JoBa skrev 2013-04-27 19:30:04 följande:
Till alla som klagar på sina mäns inköp: jag har lärt mig en viktig sak i yrkeslivet om delegering: om man delegerar åt någon annan att göra något, delegerar man inte bara ansvaret utan också befogenheten. Blir det inte som man tänkte sig skall man, innan man klagar, ställa sig frågan "blev det verkligen fel, eller blev det bara på ett annat sätt?"
Om mannen gör inköp, får ni finna er i att han väljer de varor han vill köpa. Precis som han måste finna sig i att ni väljer det ni väljer, då ni handlar.
Är det verkligen så illa att han köper den ost han vill ha? Det plockgodis han vill ha?
Det är faktiskt inte "fel" bara för att det inte blir exakt som om ni skulle ha gjort det själva. Vare sig det handlar om matinköp, kakbakning, val av videofilm för kvällen eller vilken väg man kör till dagis.
jodå , här blir det fel , om han vill ha en speciell sorts kaka och jag skriver ner till han vad som behövs och han åker och handlar men kommer hem utan eller med andra ingredienser så är det ju fel , för om det inte är det så skulle jag kunna baka det han vill ha , men nu går ju inte det , så alltså är det fel.
sedan att jag får skit för att han inte får sin kaka är ju också nått man kan tycka vad man vill om -_-