Hur lång sommarlov får ert barn som är hemma med bebis?
En fråga bara- Hur lång sommarlov får ert barn som är hemma med bebis?www.mybabydolls.blogg.se
Dottern blir hemma från vecka 26-33, alltså 8 veckor. Hon är tre i juni så hon får inte börja på hösten förrän skolorna drar igång. Däremot hade hon fått gå fler veckor på sommaren men tycker det är lagom att ta sommarlov efter midsommar!
Alexi: alla barn är olika. Vi hade redan tänkt inskolning innan vi visste om graviditeten så vi körde på det helt enkelt. Då min son blir lätt understimulerad av att bara vara hemma med oss. Nu har han bara gått själv i ca 1 1/2 vecka och det blir inte så många veckor för honom innan vi är hemma hela familjen igen. Tror det är nyttigt att de lär sig tidigt att träffa barn och dela med sig. Men som sagt vi är alla olika i vårt sätt att tänka när det gäller våra barn, huvudsaken är att allt funkar för de små.
Är beräknad till midsommar så hon får börja sitt sommarlov när hon vill runt det datumet och vara hemma till 1 aug. Hon är 4 i höst
Elva veckor blir vi hemma, jag och barnen!
Hela sommaren. Från midsommarveckan till vecka 34.
Mina barn trivs toppen på förskolan och springer ofta glatt in. Men de älskar också att vara hemma och lediga med oss, fnula runt och vara med familjen. Det är ju vi som är deras trygghet.
Min äldsta gick på förskola som tvååring när vi var fl med lillebror men det var för vårt behov, inte hennes.
Mina barn som går på förskola får 10 veckors sommarlov ( är föräldraledig).
Stora syster blir hemma med oss hela sommarlovet, från 13 Juni till skolan drar igång igen (19)? Augusti.
Hon blir 7 år och lillebror 7 månader
Sonen kommer ha sex-sju veckor, vi håller det öppet då bebisen föds mitt i, vill han gå så får han gå veckan innan terminen startar, annars kör vi från skolan startar. Han är fem år.
Hos oss får föräldralediga ha 15 timmar året om, men de flesta är ledig iaf över sammanslagningen (fyra veckor, få har längre lov) men det finns barn som kommer då också.