• ellabella04

    Blödning i snart tre veckor och test som ökar i styrka

    Ska försöka korta mig så mycket det går. Planerar inga fler barn men vi har slarvat lite. Väntade in min andra mens efter min senaste graviditet med fjärde barnet. När den var en vecka sen tog jag ett graviditetstest som var negativt. Dagen efter fick jag mens trodde jag. Den tedde sig dock ovanligt tyckte jag då den inte avtog något. Blödde en vecka utan att den verkade minska något. Efter en vecka börjar gubben prata om ev missfall. Har ju haft det förrut så tar ett test och javisst ett streck på testlagrets svagt men synbart. Ja ja tidigt mf tänker jag och hormoner på väg ur kroppen. Fortsätter blöda och tar ett test till två dagar senare som visar starkare. Va f-n inte igen ett sånt där segt missfall. Fortsätter blöda och tar ett digitalt tre dagar senare. Visar 2-3 och det säger ju kanse inte så mycket men kan ju stämma i veckor. Tänkte ta ett till efter helgen för att se. Grejen är den att jag blöder ännu. Inte lika mycket, mest brunt och gammalt men stötvis kommer det klarrött. Fortsatt att testa med testlagret och de blir starkare. Vet ju att hormonerna fortsätter öka ett tag efter mf men så här länge. Jag har snart haft blödningar i tre veckor och när jag började blöda var ju testet negativt. Gogglar ju runt och är så orolig för utomkveds, mola mm mm. Någon med erfarenhet eller kloka ord. Blöder inga klumpar utan klarrött blod och har inte ont ännu iaf.

  • Svar på tråden Blödning i snart tre veckor och test som ökar i styrka
  • moderlig

    Har nog inga kloka ord att komma med ville mest bara kolla hur det gått för dig? Var det länge sen senaste förlossning?!

  • ellabella04

    Var på vul förra torsdagen. Blev inte så mycket klokare. En hinnsäck såg man men inget foster. Ännu blod i livmodern, dålig apparat och tidig graviditet gjorde att läkaren inte ville uttala sig om det ena eller det andra. Tog hcg då och igår för att se om det ökar eller sjunker. Hoppas på svar under veckan annars nytt vul om en vecka.

  • ellabella04

    Hcgt hade ökat. Läkaren är rätt säker på att graviditeten ligger rätt iaf. Nu blir det vul nästa tisdag men ska lämna ett till hcg imorgon. Kanske hsg får reda på resultatet innan helgen. Känns lite igen från mina tidigare MA med ett anande illamående som inte riktigt vill komma igång. Blandade känslor. Vi har ju som känt oss färdiga med våra fyra och detta var liksom inte planerat. Nu vet jag inte vad jag vill att vul ska visa. Knasigt....

  • ummabdilleh

    Gravtest kan visa positivt 9 veckor efter ett Ma. En vän till mig hade positiv test efter hon gjorde en skrapning, sj fick jag negativt test redan dagen efter Ma

  • ellabella04

    Jajemen det kan visa positivt väldigt länge. Har själv erfarenhet av det. Fick två ma innan vår fyra. Andra gången tog det två månader innan test var negativt. Denna gång har det dock ökat hela tiden trots blödningar i tre veckor. Nu visar hcg även stegring som vid normal graviditet. Vi får se nästa vecka hur det ligger till.

  • Anonym (Bibbi)

    Hur gick det för dig? Är i samma sitts nu .hcg, fortsätter öka.läkarens bedömmning förra torsdagen. = Massa blod I livmodern och ena äggstocken , nästan inget illamående  som jag alltid haft ( har också 4 barn)  tom hinnessäck . Stört blödde i lördags  sedan  och dem sa att det var missfall höll dock bara på i 4 dagar men jätte stora klumpar så var helt säker själv på att det var missfall samt bara forsade tunt blod. Idag fick jag återbesök. Sedan i torsdags hade hcg ökat med mer än 15 000 fortfarande inget synligt foster och "mängder " blod I livmodern återbesök igen om 1 vecka ... 

Svar på tråden Blödning i snart tre veckor och test som ökar i styrka