• Soek

Barnen kommer inte överens / han vill inte lämna sitt hus - kanske flytta isär :(

Jag träffade en 12 år äldre man våren -11 via internetdejting som jag blev väldigt förtjust i.

Han hade 3 barn från 2 tidigare äktenskap och som nu är 19, 15 och 8 år.
    Jag har en dotter som är 13 år.

Efter ca 1 år, våren -12 blev jag gravid och det kändes fel att göra abort då vi hade ett seriöst förhållande och båda hade ordnade förhållanden samt att vi hade varit tillsammans i ett år. Vi förlovade oss kort efter det och flyttade ihop i hans villa under sommaren -12, min dotter fick då byta skola.

Mina intentioner var hela tiden att vi skulle bo i hans hus även om jag från början alltid tänkt att det verkar väldigt svårt att bo i någon annans hus. 

Det visade sig att hans två stora barn hade väldigt svårt att acceptera att vi flyttade in hos dem. De har under detta år som gått gjort tillvaron väldigt svår för oss alla genom att slänga arga blickar, inte hälsa, gömma/stjäla min dotters kläder etc. De slöt en pakt tillsammans som gick ut på att få bort oss från huset.
    De har flertalet gånger satt min sambo i svåra situationer,  tex  ville de att de skulle åka utan oss till fjällen. Det slutade med att min sambo sa att vi inte skulle åka alls, och då blev 15 åringen mer nöjd än om vi skulle åka allihopa. Jag blev irriterad och tyckte att 8 åringen samt min dotter borde få åka till fjällen. Vi åkte då tillslut, hans stora barn följde inte med. När vi väl var där började sms terrorn till min sambo, han hade gjort fel som åkt ändå, hur kan han välja oss framför dem osv  Tom deras mamma deltog i denna sms konversation.
    De båda x mammorna springer i huset som de känner för, en gång när jag låg naken i sängen och ammade så kom den ena mamman in tillsammans med dottern för att hämta saker.
    Jag har fått utrymmet att tex sätta upp nya gardiner etc, men får inte bestämma i stora beslut som rör tex renoveringar mm.
    På detta sätt har vi levt i ett års tid, och det har gjort att vi absolut inte kan känna oss hemma i hans hus!! 

Kort efter att vår gemensamma dotter föddes i januari började jag ta upp frågan att jag ville att vi skulle köpa ett nytt gemensamt boende tillsammans. Detta vill han inte, han tycker att vi har för svag relation tack vare alla bråk som uppstått ang barnen, boendet mm.
    Så nu är jag i det läget att jag inte får förlänga uthyrningen av mitt brf radhus ytterligare, vilket gör att jag måste sälja det eller flytta tillbaka.
    Han tycker att jag ska sälja det och köpa in mig i hans hus, jag vill att vi köper annat. Då är hans svar att jag får flytta hem i så fall. Att han ska komma och hälsa på/bo hos oss varannan vecka, och varannan vecka bo i sin stora villa med sina andra barn. Att han hoppas att relationen blir bättre, att hans stora barn blir gladare och att vi förhoppningsvis kan leva tillsammans  någon gång i framtiden igen.

Mitt hjärta håller på att gå i tusen bitar, jag mår fruktansvärt dåligt över situationen.

Vad skall jag/vi göra?

• Svar på tråden Barnen kommer inte överens / han vill inte lämna sitt hus - kanske flytta isär :(
  • Juvina

Flytta tillbaks istället. En sak om dem behandlar dig illa o du väljer att stanna men e dem elaka mot din dotter hade jag dragit om jag var du o ändå inte kände mig hemma.

• såärdet

japp, flytta tillbaka! Det kan göra att er relation blir mer harmonisk om ni är särbos och så småningom kanske ni kan flytta ihop igen. Annars kan särbo vara bättre

• Andromeda

Vd du än gör så köp INTE in dig i hans hus, för hur mycket du än äger av huset så kommer hans ex och barn alltid att se det som HANS hus och klampa in hur mycket dom vill. 

Personligen skulle jag nog flytta tillbaka, om inte annat så för att äntligen få lite lugn och ro. Har du pratat med din dotter om vad hon vill? Jag kan tänka mig att hon inte har det så roligt hon heller.  

• Juvina

Och vad e det för shurda som låter barnen styra era liv. Han borde sätta ner foten.

• Liesh

Både du och din dotter får säkert en lugnare tillvaro av att flytta. Ni kan ju säkert prata om att flytta ihop igen om några år när dom stora barnen har flyttat ut.

• Brumma

Jag hade flyttat o blivit särbos.
    Varken du eller din dotter mår bra, och ert gemensamma kommer knappast att må bra av att växa upp med syskon som hatar varandra - eller syskon som hatar dig, barnets mamma.
    Flyttar ni isär o blir särbos finns ju chansen att pappan ser att ert förhållande är starkt, ser hur illa det varit under tiden i hans hus, och inser att ni antingen får bo särbos, vänta med att flytta ihop tills barnen är stora nog att ha flyttat ut eller helt enkelt skaffa ett eget, gemensamt ställe.

• Iam
    Brumma skrev 2013-04-18 15:49:27 följande:
    Jag hade flyttat o blivit särbos.
    Varken du eller din dotter mår bra, och ert gemensamma kommer knappast att må bra av att växa upp med syskon som hatar varandra - eller syskon som hatar dig, barnets mamma.
    Flyttar ni isär o blir särbos finns ju chansen att pappan ser att ert förhållande är starkt, ser hur illa det varit under tiden i hans hus, och inser att ni antingen får bo särbos, vänta med att flytta ihop tills barnen är stora nog att ha flyttat ut eller helt enkelt skaffa ett eget, gemensamt ställe.
    Håller med här! 

Dessutom tycker jag att det är absurt hur din man hanterar hela situationen faktiskt. Och det jag ser som fel är:

1: Han låter inte dig vara delaktig i beslut som rör hemmet. (att du sätter upp gardiner ser jag inte som att vara delaktig utan mer som något han gladeligen slipper)

2: Han låter sina barn behandla dig och din dotter illa utan att säga ifrån. Man måste inte tycka om alla, men man beter sig respektfullt, speciellt om man är så gammal som 15 och 19 år. 

3: han tillåter att hans ex springer fritt in och ut ur ERT boende utan att sätta några som helst gränser.

4: han visar ingen hänsyn eller vilja till att förstå den situation du sitter i utan tänker bara på sig själv. Det är inte att vara en familj.

• Annaïck
    Iam skrev 2013-04-19 13:44:14 följande:
    Håller med här! 

Dessutom tycker jag att det är absurt hur din man hanterar hela situationen faktiskt. Och det jag ser som fel är:

1: Han låter inte dig vara delaktig i beslut som rör hemmet. (att du sätter upp gardiner ser jag inte som att vara delaktig utan mer som något han gladeligen slipper)

2: Han låter sina barn behandla dig och din dotter illa utan att säga ifrån. Man måste inte tycka om alla, men man beter sig respektfullt, speciellt om man är så gammal som 15 och 19 år. 

3: han tillåter att hans ex springer fritt in och ut ur ERT boende utan att sätta några som helst gränser.

4: han visar ingen hänsyn eller vilja till att förstå den situation du sitter i utan tänker bara på sig själv. Det är inte att vara en familj.

det tycker jag ocksa
  • Mercurialis

Jag hade tackat min lyckliga stjärna att jag hade kvar min bostadsrätt och så hade jag flyttat tillbaka dit med mina barn.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Natulcien

Håller med de övriga. Flytta tillbaka till ditt eget hus! Så som du beskriver situationen så är den ju hemsk, i synnerhet för din dotter och ert gemensamma barn.
    Prova att bo som särbos ett tag och få lite distans till det hela och lugn och ro för din dotter.

• Ess

Du ska inte flytta in hos honom, du ska flytta hem till ditt eget hus igen.
    Han ska inte bo vv hos dig, han får ha barnet på umgänge/vv när det blir stort nog. 

• Jazzas
    Iam skrev 2013-04-19 13:44:14 följande:
    Håller med här! 

• watsup

hej
    halkade in på din tråd..
    väääldigt lik vår situation här...
    är tillsammans med en tio år äldre man, han har tre barn sen tidigare som idag är 14 och tvillingar på 13.
    vi har två gemensamma barn på 5 och 7 år..
    vi flyttade in i hans hus, som han tidigare köpt tillsammans med barnens mor..
    jag vill ha regler och han curlar sina barn och kan inte vara konsekvent vilket resulterat i att de stora barnen inte har några regler osv..
    då blir det väldigt svårt för mig att ha regler för de små när jag blir motarbetad hela tiden...
    detta har pågått i stort sett hela tiden egentligen när man tittar tillbaka.
    vi har vart tillsammans i åtta år..
    menn i våras fick jag nog efter ett storbråk..
    nu bor jag o de små i en egen lgh.. de bor hos mmig hela tiden och barnens pappa och jag är särbos...
    händer att vi sover över allihop hos pappan..
    och ibland sover han hos oss..
    och jag måste erkänna att det är väääldigt skönt..
    vi har lugn o ro jag har rutiner och regler.. och de följs..
    mitt tips till dig är att flytta tillbaka till din bostadsrätt... och va särbos ett tag..
    men åh så skönt att se att det fanns fler som har det som oss... mitt i allt elä'nde

• Ramborg

Du måste skydda din dotter i första hand. Flytta genast tillbaks till ditt eget hus!

Situationen med lilltösen fåt ni lösa på nåt sätt. Och jag tycker han borde skämmas som låter de stora barnen bete sig sådär. De verkar dåligt uppfostrade. Se till att inte lillan blir likadan.

42.
Svar på tråden Barnen kommer inte överens / han vill inte lämna sitt hus - kanske flytta isär :(