• 4ever

Någon mer som ruvar?

Hej! Såg att det fanns en annan tråd, men det var full rulle där så känns svårt att hoppa in där. Hoppas det finns några som vill samlas här också. Gör IVF nr 3, korta metoden. Hade ÄP 15 april och ET 17 april. Finns det någon som ruvar nu? Skulle behöva ha någon att snacka med o jämföra o så... Börjar kännas lite nervöst. Har TD 2 maj men kommer säkerligen inte kunna hålla mig tills dess tyvärr. ;) Ivf nr 1 blev jag gravid men fick mf i vecka 7-8 Ivf nr 2 (FET blev överstimulerad fick vänta till månaden efter) blev gravid men fick tidigt missfall i vecka 5-6 Har ingen egen mens, pga PCO. Ha det bra :) o skriv gärna en rad!

• Svar på tråden Någon mer som ruvar?
  • langtarefterbarn78

Tack, ja det känns underbart med tre fina mebryon till frysen.

TSH-värdet mäter hur sköldkörteln fungerar, som i sin tur styr hormonproduktionen i kroppen, tex ämnesomsättningen. Stress kan göra att tsh höjs. Jag orkar inte oroa mig för att mitt värde höjts. Nu tar jag levaxin och hoppas det sjunker. Det känns som det finns 1000 saker att oroa sig och sedan är kanske oron det allra värsta. Google är både ens bästa vän och värsta fiende

Nej just nu känner jag inga symptom alls, mår precis som vanligt. Är inte ens trött. Hur har du det? Hoppas du har det bra! Har du tjuvtestat ännu? Du var väl två dagar före mig va så ruvardag 9 va? Lycka till  

• 4ever

Hej!

Ja typiskt mig så har jag TYVÄRR tjuvtestat imorse och fick minus :( jätteorolig nu. Fick ju svagt plus förra gången vid den här tiden :/ testade med billigatester den här gången. Sist var det rfsu. Aja det blir som det blir ändå! Bara vänta och se :) symptom som jag har som kommer och går är mensvärk och värk i ländryggen. Stående symptom är lite ömma bröst (om man rör dem) I vissa stunder känner jag noll. Allt kan ju bero på mens på G eller progesteronet.

Aha ok tack för infon då vet jag vad ths gör i kroppen.
    Jaaa, håller verkligen med! Google är världens bästa vän och världens värsta fiende! Ibland sitter man o googlar ihjäl sig, har kommit på mig själv någr gånger och undrat vaf*n jag sysslar med :S

Men levaxinet borde ju sänka ditt värde, i så fall är det ju inget att oroa sig för? Eller funkar inte levaxin på alla?

Har ni berättat för familj/vänner om ivf? Jag har bara berättat för en på jobbet och min allra bästa vän. Skulle kännas jobbigt om alla visste och frågade hela tiden hur det gick. Och att alla skulle tycka synd om oss om det inte gick.

Ha en trevlig helg :) och lycka till själv!

• langtarefterbarn78

Hej, trist att du fick minus Beklagar verkligen. Men det kan vara för tidigt. Vänta några dagar till.

Vet inte om levaxin funkar på alla. Tror det, men det är nog en dosfråga. Fick lägsta dosen och den har inte gett någon effekt på mig så nu fick jag dubbla den.

Ja jag har berättat för närmsta vänner och familj att vi gör IVF. Känns bäst så. Vill däremot inte att alla ska veta, har inte sagt det till min chef tex, bara att jag gjort en behandling när jag skulle vara ledig vid äggplocket. Min sambo har däremot inte berättat det för någon i sin närhet. Vi är väl olika, vissa har behov av att berätta, andra inte. Jag mår bättre av att prata om det, men ibland ångrar jag mig och tycker jag sagt för mycket. Får vi plus kommer jag nog ljuga om frågan kommer upp.

Ha en trevlig helg du med! Kram    

• 4ever

Hej!
    Hur går det för dig? Det minuset jag fick var verkligen ett minus fick min mens precis 2 veckor efter äp. Så jag ska göra ett frysförsök efter sommaren, tar ledigt från det över sommaren och njuter istället :)

Jag håller tummarna för dig :)

• langtarefterbarn78
    4ever skrev 2013-05-01 20:38:36 följande:
    Hej!
    Hur går det för dig? Det minuset jag fick var verkligen ett minus fick min mens precis 2 veckor efter äp. Så jag ska göra ett frysförsök efter sommaren, tar ledigt från det över sommaren och njuter istället :)

Jag håller tummarna för dig :)
    Hej 4ever!

Beklagar verkligen ditt minus! Så tråkigt Men skönt att njuta av sommaren nu och ta nya tag till hösten.

Jag har inte testat ännu. Igår hade jag BIM, ÄL + 14. Så idag ruvardag 13. Ingen mens ännu. Men jag har mensvärk. Tänkte tjuvtesta på lördag. Vill inte göra det först på testagen på tisdag och tvingas gå till jobbet om det blir minus.

Tack för tummarna Skriver på lördag och berättar hur det gått. Om jag nu inte får mens innan dess. Vet inte om det blir ett FET innan sommaren om vi får minus.        
  • Viki32

hej hoppar in här, fick i måndags ett 12 cellig 3 dagars embryo som var jättefint enligt läkaren
    Lycka till er alla!

• 4ever

GRATTIS langtarefterbarn! Så undrrbart :) hur mår du?

Vad kul viki32 hoppas det går bra för dig!

• langtarefterbarn78
    4ever skrev 2013-05-13 13:43:13 följande:
    GRATTIS langtarefterbarn! Så undrrbart :) hur mår du?

Vad kul viki32 hoppas det går bra för dig!

Tack, 4-ever. Jag mår bra! Lite ont i ryggen /baken och lätt illamående ibland samt trött, men det går att leva med. När ska ni försöka igen?

Viki32: Välkommen hit och lycka till med ruvningen! Spännande med ett 12-celligt embryo, låter som det är av god kvalitet. 
  • Lydisen

Hej!

Här är en till ruvare. Fick tillbaka ett 3-dagars embryo igår och är nu ruvare på vad jag hoppas är guldägget. Detta är ett syskonförsök som är gjort i en ostimulerad cykel (har bara kollat ägglossning) och hoppas att testet den 28/5 ska vara positivt. Vi gjorde ett syskonförsök i höstas där jag blev gravid men vid ultraljudet i vecka 8 såg man ett missfall i vecka 6. Vi har en son född okt -09 som blev till på vårt andra IVF-försök via ICSI-metoden. Nu hoppas vi som sagt att detta försöket ska gå bättre och att vi får ett syskon till sonen jan -14.

Grattis langtarefterbarn78 till plusset. Hur mår du och när ska ni på ultraljud?
    Tråkigt med ett minus 4ever. Hoppas att frysförsöket efter sommaren tar sig!
    Viki32: när har du testdag, snart antar jag, hur går det för dig?

• langtarefterbarn78
    Lydisen skrev 2013-05-16 11:49:07 följande:
    Hej!

Här är en till ruvare. Fick tillbaka ett 3-dagars embryo igår och är nu ruvare på vad jag hoppas är guldägget. Detta är ett syskonförsök som är gjort i en ostimulerad cykel (har bara kollat ägglossning) och hoppas att testet den 28/5 ska vara positivt. Vi gjorde ett syskonförsök i höstas där jag blev gravid men vid ultraljudet i vecka 8 såg man ett missfall i vecka 6. Vi har en son född okt -09 som blev till på vårt andra IVF-försök via ICSI-metoden. Nu hoppas vi som sagt att detta försöket ska gå bättre och att vi får ett syskon till sonen jan -14.

Grattis langtarefterbarn78 till plusset. Hur mår du och när ska ni på ultraljud?
    Tråkigt med ett minus 4ever. Hoppas att frysförsöket efter sommaren tar sig!
    Viki32: när har du testdag, snart antar jag, hur går det för dig?

Grattis till ruvarstatus Hoppas det blir ett fin syskon nu.

Tack Just nu är jag en aning orolig. Jag har varit illamående nästan varje dag de senaste veckorna, speciellt efter jag ätit. Men idag mår jag inte illa alls! Det är ju för tidigt för spökveckorna. Sedan vet man ju att om symptom stannar av kan det va missfall. Man kan ju aldrig sluta oroa sig...annars har jag varit ganska glad senaste veckan. Hur kände du när du fick missfall? Vi ska på ultraljud om en vecka, 23 maj.   
  • Lydisen
    langtarefterbarn78 skrev 2013-05-16 13:59:05 följande:
    Grattis till ruvarstatus Hoppas det blir ett fin syskon nu. Tack Just nu är jag en aning orolig. Jag har varit illamående nästan varje dag de senaste veckorna, speciellt efter jag ätit. Men idag mår jag inte illa alls! Det är ju för tidigt för spökveckorna. Sedan vet man ju att om symptom stannar av kan det va missfall. Man kan ju aldrig sluta oroa sig...annars har jag varit ganska glad senaste veckan. Hur kände du när du fick missfall? Vi ska på ultraljud om en vecka, 23 maj.   

Jag hoppas verkligen att det inte är något missfall utan bara att du inte är illamående just nu, det kan gå upp och ner. Vill inte alls skrämmas på något sätt (jobbar på en kvinnoklinik där vi dagligen har pat som kommer in med missfall) men att man inte blöder behöver heller inte betyda att allt är bra. Avvakta ultraljudet den 23:e (förstår att man är orolg och nojjig över precis allt innan dess). Mitt missfall upptäcktes först vid ultraljudet, ett såkallat uteblivet missfall (missed abortion). Jag hade inga blödningar och det berodde på att jag tog vaginalgelen (progesteron) som gjorde att min kropp trodde den var fortsatt gravid (biverkningar) medan graviditeten i själva verket hade avstannat. Inte förrän 2 dagar efter att jag tagit sista gelen kom blödningen. Jag hoppas innerligt att ni får se ett fint litet pure den 23:e med ett pickande hjärta, för den känslan är helt obeskrivbar när man längtat så efter barn.
  • langtarefterbarn78
    Lydisen skrev 2013-05-16 22:04:44 följande:

Jag hoppas verkligen att det inte är något missfall utan bara att du inte är illamående just nu, det kan gå upp och ner. Vill inte alls skrämmas på något sätt (jobbar på en kvinnoklinik där vi dagligen har pat som kommer in med missfall) men att man inte blöder behöver heller inte betyda att allt är bra. Avvakta ultraljudet den 23:e (förstår att man är orolg och nojjig över precis allt innan dess). Mitt missfall upptäcktes först vid ultraljudet, ett såkallat uteblivet missfall (missed abortion). Jag hade inga blödningar och det berodde på att jag tog vaginalgelen (progesteron) som gjorde att min kropp trodde den var fortsatt gravid (biverkningar) medan graviditeten i själva verket hade avstannat. Inte förrän 2 dagar efter att jag tagit sista gelen kom blödningen. Jag hoppas innerligt att ni får se ett fint litet pure den 23:e med ett pickande hjärta, för den känslan är helt obeskrivbar när man längtat så efter barn.
    Jag tror lite på ödet, det som händer, händer av en anledning. Bli det missfall var det ju ändå inget levnadsdugligt foster. Föda ett barn som är svårt skadat är ju säkert inte så roligt heller. Nej jag förstår det, att bara man inte blöder betyder det inte att allt är bra. Speciellt inte om man ta progesteron som kan försena mensen. Jag tog bara progesteron fram till dag 18, har alltså inte tagit några tabletter på 1,5 vecka. Förr eller senare borde man väl få en blödning om man inte tar tabletter, om det nu inte är så att man behöver tabletter för att framkalla missfallet.

Tack, hoppas såklart också på ett tickande hjärta den 23:e men det är inget som jag tar för givet. Har tyvärr läst om ganska många där så inte var fallet Beklagar ditt missfall, det måste vara jättejobbigt att gå igenom. Vårt embryo var ett toppembryo så jag hoppas det kan öka chanserna lite. Annars är det ju vanligare med missfall om embryot har dålig kvaltiet, inte delat sig rätt eller om kvinnar har högre ålder. Är 34 år så man är ju inte jätteung längre. Men den som lever får se! 

Lycka till med ruvningen! när är det testdag? Kul om det blir plus, håller tummarna!   
  • Lydisen

Håller fullständigt med dig om ödet, händer det så händer det. Jag har testdag den 28/5 men tänkte som sagt tjuvtesta dagen innan så jag är lite mer förberedd dagen därpå (även om man aldrig riktigt kan bli förberedd). Är själv 30 så man har ju ändå åkdern fortfarande lite på rätt sida. Håller tummarna för att det blir plus för oss båda.

• langtarefterbarn78
    Lydisen skrev 2013-05-16 22:04:44 följande:

Altl gick bra på VUL idag! Vi fick se ett tickande hjärta, det var en undebar känsla Det lilla pyret var 1 cm och allt såg bra ut. BF 8 jan. Är glad och lättad! Symptomen kom tillbaka och jag kände på mig att det skulle gå bra, så skönt att känslan var rätt.

Hur går det för dig? Din testdag närmar sig, 28/5 är snart här. Du ska inte tjuvtesta? Hoppas så du får plus!

Hur går det för er andra? Håller tummarna!     
  • Lydisen
    langtarefterbarn78 skrev 2013-05-23 15:53:50 följande:
    Altl gick bra på VUL idag! Vi fick se ett tickande hjärta, det var en undebar känsla Det lilla pyret var 1 cm och allt såg bra ut. BF 8 jan. Är glad och lättad! Symptomen kom tillbaka och jag kände på mig att det skulle gå bra, så skönt att känslan var rätt. Hur går det för dig? Din testdag närmar sig, 28/5 är snart här. Du ska inte tjuvtesta? Hoppas så du får plus! Hur går det för er andra? Håller tummarna!     

Grattis till det tickande hjärtat! Det är en helt underbar känsla när man får se det, man blir helt lyrisk i kroppen! För min del ser det tyvärr sämre ut, fick en blödning i onsdags dagen innan BIM som först var en liten blödning som lkade på sig under dagen, det fortsatte under torsdagen men avtog under kvällen. Idag blöder jag knappt. Den liknar inte min mens så mycket, har alltid blödnig runt 3 dagar och inte alls så här slemmig (ursäkta den utförliga beskrivningen). Jag har testat tre gånger redan med testlagrets tester och jag har fått ett suuuuuupersvagt streck, jättesvagt vet inte ens om det är ett streck, man vill ju så gärna se det där strecket så jag är rädd för att det inte har varit något alls. Testade i morse igen, på ruvardag 10 dock wfter att jag redan kissat på morgonen, kom på mig själv att jag skulle testa idag och tvingade mig själv till att kissa ut de sista dropparn, på det gjordes testet som återigen visade ett suuuuuupersvagt streck. Vet inte vad jag ska tro, efter blödningen så kan det inte vara annat än kört tror jag. Tyvärr.
  • langtarefterbarn78
    Lydisen skrev 2013-05-24 11:33:31 följande:

Grattis till det tickande hjärtat! Det är en helt underbar känsla när man får se det, man blir helt lyrisk i kroppen! För min del ser det tyvärr sämre ut, fick en blödning i onsdags dagen innan BIM som först var en liten blödning som lkade på sig under dagen, det fortsatte under torsdagen men avtog under kvällen. Idag blöder jag knappt. Den liknar inte min mens så mycket, har alltid blödnig runt 3 dagar och inte alls så här slemmig (ursäkta den utförliga beskrivningen). Jag har testat tre gånger redan med testlagrets tester och jag har fått ett suuuuuupersvagt streck, jättesvagt vet inte ens om det är ett streck, man vill ju så gärna se det där strecket så jag är rädd för att det inte har varit något alls. Testade i morse igen, på ruvardag 10 dock wfter att jag redan kissat på morgonen, kom på mig själv att jag skulle testa idag och tvingade mig själv till att kissa ut de sista dropparn, på det gjordes testet som återigen visade ett suuuuuupersvagt streck. Vet inte vad jag ska tro, efter blödningen så kan det inte vara annat än kört tror jag. Tyvärr.
    Hur har ett gått? Ett plus är alltid ett plus! Man kan få blödningar även om man är gravid speciellt runt BIM är det vanligt. Håller tummarna att du är gravid!
  • Lydisen
    langtarefterbarn78 skrev 2013-05-28 09:29:10 följande:
    Hur har ett gått? Ett plus är alltid ett plus! Man kan få blödningar även om man är gravid speciellt runt BIM är det vanligt. Håller tummarna att du är gravid!

Har min officiella testdag idag och varit och lämnat blodprov på kliniken på morgonkvisten. Maken ska ringa dit nu på eftermiddagen för att få besked men vi vet till 99,9 % att det inte gått vägen denna gången heller. Testade inte gravid med CB digital på morgonen och tror heller inte att blodprovet visar något tyvärr. Vi har 3 frysta embryo kvar som går ut i januari, vi ska ansöka om förlängning på dessa och hoppas få igenom i varje fall 1 års frystid till. Vi vill försöka lägga detta försök och förra försöket som slutade i missfall bakom oss, stärka vårt förhållande och njuta av vår son som vi faktiskt har och i november ska vi flytta så tankarna kan förhoppningsvis läggas på annat. Sen får vi försöka med ett syskonförsök nästa år istället.
  • langtarefterbarn78
    Lydisen skrev 2013-05-28 13:11:35 följande:

Har min officiella testdag idag och varit och lämnat blodprov på kliniken på morgonkvisten. Maken ska ringa dit nu på eftermiddagen för att få besked men vi vet till 99,9 % att det inte gått vägen denna gången heller. Testade inte gravid med CB digital på morgonen och tror heller inte att blodprovet visar något tyvärr. Vi har 3 frysta embryo kvar som går ut i januari, vi ska ansöka om förlängning på dessa och hoppas få igenom i varje fall 1 års frystid till. Vi vill försöka lägga detta försök och förra försöket som slutade i missfall bakom oss, stärka vårt förhållande och njuta av vår son som vi faktiskt har och i november ska vi flytta så tankarna kan förhoppningsvis läggas på annat. Sen får vi försöka med ett syskonförsök nästa år istället.
    Vad trist .-(

Hoppas ni kan njuta av sommmaren och er fina son som ni redan har Tycker det skulle vara fantastiskt med ett barn och ser syskon mer som en bonus och kul för barnen att få syskon.

Kramar!   
Svar på tråden Någon mer som ruvar?