• Anonym (smedgubbe)

Gift med narkoman, ett rent helvete.

Är det någon annan här på fl som är gift, har varit tillsammans med en narkoman och förstår hur jävla pissdåligt jag mår!!!!!

Fyfan hon får mej att mer och mer hata henne, prova själva att prata med en "pillerburk" och se vad det blir för gensvar.
    Jag älskade henne och såg ingen annan kvinna, och jobbigt nog har jag fortfarande känslor kvar för henne som är jävligt svåra att bli av med.
    Nu ligger vi i skillsmässa och väntar bara på den jävla väntetiden, varje dag hotar hon mej med diverse saker, att jag inte ska få träffa mitt barn, att skicka folk på mej, att förstöra våran bil med mera.

Hon skändar vårat hem med knark som jag har hittat vid flera tillfällen och kommer hem full och påverkad när hon känner för det.
    Jag har verkligen provat allt utom att gå till myndigheter, och jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag mår så jävla dåligt hela tiden.

Ville nog mest skriva av mej men även få tips, råd, synpunkter eller bara någon att prata med.

fyfan för att älska och vara gift med en narkoman. 

• Svar på tråden Gift med narkoman, ett rent helvete.
  • markvii

Angel - man äger inte en annan människa - eller gör man det?

Markvii anser inte det - däremot äger jag mina bilar, smycken,
    pälsar och mina guldklockor - därför satsar jag på det - och dam
    inom ramen för att allt skall funka.

Kanske skulle du göra likadant - de sakerna är mycket mer
    pålitliga än narkiomaner - även ett tips till TS

• villyvicky

Ts, du har endast dig själv att skylla. Orsaken till att du fortsätter denna helvetesdans med denna människa, är att du i grund och botten älskar dramat hon och hennes tillstånd medför. Ett vanligt svenssonliv utan drama är för tråkigt för dig. Något du självklart aldrig skulle erkänna om du så ens var under pistolhot, du lurar dig själv till tron att du har en ryggrad. Faktum är: det har du inte. Någon partner har du inte heller, den människan är borta, drunknad i ett artificiellt tillstånd av preparat. Och du valsar med. Du måste sluta tycka synd om dig själv. Antingen fortsätter du detta älskade drama med denna döda person ( neddrogad=död) eller så lämnar du dennes tillstånd av förtvivlan. Att HON skulle få vårdnad om era barn...pyttsan, vad får du det ifrån? Ett jävla pisstest och HON får aldrig mer se dom! Och att du, DU som är nykter (?) INTE skyddar era barn? Du har ju mer skuld i deras lidande än någon annan! Att du inte skäms? Fy för den lede...vore du min far och du lät mig växa upp med en sådan ynklig varelse som den kvinna du när vid din barm, skulle jag spotta på din grav den dagen hennes dödsdans tog kål på dig. Sanna mina ord, en narkomans dans är inte långlivad, även om var eländiga minut av dennes existens upplevs som två livstider gånger tio.

Var en man! Skydda dina barn! Eller lämna dom i fosterhem och låt dom beskyddas från er eländiga existens.

• villyvicky

Såg nu när jag läste bakåt att det är benzos människa missbrukar, vilket inte är narkotika ( opiater, meth, etc) och det kan vara rent av livsfarligt att tända av cold turkey, lika som med grava alkisar. Hon måste ha proffshjälp här. Om du bryr dig, så anmäler du henne, för barnets skull. Skit samma om du nu aldrig mer få se ungen, fan, tänk på barnet! Är du så innerligt korkad? Ungen måste bort och ut ur denna situation. Om morsan någonsin kommer över sitt missbruk, så ok, då kan dom återförenas, men just nu måste barnet bort, om du nu inte önskar att hon blir helt psyco för resten av livet, antagligen börjar sin egna onda cirkel av bedövande medel för att slippa ungdomens smärtor. Sluta vara en ynkrygg nu och anmäl kräket. För BARNETS skull! Jag fullkomligt skiter i vad som händer dig och den usla kvinna du hakat dig i slang med, men för Guds skull, skadan te barnet! DU är just nu dennes enda hopp till en värdig uppväxt och ditt tigande och din "kärlek" för denna orm står i vägen för en oskyldig varelses hopp om en ljusglimt i framtiden. Hoppas du aldrig finner ro om detta barn förstörs för alltid om du nu inte sätter stopp på detta pajaseri.

• YummyMami
    Anonym (smedgubbe) skrev 2013-04-23 20:21:19 följande:
    Är det någon annan här på fl som är gift, har varit tillsammans med en narkoman och förstår hur jävla pissdåligt jag mår!!!!!

Fyfan hon får mej att mer och mer hata henne, prova själva att prata med en "pillerburk" och se vad det blir för gensvar.

Jag älskade henne och såg ingen annan kvinna, och jobbigt nog har jag fortfarande känslor kvar för henne som är jävligt svåra att bli av med.

Nu ligger vi i skillsmässa och väntar bara på den jävla väntetiden, varje dag hotar hon mej med diverse saker, att jag inte ska få träffa mitt barn, att skicka folk på mej, att förstöra våran bil med mera.

Hon skändar vårat hem med knark som jag har hittat vid flera tillfällen och kommer hem full och påverkad när hon känner för det.

Jag har verkligen provat allt utom att gå till myndigheter, och jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag mår så jävla dåligt hela tiden.

Ville nog mest skriva av mej men även få tips, råd, synpunkter eller bara någon att prata med.

fyfan för att älska och vara gift med en narkoman. 

Så länge du hjälper henne att vara knarkare så minskar chansen för att hon slutar knarka. Så varför får du inte henne bakom lås och bom!? Tycker du verkligen att ditt barn ska växa upp med narkotika? Knarkar du själv med tanke på att du är inte förmögen till att tänka på rätt och fel med knark?

Sluta ömka dig själv och gör något åt det!
    Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • Anonym (:()

Har aldrig varit gift med en narkoman, däremot är jag ihop med en som missbrukat i 10 år. Han bättrar sig, förhållandet är bättre, han faller tillbaka.Fram och tillbaka. Egotrippade idioter och man älskar dom så de gör oont men samtidigt hatar man dom för egentligen står man längst ner på deras lista. Nu väntar jag barn med honom och han har inte haft mobilen på på 2 dagar. Varför var man tvungen att bli ihop med en sån. . Man mår så jävka dåligt så ja förstår dig!

• Tandläkarn
    villyvicky skrev 2013-05-08 09:04:57 följande:
    Ts, du har endast dig själv att skylla. Orsaken till att du fortsätter denna helvetesdans med denna människa, är att du i grund och botten älskar dramat hon och hennes tillstånd medför. Ett vanligt svenssonliv utan drama är för tråkigt för dig. Något du självklart aldrig skulle erkänna om du så ens var under pistolhot, du lurar dig själv till tron att du har en ryggrad. Faktum är: det har du inte. Någon partner har du inte heller, den människan är borta, drunknad i ett artificiellt tillstånd av preparat. Och du valsar med. Du måste sluta tycka synd om dig själv. Antingen fortsätter du detta älskade drama med denna döda person ( neddrogad=död) eller så lämnar du dennes tillstånd av förtvivlan. Att HON skulle få vårdnad om era barn...pyttsan, vad får du det ifrån? Ett jävla pisstest och HON får aldrig mer se dom! Och att du, DU som är nykter (?) INTE skyddar era barn? Du har ju mer skuld i deras lidande än någon annan! Att du inte skäms? Fy för den lede...vore du min far och du lät mig växa upp med en sådan ynklig varelse som den kvinna du när vid din barm, skulle jag spotta på din grav den dagen hennes dödsdans tog kål på dig. Sanna mina ord, en narkomans dans är inte långlivad, även om var eländiga minut av dennes existens upplevs som två livstider gånger tio.

Var en man! Skydda dina barn! Eller lämna dom i fosterhem och låt dom beskyddas från er eländiga existens.
    Benzodiazepiner är visst narkotika, läs på innan du hasplar ur dig felaktigheter. Att du sen inte verkar ha läst TS hela inlägg är uppenbart, han har ju försökt på alla sätt att få laglig vårdnad om barnet. Och att ha mage att påstå att TS "älskar dramat hon och hennes tillstånd medför". På riktigt??? Du måste ju vara tappad i golvet som liten. Tror du fullaste allvar att det är så jävla enkelt så tycker jag synd om dig, för isåfall är du helt främmande verkligheten.
  • frappa
    Tandläkarn skrev 2013-06-18 19:58:14 följande:
    Benzodiazepiner är visst narkotika, läs på innan du hasplar ur dig felaktigheter. Att du sen inte verkar ha läst TS hela inlägg är uppenbart, han har ju försökt på alla sätt att få laglig vårdnad om barnet. Och att ha mage att påstå att TS "älskar dramat hon och hennes tillstånd medför". På riktigt??? Du måste ju vara tappad i golvet som liten. Tror du fullaste allvar att det är så jävla enkelt så tycker jag synd om dig, för isåfall är du helt främmande verkligheten.
    Citera du fel nu, för förstår inte vad du får svaret "benzo är visst narkotika".
    Kan inte ens se den du citerar säger nått om detta.
    Där emot spyr dets en del galla.
  • Anonym (putte)
    villyvicky skrev 2013-05-08 09:04:57 följande:

Elakt och onödigt, och dessutom HELT FEL!
    Har du inget fattat av vad TS har skrivit, eller har du inte orkat läsa? Du är patetisk, okänslig och bara löjlig! 
  • Anonym (Jag)

Jag vet att tråden är ganska gammal men jag gör ett försök ändå: TS hur har det gått? Hur ser ditt liv ut idag?

• Anonym (Vet hur tungt det är.)

Jag va gift med en narkoman och alkoholist, vet precis hur du känner:( jag sa alltid det här är din SISTA chans!! Och sen när det blev igen så blev det förlåt förlåt förlåt!! Osv... Hela tiden:(

Jag fick nog den dagen han tog lugnande i hop med vår 8-månaders och somnade på soffan och när jag kom hem så sov han men inte bebis... Då slängde jag ut honom och bara använde ilskan till att inte ta tillbaka honom. Jag är så sjukt glad för att jag tog det steget! Tänk på ditt barn, skydda barnet och lämna, ring polisen nästa gång hon är påverkad och kräv egen vårdnad. Stå på dej!

• Eselle

"Smedsgubbe", vi skulle jättegärna vilja ha kontakt med dig. Vi jobbar just nu med en dokumentär om anhörigskap för SVT och vi söker män som har varit/är i den situationen? Hör gärna av dig till [email protected] om du vill!

• frappa
    Eselle skrev 2013-12-11 14:46:35 följande:

"Smedsgubbe", vi skulle jättegärna vilja ha kontakt med dig. Vi jobbar just nu med en dokumentär om anhörigskap för SVT och vi söker män som har varit/är i den situationen? Hör gärna av dig till [email protected] om du vill!

Så några lyckliga par där droger förekommer, verkar är du inte intresserad av.
    Lustigt att SVT underblåser under stigmatiseringen i Sverige, ett regeringsuppdrag.

Eller själv utnämnt?

• Anonym (skriv)
    frappa skrev 2013-12-11 15:24:18 följande:

Så några lyckliga par där droger förekommer, verkar är du inte intresserad av.
    Lustigt att SVT underblåser under stigmatiseringen i Sverige, ett regeringsuppdrag.

Eller själv utnämnt?

Skriv till dom direkt istället o berätta om hur bra droger egentligen är då!

Alla som tycker nåt annat än du stigmatiserar.

Suck.

• frappa
    Anonym (skriv) skrev 2013-12-11 16:23:31 följande:

Suck.

Svart och vitt, hur trodde du den skulle funka.

Om du inte vet vad stigmatisering är, varför kommentera detta?
  • frappa
    Anonym (skriv) skrev 2013-12-11 16:23:31 följande:

Suck.

Då att man beror en mycket liten del av de som konsumerar droger, och försöker framställa detta är de flesta.

När det är helt tvärtom.

• Anonym (skriv)
    frappa skrev 2013-12-11 16:32:53 följande:
    Svart och vitt, hur trodde du den skulle funka.

Om du inte vet vad stigmatisering är, varför kommentera detta?
    Du själv skrev att SVT underblåser stigmatiseringen, då borde även du följa upp och utveckla det - inte jag.
    Tycker fortfarande att du ska skriva till dom o motivera drogliberalisering, eller vad det nu var du ville säga.
    Gå på dom istället för mig, men du kanske bara törs sitta på FL och proffstycka.

Lycka till iaf
  • frappa
    Anonym (skriv) skrev 2013-12-11 20:47:37 följande:
    Du själv skrev att SVT underblåser stigmatiseringen, då borde även du följa upp och utveckla det - inte jag.
    Tycker fortfarande att du ska skriva till dom o motivera drogliberalisering, eller vad det nu var du ville säga.
    Gå på dom istället för mig, men du kanske bara törs sitta på FL och proffstycka.

Lycka till iaf

Du har rätt jag inte sett programmet än, mitt fel.

Drogliberalisering?

Ska man inte återskapa verkligheten, eller är verkligheten nått vi ska gömma undan?

De som har problem med droger, tillhör en klar minoritet av de som nyttjar droger.
    Men det finns de som inbillar sig alla är psykotiska missbrukare, det har man sett i diskussioner här.

Rätt ointressant vad jag gör annars, nu är vi här och det är denna tråden vi är i.

Har du problem med att hantera denna lilla värld i denna tråd, så är du inte redo för resten av min värld.
    Så ta ett andetag och försök igen.

• Anonym (Förstår)

Är själv i samma sits... Har lämnat en gång men han vann vårdnadstvisten och skulle få delad vårdnad. "En pappa har rätt till sina barn" hette det. Duktig som han är kan han lura drogtester och han har en dokumenterad "supersnabb ämnesomsättning" han får ut heroin på under 24 timmar... Spårlöst. Jag har själv upplevt det. Så han lämnar bara tvetydiga spår av missbruk. Så alltså enligt rätten ljuger jag när jag säger att han är en fara för sin dåvarande 2 åriga son. Han har ett barn till från ett tidigare förhållande som mamman har förlorat i rätten på samma vis som jag. Fram tills att barnet (nu 12 år) själv säger att hon inte vill ha med honom att göra. Detta hjälper inte mig alls. Det handlar om två olika individer så jag kan inte dra nytta av den 10 åriga rättsprocessen dom genomgick. Min man blev svårt sjuk efter rättegången och då vi ännu var gifta ringa läkarna mig. Jag blev även kontaktperson för min son under träffarna med pappa.

Han ångrade sig efter sin nära döden situation och efter 6 månader blev vi tillsammans igen. Nu 1 1/2 år senare har han återfallit igen och vi hade kommit såååå långt. Missbrukaren är tillbaka och tar all sin plats och kag är förkrossad. Min älskade make är försvunnen och endast eländet finns kvar.

Jag är rädd för jag vet att jag inte har stöd någonstans ifrån. Jag har inga rättigheter, ingen trygghet. Vi får rida it denna stormen tills min son är tillräckligt gammal för att själv säga att han inte vill mer. Sverige har ett SJUKT rättsystem som skyddar fel personer.

Jag önskar dig lycka till och speciellt barnen.

Svar på tråden Gift med narkoman, ett rent helvete.