• Anonym (ts)

Varför kommer inte sexlusten tillbaka?

Min sexlust försvann i mitten av min graviditet så jag trodde såklart de berodde på graviditeten. För tre veckor sedan föddes vårt barn och jag har fortfarande ingen sexlust !
    När jag va gravid onanerade jag, men jag hade ingen lust att ha sex med killen.
    Jag VILL ha sex men ändå inte :( Känns som jag inte blir kåt längre när jag är med min kille, känner mig oxå äcklig (ogillar min fitta,degmage och finnar på ryggen)  
    FAN! jag onanerar ju när jag är själv! Och jag vill ha sex! Men lusten försvinner när jag är med min kille :/ vad ska jag göra?

• Svar på tråden Varför kommer inte sexlusten tillbaka?
  • YummyMami
    pappa76 skrev 2013-05-03 10:58:41 följande:
    Står det någonstans att hon tänkt lämna honom, eller inte vill ha sex med honom? Jag kan faktiskt inte själv hitta detta du påpekar någonstans i texten, men du får gärna visa mig! Jag får mer uppfattningen av att hon inte längre blir kåt i sin killes närhet och söker därför råd för att detta ska fungera som innan graviditeten igen. Eller?

Jag ser inte det varken i Ts eller de som svarat. Var ser du sådant?
    Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • missan75
    Anonym (L) skrev 2013-05-03 11:03:26 följande:
    Ibland hjälper det att bara bestämma sig. Vänner till mig med samma bekymmer bestämde efter att barnen kom att de skulle ha sex varje tisdag oavsett om de var sugna eller ej, det var tufft ibland men det gjorde att de kom igång och sen släppte det :)

Precis!
  • YummyMami
    pappa76 skrev 2013-05-03 11:11:52 följande:
    Och svar på din nästa fråga som du inte har en aning om! JA JA JA det hjälper garanterat!!! Eftersom du inte själv provat så vill jag inte höra några dumma åsikter! Ger en mycket stark känsla i kroppen (kåt+++) mer än du kan tänka dig, för obeskrivligt för dig! Om då ett par känner samma sak, då menar du att någon av dem hellre hoppar på hunden?? Vi lägger ner denna debatten, för invecklat för er att förstå verkar det som,tyvärr.

Låtsas kåt är bara låtsas kåt, visst i vissa medicinska fall kanske det behövs hjälp på traven men som sagt då är det av andra orsaker än behov av att övergöra det.
    Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • pappa76

Ni får givetvis ha era egna funderingar och tycka som ni vill, men jag skrev att: jag läser och förstår hennes problem på mitt vis och ni ert. Varför inte ställa frågan direkt till henne själv? Det är väl hennes/deras val om dom skulle vilja bli heta på varandra med konsgjord hjälp. Det finns egenteligen bara 2 direkta val. Önskar man sig sex tillsammans och inget emot nya produkter är valet självklart. Om inte de vill närma sig varandra, så låter man naturlugt bli. Man blir inte låtsaskåt! Medicinen stimulerar en del i hjärnan samt nerven som går i ryggen mellan hjärnan och könsområdet. Den ökar känslan ca 10ggr, men varför låtsaskåt?

• Anonym (?)
    pappa76 skrev 2013-05-03 11:58:22 följande:
    Ni får givetvis ha era egna funderingar och tycka som ni vill, men jag skrev att: jag läser och förstår hennes problem på mitt vis och ni ert. Varför inte ställa frågan direkt till henne själv? Det är väl hennes/deras val om dom skulle vilja bli heta på varandra med konsgjord hjälp. Det finns egenteligen bara 2 direkta val. Önskar man sig sex tillsammans och inget emot nya produkter är valet självklart. Om inte de vill närma sig varandra, så låter man naturlugt bli. Man blir inte låtsaskåt! Medicinen stimulerar en del i hjärnan samt nerven som går i ryggen mellan hjärnan och könsområdet. Den ökar känslan ca 10ggr, men varför låtsaskåt?
    Jag fattar inte dig iaf för du skriver konstiga saker.
    Du skriver om nåt piller. okej vadå för piller?
    Du skriver "störande mot herrarna i blått" Vilka är det då?

• Anonym (orka?!)
    Anonym (?) skrev 2013-05-03 17:21:30 följande:

Oh.. Han menar amfetamin eller extasy av någon form och herrarna i blå är polisen. Typiskt pundare..
  • Anonym (orka?!)
    Anonym (?) skrev 2013-05-03 17:21:30 följande:

Oh.. Han menar amfetamin eller extasy av någon form och herrarna i blå är polisen. Typiskt pundare..
  • Anonym (eh?)
    Anonym (L) skrev 2013-05-03 11:03:26 följande:
    Ibland hjälper det att bara bestämma sig. Vänner till mig med samma bekymmer bestämde efter att barnen kom att de skulle ha sex varje tisdag oavsett om de var sugna eller ej, det var tufft ibland men det gjorde att de kom igång och sen släppte det :)
    Ja att ha sex utan lust gör ju under för sexlusten... eller inte!
  • missan75

Fast tanken är ju att man får lust under tiden, och lust föder mer lust.

Jag tror att problemet med kvinnornas sviktande sexlust är att de just går och väntar på att bli kåta.

• Anonym (eh?)
    missan75 skrev 2013-05-04 21:03:51 följande:
    Fast tanken är ju att man får lust under tiden, och lust föder mer lust.

Jag tror att problemet med kvinnornas sviktande sexlust är att de just går och väntar på att bli kåta.
    Och om lusten inte kommer under tiden då?
  • missan75

Då provar man igen. Annars tänder man väl inte på sin partner och bör då kanske inte ligga med den alls.

Jag tror kroppen kan hamna i ett "icke sex mode" och man kan bara väcka kroppen genom att ligga.

• Anonym (eh?)
    missan75 skrev 2013-05-04 21:15:41 följande:
    Då provar man igen. Annars tänder man väl inte på sin partner och bör då kanske inte ligga med den alls.

Jag tror kroppen kan hamna i ett "icke sex mode" och man kan bara väcka kroppen genom att ligga.
    Håller inte riktigt med dig där. Man ska aldrig ha sex utan lust, aldrig ställa upp på sex då det gör mer skada än nytta i det långa loppet. Vet tyvärr att många kvinnor får det rådet för det är ju bara att använda glidmedel, men att slidan och blygdläppar inte blodfylls mha glidmedel skiter man i. Vestibulit och vaginism kommer som ett brev på posten! Den obefintliga sexlusten kommer också som ett brev på posten efter all ställa upp sex. 

Brukar du ge samma råd till killar att de ska ställa upp på sex utan lust`?  
  • missan75

Alltså om problemet kvarstår efter ett gäng försök så har man väl fel partner. Blir man inte kåt på den man lever med kan väl allt inte vara som det ska? Vestibulit och vaginism uppkommer väl efter en längre tid?

Jag vet inte om jag vill kalla det ställa upp, utan ett sätt att försöka hitta sin sexlust igen.

Jag har aldrig behöva råda en man gällande bristande sexlust.

• Anonym (L)

Men man stoppar väl inte bara in den? Jag tänker att om man t.ex har bestämt sig för att ha sex på tisdagar så försöker man väl se till att det blir en bra uppladdning? Lägger barnen tidigt, hjälps åt att röja. Lägger sig och myser, hånglar och eventuellt om man kommer igång leder det till samlag. Om inte så har man ju iallafall haft en mysig stund och gett det en chans. Om man fortsätter så infinner sig väl förhoppningsvis lusten och man är tillbaks på banan.
    Om jag, när jag hade småbarn skulle väntat in att jag hade lust då hade det aldrig skett, jag var trött och sliten och tanken fanns inte där. Jag tror att mitt sexliv hade mått mycket bättre av att jag och dåvarande maken helt enkelt hade bestämt oss och tvingats både prata om det och fått igång en aktivitet.

• styx01

Hej!

Gå gärna till tråden: Till alla kvinnor med minskad/ tappad sexlust. Jag har skrivit om min egna erfarenhet i ämnet trots att jag aldrig fött barn. Där skriver jag lite om min "borttappade lust" som har kommit tillbaks och hur jag märkte det. Man vet ju aldrig, kanske man kan få igång fler;) Det finns ju inga studier inom detta område, helt sjukt! Jag har letat efter vetenskapliga artiklar men allt som dyker upp och som ens kommer i närheten är några få artiklar om yoga - vilket stämmer. Jag skriver under Anonym där men var tvungen att registrera mig för att svara andra.

Svar på tråden Varför kommer inte sexlusten tillbaka?