Lydisen skrev 2013-05-16 22:04:44 följande:
Jag hoppas verkligen att det inte är något missfall utan bara att du inte är illamående just nu, det kan gå upp och ner. Vill inte alls skrämmas på något sätt (jobbar på en kvinnoklinik där vi dagligen har pat som kommer in med missfall) men att man inte blöder behöver heller inte betyda att allt är bra. Avvakta ultraljudet den 23:e (förstår att man är orolg och nojjig över precis allt innan dess). Mitt missfall upptäcktes först vid ultraljudet, ett såkallat uteblivet missfall (missed abortion). Jag hade inga blödningar och det berodde på att jag tog vaginalgelen (progesteron) som gjorde att min kropp trodde den var fortsatt gravid (biverkningar) medan graviditeten i själva verket hade avstannat. Inte förrän 2 dagar efter att jag tagit sista gelen kom blödningen. Jag hoppas innerligt att ni får se ett fint litet pure den 23:e med ett pickande hjärta, för den känslan är helt obeskrivbar när man längtat så efter barn.
Jag tror lite på ödet, det som händer, händer av en anledning. Bli det missfall var det ju ändå inget levnadsdugligt foster. Föda ett barn som är svårt skadat är ju säkert inte så roligt heller. Nej jag förstår det, att bara man inte blöder betyder det inte att allt är bra. Speciellt inte om man ta progesteron som kan försena mensen. Jag tog bara progesteron fram till dag 18, har alltså inte tagit några tabletter på 1,5 vecka. Förr eller senare borde man väl få en blödning om man inte tar tabletter, om det nu inte är så att man behöver tabletter för att framkalla missfallet.
Tack, hoppas såklart också på ett tickande hjärta den 23:e men det är inget som jag tar för givet. Har tyvärr läst om ganska många där så inte var fallet

Beklagar ditt missfall, det måste vara jättejobbigt att gå igenom. Vårt embryo var ett toppembryo så jag hoppas det kan öka chanserna lite. Annars är det ju vanligare med missfall om embryot har dålig kvaltiet, inte delat sig rätt eller om kvinnar har högre ålder. Är 34 år så man är ju inte jätteung längre. Men den som lever får se!
Lycka till med ruvningen! när är det testdag? Kul om det blir plus, håller tummarna!