Barnen kommer inte överens / han vill inte lämna sitt hus - kanske flytta isär :(
Jag träffade en 12 år äldre man våren -11 via internetdejting som jag blev väldigt förtjust i.
Han hade 3 barn från 2 tidigare äktenskap och som nu är 19, 15 och 8 år.
Jag har en dotter som är 13 år.
Efter ca 1 år, våren -12 blev jag gravid och det kändes fel att göra abort då vi hade ett seriöst förhållande och båda hade ordnade förhållanden samt att vi hade varit tillsammans i ett år. Vi förlovade oss kort efter det och flyttade ihop i hans villa under sommaren -12, min dotter fick då byta skola.
Mina intentioner var hela tiden att vi skulle bo i hans hus även om jag från början alltid tänkt att det verkar väldigt svårt att bo i någon annans hus.
Det visade sig att hans två stora barn hade väldigt svårt att acceptera att vi flyttade in hos dem. De har under detta år som gått gjort tillvaron väldigt svår för oss alla genom att slänga arga blickar, inte hälsa, gömma/stjäla min dotters kläder etc. De slöt en pakt tillsammans som gick ut på att få bort oss från huset.
De har flertalet gånger satt min sambo i svåra situationer, tex ville de att de skulle åka utan oss till fjällen. Det slutade med att min sambo sa att vi inte skulle åka alls, och då blev 15 åringen mer nöjd än om vi skulle åka allihopa. Jag blev irriterad och tyckte att 8 åringen samt min dotter borde få åka till fjällen. Vi åkte då tillslut, hans stora barn följde inte med. När vi väl var där började sms terrorn till min sambo, han hade gjort fel som åkt ändå, hur kan han välja oss framför dem osv Tom deras mamma deltog i denna sms konversation.
De båda x mammorna springer i huset som de känner för, en gång när jag låg naken i sängen och ammade så kom den ena mamman in tillsammans med dottern för att hämta saker.
Jag har fått utrymmet att tex sätta upp nya gardiner etc, men får inte bestämma i stora beslut som rör tex renoveringar mm.
På detta sätt har vi levt i ett års tid, och det har gjort att vi absolut inte kan känna oss hemma i hans hus!!
Kort efter att vår gemensamma dotter föddes i januari började jag ta upp frågan att jag ville att vi skulle köpa ett nytt gemensamt boende tillsammans. Detta vill han inte, han tycker att vi har för svag relation tack vare alla bråk som uppstått ang barnen, boendet mm.
Så nu är jag i det läget att jag inte får förlänga uthyrningen av mitt brf radhus ytterligare, vilket gör att jag måste sälja det eller flytta tillbaka.
Han tycker att jag ska sälja det och köpa in mig i hans hus, jag vill att vi köper annat. Då är hans svar att jag får flytta hem i så fall. Att han ska komma och hälsa på/bo hos oss varannan vecka, och varannan vecka bo i sin stora villa med sina andra barn. Att han hoppas att relationen blir bättre, att hans stora barn blir gladare och att vi förhoppningsvis kan leva tillsammans någon gång i framtiden igen.
Mitt hjärta håller på att gå i tusen bitar, jag mår fruktansvärt dåligt över situationen.
Vad skall jag/vi göra?