Särbo eller inte, hur länge ska man stå ut för barnens skulle?!
Nuläget här hemma hos mig ser just nu ut så här. Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 9 år och har bott ihop i snart 7. Vi har två barn som är födda -10 och -12.
Redan innan barnen kom så har vi haft det struligt. Det har oftast varit samma problem. Han är inte alltför kärleksfull, inga överraskningar, ingen hjälp i hemmet, inga resor på sommaren och knappt något socialt umgänge heller.
Men vi kom väl tillbaka till varandra iochmed att jag fortfarande är kvar.
Men nu har det spårat ut helt. Det känns som att jag lever ensam med 2 småbarn och en tonårsgrabb. Vi är alltid arga på varandra och redan han ens hunnir upp så är jag irriterad på saker jag vet han kommer göra/inte göra under dagen...
Jag har försökt prata med honom ,men han vänder det oftast mot mig så att jag ska ändra på mig....
Nu är det nästan bestämt att vi ska prova om särbo funkar bättre. Men är inte det bara ett fint sätta att säga att man sperarerar för alltid?!
Hade det bara varit vi så hade jag inte tvekat! Men så fort jag tänker på barnen så börjar jag gråta och få skuldkänslor! Det var ju inte såhär jag hade tänkt mig framtiden. Sitta fattig i en lägenhet md 2 barn som inte får det de vill och behöver.
Kan jag få några kloka ord kanske :)