    Klart du skall ta med hunden. Det är ju inte ditt problem att de är hundrädda och du är i din fulla rätt att ta med din lilla gosis var du vill. De får banne mig lära sig att bete sig som folk istället.
    Jamenvisst!
    Det rader val knappast hundforbjud i Sverige, an i alla fall!
    Hundar ar ju ocksa folk! (vi har ju alla samma ursprung)
  • QnA
    FuckGoggleAskMe skrev 2013-04-12 13:46:51 följande:
    Bra idée! Blir kanske lite svart nar han borjar tokskalla (eller kan man da skylla pa nagon grannhund?) for det brukar han gora om jag glommer klappa honom regelbundet.

Kanske kan fraga vardinnan om hon har nagon diagnos, om hon skulle ifragasatta att vi inte ser hunden?
    Hon är ju rädd för hundar så det är klart hon ser hjärnspöken och inbillar sig. Typ som att spökrädda barn ser spöken. Inte ska din lille Missekurr behöva lida för hennes fåniga fobi! 
  • Furstinna

Men ge honom lite whisky så sover han gott. Ta med täcke och kudde och bädda in honom i en av deras garderober när dom inte ser ;)

• FuckGoggleAskMe
    Furstinna skrev 2013-04-12 14:06:42 följande:
    Men ge honom lite whisky så sover han gott. Ta med täcke och kudde och bädda in honom i en av deras garderober när dom inte ser ;)
    Ja - jag kan blanda whisky med mjolken i kattskalen, och ha honom invirad i en filt hela tiden (kan skylla pa att den kambodjanska jattekatten har blivit forkyld!). Och skylla pa hjarnspoken om Missekurr skaller!
  • PumpkinQueen

Att skaffa hund är det mest naturliga som finns i hela världen. Människor som inte kan förstå det har du ingen skyldighet att respektera. Jag tycker inte bara att du ska ta med DIN hund, utan låna även med dig alla grannarnas hundar, så att din väninna lär sig en läxa! Man kan inte hålla på och hata hundar till höger och vänster, vad är man då för känslokall och egoistisk människa?

Ja, det är jag på bilden
  • Furstinna
    FuckGoggleAskMe skrev 2013-04-12 14:10:51 följande:
    Ja - jag kan blanda whisky med mjolken i kattskalen, och ha honom invirad i en filt hela tiden (kan skylla pa att den kambodjanska jattekatten har blivit forkyld!). Och skylla pa hjarnspoken om Missekurr skaller!

FuckGoggleAskMe skrev 2013-04-12 14:10:51 följande:

Hahaha. Eller snagga hela pälsen på honom så kan det se ut som en nakenkatt (variant större)
  • FuckGoggleAskMe
    PumpkinQueen skrev 2013-04-12 14:52:20 följande:

Att skaffa hund är det mest naturliga som finns i hela världen. Människor som inte kan förstå det har du ingen skyldighet att respektera. Jag tycker inte bara att du ska ta med DIN hund, utan låna även med dig alla grannarnas hundar, så att din väninna lär sig en läxa! Man kan inte hålla på och hata hundar till höger och vänster, vad är man då för känslokall och egoistisk människa?

Tack, verkligen altruistiskt tips!

Jag har redan hyrt en skapbil (sa inte jyckarna ska behova ga hela vagen) och borjat lana hundar till helgen (har bara blivit lovat 5 an sa lange, men har ju lite tid pa mig).

Fast kanske bast anda att saga att de andra ar Missekurrs kattsyskon? Jag kan ju avsloja sanningen lagom till kaffet efter lunchen, att de faktiskt ar hundar allihopa, nar vardfamiljen haft tid att vanja sig vid de sma liven, och upptackt att dom ar rara.
Svar på tråden Ta vovven hem till hundhatare?