• Tessosaurie

Ung mamma

Hej!
    Jag är 20år, blir 21 i sommar, och har tvillingar som föddes den 11 mars i år. Jag tycker det skulle vara kul att komma i kontakt med fler mammor i samma ålder med barn i samma ålder :)  

• Svar på tråden Ung mamma
  • Kotek23
    Felicia111 skrev 2013-05-20 08:51:40 följande:
    Nästan samma som här då!, min dotter fyller två nästa månad och har bf med anrda dottern 18 augusti :) Har iof bara vart tsm med pappan i tre år, o gift i två månader :)

Men Gud vad härligt :) längtar till giftemål slår till här med :)
  • Felicia111
    Kotek23 skrev 2013-05-20 20:23:02 följande:

Men Gud vad härligt :) längtar till giftemål slår till här med :)
    Jo de är himmla kul att se ens man så glad ^^
  • Perssonlund

Vilken bra tråd! Ibland känns det som att man behöver prata med jämnåriga... :)

Jag är 23, har en son som blir 3 i sep och fick en dotter i April nu i år och vi bor i Tidaholm :) 

• Rallypillan

Perssonlund: då e våra döttrar jämngamla! :D När föddes din? Min är född 22 april :) dock är hon min första.

• Kotek23
    Perssonlund skrev 2013-06-25 11:12:47 följande:
    Vilken bra tråd! Ibland känns det som att man behöver prata med jämnåriga... :)Jag är 23, har en son som blir 3 i sep och fick en dotter i April nu i år och vi bor i Tidaholm :) 

Tufft, har en son på lite över 2 år och nästa kommer i augusti. Vi bor i Skövde ;)
  • aao

Hej hej!
    Jag fyller 21 nu i juli och har en son som föddes i januari Glad
    Jag själv skulle vilja lära känna människor som är typ lika gamla som mig och har barn. Mina kompisar är inte alls i närheten utav att skaffa barn och jag känner att de inte riktigt fattar vad det hela handlar om. det är lätt att tro att man kan sätta sig in i situationen men det går inte om man själv inte har barn.
    Nu vill de hitta på något med mig men jag måste ta med mig lilleman vart jag än går (nästan) för att han ammar ännu.

• lillans

Här är en till! 20 år och mamma till en 1 månad o 17 dagars bebis :)
    Skriv gärna   :)

• Mariasofia22

Hej! Jag är 22 och har en bebis påväg som var beräknad till 4 sept, 6 dagar över tiden idag..

Tänkte fråga er andra unga mammor hur det går för er ekonomiskt? när man är runt 20 brukar man ju inte ha världens stabilaste inkomst och barn kostar ju. Jag har jobbat några på restaurang och kommer bara få runt 5000 i fp sen barnbidrag också såklart. Min sambo tjänar mer, men jag vill ändå kunna klara mig själv, vilket känns svårt.

Hur mycket får ni och känner ni er trygga ekonomiskt?

• Rallypillan

Mariasofia22: jag hann jobba ihop en del under graviditeten, få upp mitt SGI lite. Får 263kr/dag. Bor ihop med pappan på hans gård. Vi fixar det utan problem. Visst, ingen dans på rosor och kan knappast leva lyxliv men det går helt okej. Man får tänka sig för innan man gör onödiga köp osv. Jag är ingen shoppaholic så för min del funkar det fint! :)

• Morsprins

Mariasofia22: Jag är 19 gick ut skolan 2 veckor innan mini kom. Jag har lägsta och min sambo jobbar så vi klarar oss. Nu har vi haft turen att vi har fått det viktigaste av nära & kära. Som tidigare skrev inget lyxliv men det g

• Morsprins

Mariasofia22: Jag är 19 gick ut skolan 2 veckor innan mini kom. Jag har lägsta och min sambo jobbar så vi klarar oss. Nu har vi haft turen att vi har fått det viktigaste av nära & kära. Som tidigare skrev inget lyxliv men det går runt :)

• Remember

Hej jag är 23 år och bor i Göteborg, jag och min sambo har en dotter som idag är 6 veckor. Med ekonomin klarar vi oss, min sambo jobbar plus att jag hann få fast tjänst och bra föräldrapenning. Mariasofia22 även om du har lägsta kommer ni att klara er fint! Det löser sig alltid på något sett. Det gäller att prioritera rätt. Är det någon mer här som bor i Göteborgsområdet? :)

• lillans

Vi klarar ekonomin bra. Jag hann inte jobba så länge innan men har lite SGI iaf. Sambon har fast jobb. 
    Shoppar mycket mindre sen lillen kom :) 

• Felicia111
    Remember skrev 2013-09-13 09:07:46 följande:
    Hej jag är 23 år och bor i Göteborg, jag och min sambo har en dotter som idag är 6 veckor. Med ekonomin klarar vi oss, min sambo jobbar plus att jag hann få fast tjänst och bra föräldrapenning. Mariasofia22 även om du har lägsta kommer ni att klara er fint! Det löser sig alltid på något sett. Det gäller att prioritera rätt. Är det någon mer här som bor i Göteborgsområdet? :)
    bor i särö halvtimme bort typ, nära kba :)
Svar på tråden Ung mamma