• Lily38

Babyjogger city versa gt nån??

Jag vet inte men har blivit lite smått förälskad i denna vagn men eftersom den är rätt så dyr så undrar man ju om det är värt det? Eller kan ni rekommendera nån annan sulky så vore jag väldigt tacksam :)

• Svar på tråden Babyjogger city versa gt nån??
  • Mrs Marlin

Jag är också ute efter en Babyjogger city mini eller något likvärdigt. Tips på andra liknande vagnar?

Jag har även tittat på Akta Graco Evo. Ser fin ut! 

• PurpleWoman

Neg: fotstöd ej justerbart, samt att ryggstödet är långt bak vid det sk sittläget.

• Onea

Hejsan,
    Jag har haft en babyjogger city versa gt och var supernöjd med den på alla vis tills den dagen då bromsen slutade att fungera (efter mindre än en månad), fick bytt chassi och var återigen nöjd tills samma sak hände. Vi fick bytt chassi 2 gånger inom 2 månader pga detta felet.
    Han i affären gjorde väldigt klart för oss att detta ALDRIG hade hänt någon gång på någon vagn...
    Vi fick långt om länge hävt köpet, tyvärr känner jag att jag inte litar på bromsen, hoppas att det bara är vi som råkade få 2 måndagsex.

• Lily38

Oj glömt tråden .. Tack för svar! Jag köpte en britax b-agile istället.. Använder den ibland men oftast tar jag min vanliga vagn. Blev billigast så ;)

• Onea
    Lily38 skrev 2013-08-31 17:11:18 följande:
    Oj glömt tråden .. Tack för svar! Jag köpte en britax b-agile istället.. Använder den ibland men oftast tar jag min vanliga vagn. Blev billigast så ;)
    Av min erfarenhet att dömma så gjorde du rätt :) Tråkigt att lägga så mycket på en vagn om det bara blir krångel med den sen :) Är du nöjd med Britaxen då?

• Lily38

Jo då det lilla jag har använt den så.. Den är snygg o lätt, ganska, att fälla ihop o tar inte stor plats. Haft den när vi åkt tåg o så :).. Fast jag har lite svårt m dessa nya vagnar o sitsarna. Hade nog velat ha en tetounia sulky igen men de är för dyra tycker jag.. Men jag vänjer väl mig ;).. Har ni kvar versan el bytte ni helt?

• Mims01
    Onea skrev 2013-08-27 19:43:31 följande:
    Hejsan,
    Jag har haft en babyjogger city versa gt och var supernöjd med den på alla vis tills den dagen då bromsen slutade att fungera (efter mindre än en månad), fick bytt chassi och var återigen nöjd tills samma sak hände. Vi fick bytt chassi 2 gånger inom 2 månader pga detta felet.
    Han i affären gjorde väldigt klart för oss att detta ALDRIG hade hänt någon gång på någon vagn...
    Vi fick långt om länge hävt köpet, tyvärr känner jag att jag inte litar på bromsen, hoppas att det bara är vi som råkade få 2 måndagsex.
    Intressant, exakt samma sak hände mig.
    Bromsen släppte i en backe när jag skulle sätta upp håret, som tur var så var jag på väg uppåt så vagnen rullade ned på mig...

Dom lagade bromesen för att sedan sittdelen inte skulle gå att varken höja eller sänka för att slutligen handtagen rasade ihop från högsta låsta läge till nedersta.

Dom i affären bedyrade även dom att detta aldrig hänt med en baby jogger vagn innan (city versa) .
    Dom ville laga den igen men då jag inte hade något som helst förtroende för denna vagn längre så ville jag häva köpet, vilket dom gick med på.

Jag måste ändå säga att trots allt så var dom väldigt trevliga och tillmötesgående i affären, även om dom bedyrade att detta aldrig hänt tidigare.

Har nu köpt enTrille viper och är super nöjd! 
  • Onea
    Mims01 skrev 2013-09-01 12:30:33 följande:
    Intressant, exakt samma sak hände mig.
    Bromsen släppte i en backe när jag skulle sätta upp håret, som tur var så var jag på väg uppåt så vagnen rullade ned på mig...

Dom lagade bromesen för att sedan sittdelen inte skulle gå att varken höja eller sänka för att slutligen handtagen rasade ihop från högsta låsta läge till nedersta.

Dom i affären bedyrade även dom att detta aldrig hänt med en baby jogger vagn innan (city versa) .
    Dom ville laga den igen men då jag inte hade något som helst förtroende för denna vagn längre så ville jag häva köpet, vilket dom gick med på.

Jag måste ändå säga att trots allt så var dom väldigt trevliga och tillmötesgående i affären, även om dom bedyrade att detta aldrig hänt tidigare.

Har nu köpt enTrille viper och är super nöjd! 
    Oj är det sant? Vad läskigt, jag hade väl lite hoppats på att det bara var vi som haft extrem otur! En sak jag tycker du ska göra är att gör en "anmälan" till konsumentverket. De bad mig göra det. Det är inget som kopplas till sig eller till dom du köpte vagnen av utan det är för att konsumentverket vill testa vagnen och om det är ett allvarligt fel kunna stoppa och rätta till.
    http://www.konsumentverket.se/Vagledning--kontakt/Gor-en-anmalan/Anmal-via-webben/  Här är länken, snälla gör detta, jag tycker det är viktigt, fy vad läskigt, tänk om man då som du gjorde istället hade gått neråt, usch usch usch.
    Men på vår vagn var det bara ena hjulet som inte låste, hur var det på er?
    Får man fråga vart ni köpte den? Fysisk affär?
    Vi köpte vår på Nids4kids på tresta center. 
  • Mims01
    Onea skrev 2013-09-02 18:44:16 följande:
    Oj är det sant? Vad läskigt, jag hade väl lite hoppats på att det bara var vi som haft extrem otur! En sak jag tycker du ska göra är att gör en "anmälan" till konsumentverket. De bad mig göra det. Det är inget som kopplas till sig eller till dom du köpte vagnen av utan det är för att konsumentverket vill testa vagnen och om det är ett allvarligt fel kunna stoppa och rätta till.
    www.konsumentverket.se/Vagledning--kontakt/Go.../  Här är länken, snälla gör detta, jag tycker det är viktigt, fy vad läskigt, tänk om man då som du gjorde istället hade gått neråt, usch usch usch.
    Men på vår vagn var det bara ena hjulet som inte låste, hur var det på er?
    Får man fråga vart ni köpte den? Fysisk affär?
    Vi köpte vår på Nids4kids på tresta center. 
    Ja vad bra att du sa det, det skall jag absolut göra!
    Det var båda hjulen så den rullade ned på mig, läskigt att ens tänka på vad som kunde ha hänt! 

Jag köpte den på babyproffsen i Mölndal men jag måste säga att dom absolut inte gjorde något fel i detta.
    Dom var mycket tillmötesgående och dom ringde alltid upp mig direkt och gjorde allt dom kunde för att hjälpa mig så skulle inte tveka att handla av dem igen..

Men ALDRIG att jag köper en baby jogger igen!! Förtroendet för deras vagnar är helt borta...
  • veh

Oj, jag är supenöjd med min city mini, som har varit med om både det ena och det andra. Skogspromenader, leråker m.m. Bromsen har aldrig klickat, chassit håller bra och vi har inte upplevt något som helst problem. På versan upptäckte de väl ett chassiproblem, som de nu har åtgärdat...? Men detta kanske är något annat problem som skrivs om här. Min kompis som har en versa har inte upplevt några problem, utan är jättenöjd.

• Mims01
    veh skrev 2013-09-03 05:03:13 följande:
    Oj, jag är supenöjd med min city mini, som har varit med om både det ena och det andra. Skogspromenader, leråker m.m. Bromsen har aldrig klickat, chassit håller bra och vi har inte upplevt något som helst problem. På versan upptäckte de väl ett chassiproblem, som de nu har åtgärdat...? Men detta kanske är något annat problem som skrivs om här. Min kompis som har en versa har inte upplevt några problem, utan är jättenöjd.
    Problemet med chassit var förra året och skall vara åtgärdat så är inte det jag drabbats av...
    Men är glad för din skull att du är nöjd med din vagn och att du inte har haft några problem med den, jag önskar själv att jag hade fått en vagn som fungerat men tyvärr..

Men har en vagn nu som jag är supernöjd medGlad 
  • Onea

Bra Mims01, jag tycker det är jätteviktigt att anmäla sådana allvarliga brister. Man vill ju att då konsumentverket verkligen ska testa och se till att det är en produkt som verkligen håller vad den lovar. Och det är ju produkten och inte affären man pekar ut. Tror inte ens de frågade efter vart man köpt vagnen.

Vi köpte ju vår på Nids4Kids och tyvärr har jag inte lika fina ord att dela ut till dom. De var verkligen jätteotrevliga, jag skulle aldrig gå tillbaka dit, så glad att vi till slut fick hävt köpet så man slipper prata med dom igen! Men vad skönt att höra att man kan lita på Babyproffsen :) Kanske dit man ska åka och kolla på ny vagn :) 

• Mims01
    Onea skrev 2013-09-04 11:14:39 följande:
    Bra Mims01, jag tycker det är jätteviktigt att anmäla sådana allvarliga brister. Man vill ju att då konsumentverket verkligen ska testa och se till att det är en produkt som verkligen håller vad den lovar. Och det är ju produkten och inte affären man pekar ut. Tror inte ens de frågade efter vart man köpt vagnen.

Vi köpte ju vår på Nids4Kids och tyvärr har jag inte lika fina ord att dela ut till dom. De var verkligen jätteotrevliga, jag skulle aldrig gå tillbaka dit, så glad att vi till slut fick hävt köpet så man slipper prata med dom igen! Men vad skönt att höra att man kan lita på Babyproffsen :) Kanske dit man ska åka och kolla på ny vagn :) 
    Vad tråkigt att du blev bemött så På babyproffsen Mölndal var dom jättetrevliga, även om jag kände mig lite jobbig ibland.. Men det är ju en franchise så kan inte lova att alla babyproffsen är lika trevliga...

Däremot vill jag slå ett slag för Storken Göteborg, där köpte jag min nya vagn och dom är verkligen super gulliga och tar sig verkligen tid för att hjälpa en. Är ett familje företag så känns som att varje kund är extra viktig för dem.. 
    Skulle jag köpa vagn igen skulle jag gå dit utan att tveka!Glad 
  • melinda paulina

Hej! Ver du om versas sittdel gar att setta pa city select? Bar du provat? Don ska vara lika breda ocho bar samma bil adapter och vissa andra saker.. Men jag dar inget svar nagonstans, ver su? Tack ! ????

Svar på tråden Babyjogger city versa gt nån??