Ska det vara såhär?..
Gah! Blir tokig på mina barn!!! Har två barn, ett i yngre och ett i övre tonåren som skulle slita strupen ur varandra om de fick möjlighet... När man nu äntligen är lediga tillsammans, tar med dem på något kul så är den ene himla förarglig och den andra så lättirriterad och stingslig att det tjafsas i varje mening. Det kan räcka med en blick, en suck... De retar sig SÅ på varandra! Man försöker och försöker släta över jämka men till sist exploderar jag! Även i vardagen är det såhär... Men nu har jag bestämt mig! De får äta på olika tider så vi andra slipper bråken, jag kommer aldrig mer göra något utanför hemmets väggar med dem, tänk så många resor och utflykter jag kan göra själv när jag bara ska betala för en! Jag har ett stressigt och krävande jobb och behöver lugn, ro och harmoni på min fritid.... Förstår inte varför det blivit såhär, vill nästan inte vara förälder längre! Jag bråkar inte med någon, varför ska jag ha osämja och disharmoni runt mig? Nä, nu ska jag kolla på utlandsjobb....