husbyggemama skrev 2013-04-18 09:07:16 följande:
När mina båda var 1,5 och nästan sex åkte jag och min mamma till solen med dom. Min man var alltså hemma. Vi hade det underbart! Flög på kvällen så barnen sov hela vägen nästan. Vi solade och badade och gjorde nån utflykt. En bra vagn är naturligtvis ett måste. På kvällarna somnade lilleman i vagnen redan på restaurangen och sen var det bara att lyfta över i sängen när vi kom till hotellet. När båda barnen sov satt mamma och jag på balkongen med ett glas vin och lite god choklad. Sexåringen minns resan men lillebror blir ganska nöjd när vi pratar om att han har flugit en gång. Sen har vi ju kort på det oxå och det är fina minnen för mig. Tycker absolut att båda barnen ska med. Den lilla hänger liksom bara med på allt utan ngt större bekymmer. Trevlig resa hur ni än gör.
Håller med där!
--------------------------------------------------------------------------
Vad skulle vara "bättre" för 1-åringen hos mormor?
Vad skulle vara "sämre" med att följa med föräldrarna på resan?
Är det barnet det blir sämre för eller föräldrarna?
Jag har rest ensam med mina två barn flera ggr, sedan yngste var åtta månader.
har aldrig varit några problem!
Flygresorna har gått bra oavsett tid på dygnet som vi har flugit, o väl på plats är det ju som hemma - fast borta
Vi solar o badar vid poolen o havet.
Strövar omkring. Leker i någon lekpark.
Äter god mat, slipper diska o städa.
Lilleman har sovit middag i vagnen o då har jag kunnat ligga o sola.
Annars ligger jag på en solstol medan lilleman leker i sanden.
Eller så har han varit med mig på solstolen i skuggan under ett parasoll.
För min del så har jag svårt att se hur ett barn
inte skulle må bra av att vara med sina föräldrar, oavsett om de är hemma i Sverige eller någon annanstans.