• mandelblomma

Ni med stor famij och barn

i olika åldrar. Hur semestrar ni? Jag börjar känna att det är svårt att alltid hitta resor eller saker att göra som passar alla barn i olika åldrar utan att det blir de där dyra resorna utomlands...samtidigt är det ganska meckigt at tåka så många. Sist hyrde vi lägenhet och hus i och utanför Barcelona. I år delar vi upp oss lite, jag och de stora barnen ( mina barn som maken är styvpappa till) åker på en resa en vecka och så åker maken, de små barnen ( gemensamma) Makens stora dotter åker inte med oss alls på något i år, men reser med en kompis därvi chippar inte lite pengar och förra året reste hon utomlands med sin mamma. Vi tillämpar väl alltså inte milimeterrättvisan där då....utan det blir olika olika år. Jag drömmer ite om 2 veckor i vinter, men de stora som går på gymnasiet kan inte följa med då och min stora dotter jobbar. Så då skulle det bli de små gemensamma barnen, maken och jag.
    Hur gör ni andra med många barn och i synnerhet i bonusfamiljer i olika åldrar?

• Svar på tråden Ni med stor famij och barn
  • lövet2

Tja, vi har aldrig egentligen åkt på semester. Det var ett par år när vi åkte i väg hela familjen på camping över en helg förstås. Vi hyrde en 6-bäddarsstuga, för där fanns möjlighet att dra ut ett par extra sängar också. Vi fick lov att ta 2 bilar för att rymma både barn och packning. Mysigt men besvärligt.

• mandelblomma
    lövet2 skrev 2013-04-26 09:48:14 följande:
    Tja, vi har aldrig egentligen åkt på semester. Det var ett par år när vi åkte i väg hela familjen på camping över en helg förstås. Vi hyrde en 6-bäddarsstuga, för där fanns möjlighet att dra ut ett par extra sängar också. Vi fick lov att ta 2 bilar för att rymma både barn och packning. Mysigt men besvärligt.

det skulle jag nog inte "utsätta" oss för. Med de små barnen absolut men inte med de stora :)
  • mandelblomma
    lövet2 skrev 2013-04-26 10:27:24 följande:
    Det gick faktiskt bra. Vi hade bl a en 14-åring och en 16-åring, och de var rätt nöjda med att ha fri tillgång till sol och bad över en helg. Vi har inte särskilt fina badmöjligheter hemma nämligen ...
    Mysigt :)
  • loppis7

Vi är en ganska stor familj med 6 barn som bor hemma hos oss+bonus dotter, vi brukar oftast ta med dom minsta (5 o 6 år) o låta dom stora turas om att åka med på utlandsresor. Förra året åkte vi till Thailand o då åkta dom små + 14 åringen med 4 veckor medans dom stora vara där 2 veckor ,vi kommer att göra samma sak i år. Men det blir ju ofta ett pysslande så att man får ihop det.

Svar på tråden Ni med stor famij och barn