• Sillan3

    Mitt ex förstörde sonens 10års-dag .. lång

    Mitt ex hade sonen nu i helgen då pojken fyllde 10 år. Jag Hade hört att han skulle ordna kalas på lördag för kompisar, sen ha familjekalas på söndag. Det vore väl inget fel med det 
    MEN
    nu när pojken kommer hem så berättade han att pappan inte firade hans födelsedag hemma. De hade visserligen kalas på lördagen med kompisar men det var hans lillebror hos pappan som fick välja form och smak till tårtan de hade på det kalaset. Min son ville ha en hjärtformad princess tårta men det fick han inte!Förvånad Lillebror fick välja aktivitet och musik till kalaset och han är endast 5 år och fyller inte ens år denna månad. Sonen fick presenter så som bio presentkort, presentkort på game osv från kompisar.. dessa tyckte pappan ha rätt att behålla själv då han då kunde som han uttryckte sig "köpa något vettigt för". Från pappan fick pojken ingenting.
    Natten till söndag sov min son över hos en kompis ifrån pappans kretsar.. de fick väcka honom med pannkakor o grattis.....
    På söndagen skulle de till farfar och fira där.... MEN nej! det skulle visa sig att det inte var sonen som firades utan farfars fru!!!  Skrikandes Min son fick varken grattis eller presenter från någon i familjen där.!!Förvånad De ansåg att trotts att han fyllde 10 den dagen så var det inte relevant för farfars fru hade fyllt år nån vecka innan o skulle firas.  Han fick snällt sitta på en restaurang o äta sina pannkakor o vara snäll för Kärringens skull....

    Jag är helt mållös!...det är vad jag kallar MOBBING o KRÄNKNING av högsta grad jag hade kunnat fixa en värdig o kärleksfull födelsedag åt min son men de förstörde det.... pojken är sååå ledsen o kom hem gråtande igår efter skolan..

    Vad skulle ni göra i mina kläder jag har lust att "¤%&/" alla i exets närhet.. så gör man väl inte!!????   


    Jag väljer inte alltid rätt.. det är mitt ex ett utmärkt bevis på
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-09 10:56
    Eftersom ni undrade hur det gick... uppdatering finns i inlägg 35 och framåt..
  • Svar på tråden Mitt ex förstörde sonens 10års-dag .. lång
  • Sillan3
    FireLady skrev 2014-01-09 10:36:13 följande:


    Har skolan märkt att det är illa hos pappan?
    Provat prata med jurist eller nåt?
    skolan ombads att lämna "rapport"  från soc under "utredningen" men pojken fungerar prickfritt i skolan.. inlärning o uppförande är utmärkt i skolan så det enda de kunde skriva som var negativt var att pappan inte kommer på möterna.. men det kan ju skolan inte kräva så de fick inte klaga..    men jo läraren har försökt att prata med pappan otaliga gånger, inget resultat..

    jag förlorade vid skilsmässan för flera år sen.. de dömde till gemensam vårdnad o begränsad umgänge med pappan pga misshandel mot mig  ( ons. till mån varannan vecka )   har inte råd med ny sväng via rätten en gång till o enligt psykologen jag har kontakt med så skulle juristen bara fråga soc om det redan avklarade utredningen för att slippa en ny.. o det gav ju inget så.. 
    socialtjänsten anser dessutom att jag "bara letar efter fel hos pappan för att jag är bitter för att han lämnade mig".. vilket är konstigt med tanke på att jag bokstavligen slängde ut han själv när pojken var 4 månader. Jag har dessutom ny man sedan länge..
  • Emelie 1987

    Jag skulle också vilja säga överklaga, men tydligen är socialtjänsten alldeles för inkompetent... inget nytt där egentligen. Jag saknar ord. Det gör riktigt j-vla ont i mammahjärtat, det ska du veta. Helt sjukt vad det kan finnas för pappor här i världen. 


    Blivande trebarnsmamma <3
  • Sillan3
    Emelie 1987 skrev 2014-01-09 10:56:37 följande:
    Jag skulle också vilja säga överklaga, men tydligen är socialtjänsten alldeles för inkompetent... inget nytt där egentligen. Jag saknar ord. Det gör riktigt j-vla ont i mammahjärtat, det ska du veta. Helt sjukt vad det kan finnas för pappor här i världen. 
    vet du vad? jag tycker det är värst att de "tvingas vara pappor" av sig själva... alltså träffar de ju bara barnet i fråga för att jävlas med mamman... för att kontrollera mamman och såra mamman... alltså inte för att de vill träffa barnet eller vara pappa. Och att det tydligen är ok för myndigheterna..
  • Emelie 1987
    Sillan3 skrev 2014-01-09 11:00:39 följande:
    vet du vad? jag tycker det är värst att de "tvingas vara pappor" av sig själva... alltså träffar de ju bara barnet i fråga för att jävlas med mamman... för att kontrollera mamman och såra mamman... alltså inte för att de vill träffa barnet eller vara pappa. Och att det tydligen är ok för myndigheterna..
    Jag instämmer, det är just det som är så sjukt. :-/
    Men går det inte att skaffa något professionellt utlåtande från en barnpsykolog i din sons fall? Och sedan använda det mot pappan? 
    Blivande trebarnsmamma <3
  • Sillan3
    Emelie 1987 skrev 2014-01-09 12:25:59 följande:
    Jag instämmer, det är just det som är så sjukt. :-/
    Men går det inte att skaffa något professionellt utlåtande från en barnpsykolog i din sons fall? Och sedan använda det mot pappan? 
    jopp... det är just vad jag gjorde, kontaktade en psykolog o hon skrev till socialtjänsten efter att hon träffade pojken och mig först sedan pojken och pappan... hon tyckte pojken betedde sig underligt.. rädd i pappans sällskap och med andledning av detta pluss det som framkom av det pojken berättade till henne i enrum gjorde hon en anmälan till socialtjänsten som var tvungen att göra denna utredning... o det gick som det gick..
    psykologen o vi har fortfarande kontakt... pojken behöver det o själv vill det.. vilket är bra. men mer kan jag inte göra tyvärr men han mår inte bra min son.. stackaren.. jag känner mig hjälplös o som en dålig mor pga detta

    Här hemma har han en varm o kärleksfull relation till bonuspappan o nya syskonet o får massor av uppmärksamhet men där.. inget kontinuerligt eller tryggt
  • Emelie 1987
    Sillan3 skrev 2014-01-09 12:36:49 följande:
    jopp... det är just vad jag gjorde, kontaktade en psykolog o hon skrev till socialtjänsten efter att hon träffade pojken och mig först sedan pojken och pappan... hon tyckte pojken betedde sig underligt.. rädd i pappans sällskap och med andledning av detta pluss det som framkom av det pojken berättade till henne i enrum gjorde hon en anmälan till socialtjänsten som var tvungen att göra denna utredning... o det gick som det gick..
    psykologen o vi har fortfarande kontakt... pojken behöver det o själv vill det.. vilket är bra. men mer kan jag inte göra tyvärr men han mår inte bra min son.. stackaren.. jag känner mig hjälplös o som en dålig mor pga detta

    Här hemma har han en varm o kärleksfull relation till bonuspappan o nya syskonet o får massor av uppmärksamhet men där.. inget kontinuerligt eller tryggt
    Det är verkligen inte du som är en dålig mamma, utan ditt ex som är en översittare och en exceptionellt dålig pappa. Det är riktigt olyckligt att det är som det är, men åtminstone gör du något för att din son ska ha det bra. 
    En vacker dag kommer allting att slå tillbaka mot pappan flera gånger om.
    Blivande trebarnsmamma <3
  • Emelie 1987

    Jag sänder miljoner styrkekramar och hoppas på bättre tider snart. Ingen ska behöva lida på det viset. Hjärta


    Nybliven trebarnsmamma <3
  • Lindsey Egot the only one

    Anmälan till socialstyrelsen för socialkontoret agerar fel om ett barn tvingas på leriga kläder från topp till tå pga straff för att man smutsar ner sig. Det är nog den enda vägen du kan gå.

  • Sillan3
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-10 17:30:49 följande:
    Anmälan till socialstyrelsen för socialkontoret agerar fel om ett barn tvingas på leriga kläder från topp till tå pga straff för att man smutsar ner sig. Det är nog den enda vägen du kan gå.
    Har vid tidigare tillfälle gjort en anmälan till socialstyrelsen om just denna socialkontor, för typ 6 år sedan, det enda som hände då var att jag fick ett skriftligt brev där chefen för socialkontoret djupt beklagade det inträffade och försäkrade mig om att åtgärder skulle ske. Hehe! så F¤%&/N heller att nåt hände.... allt fortsatte som vanligt så här är vi nu o inget hjälper...

    Men det är "bara" 7 år kvar! sen är han fri ( min son) från skitfarsan.. förhoppningsvis ;)
  • Vinterankan
    Sillan3 skrev 2014-03-18 22:29:04 följande:
    Har vid tidigare tillfälle gjort en anmälan till socialstyrelsen om just denna socialkontor, för typ 6 år sedan, det enda som hände då var att jag fick ett skriftligt brev där chefen för socialkontoret djupt beklagade det inträffade och försäkrade mig om att åtgärder skulle ske. Hehe! så F¤%&/N heller att nåt hände.... allt fortsatte som vanligt så här är vi nu o inget hjälper... Men det är "bara" 7 år kvar! sen är han fri ( min son) från skitfarsan.. förhoppningsvis ;)

    Gör en anmälan igen. Om de har lovat förbättringar som har uteblivit så kvarstår ju felen.
  • Lindsey Egot the only one

    Men barnet är väl så pass stort att barnet själv vill göra vid umgänget.

  • Sillan3
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-19 07:42:39 följande:
    Men barnet är väl så pass stort att barnet själv vill göra vid umgänget.
    Nope.. inte enligt vad socialtjänsten påstod när vi fick prata med de. De anser ju att pappan har "rätt" till sina dagar o får göra vad han vill under tiden. "han är ju man " sa kärringen till mig när jag klagade..

    Men idag när jag pratade med sonen om hans kommande 11års dag sa han att han vägrar vara hos pappa igen när han fyller år... dessvärre är det en måndag, o bytesdag, han vaknar hos pappan men kommer till mig på eftermiddan...   fast sonen har sagt att han vill komma hem kvällen innan,  hoppas det går.
  • Lindsey Egot the only one
    Sillan3 skrev 2014-03-20 00:30:09 följande:
    Nope.. inte enligt vad socialtjänsten påstod när vi fick prata med de. De anser ju att pappan har "rätt" till sina dagar o får göra vad han vill under tiden. "han är ju man " sa kärringen till mig när jag klagade..

    Men idag när jag pratade med sonen om hans kommande 11års dag sa han att han vägrar vara hos pappa igen när han fyller år... dessvärre är det en måndag, o bytesdag, han vaknar hos pappan men kommer till mig på eftermiddan...   fast sonen har sagt att han vill komma hem kvällen innan,  hoppas det går.
    Tar du det till domstol så kan domstolen döma annorlunda. Vad soctanten säger är inte lag
  • nathalieee
    hoppas hoppas hoppas och håller tummarna att din son får vara med dig/hos dig på hans födelsedag i år! 
    har läst ditt inlägg och alla komentarer
    blir fullständigt gråtfärdig av hur soc och pappan behandlar er/pojken. 
    har själv som barn haft en krånglig uppväxt då min pappas x-fru misshandlade mig psykiskt.
    från att jag va 12 fick jag bestämma själv vart jag ville bo och jag åkte till pappa varannan helg bara, sålänge hon inte va hemma eller så for vi till pappas släkt! 
    men hade en krånglig tonåsuppväxt också, bråkig o stökig osv och där va socialen inblandade men dom är rent utsagt patetiska och gör inte ett skit. 
    en kompis till mig hamnade i fosterfamilj (placerad av soc) för att en annan kompis sa att hon hade blivit slagen hemma, vilket hon verkligen inte blev! 
    så - dom gör som dom känner för och det som tar minst jobb för dom så dom kan få ha sina kaffepauser 511gånger om dagen. 
    Hjärtamassor av styrkekramar till dig, din nya familj (man o barn) och såklart till din älskade son!!!! Hjärta
Svar på tråden Mitt ex förstörde sonens 10års-dag .. lång