Lämna mitt barn till våldsam pappa
Jag är så otroligt ledsen och rädd. Jag måste klockan 17.30 ikväll lämna min son till sin våldsamma pappa och sambo!? Jag kommer åka hemifrån och neka honom umgänge trots att domstolen beslutade för 2 månader sen att han ska träffa sin pappa. Pappan har inga som helst gränser och jag vet inte vad han kommer göra.. Jag kräks av oro.
För att gör en lång historia kort så lämnade jag mitt barns pappa när sonen föddes av anledningen att han har under hela våran relation haft psyskiska problem och varit mycket våldsam mot mig och mot sonen. Han har bla annan låst ut mig under hela natten så jag inte fick komma in och amma och slagit mig när jag hållit i sonen och även många gånger när sonen sett på, kastat sonen i soffan mm mm. Jag fick mod att lämna pappan när sonen var ca 2 månader och efter det träffades pappan inte sonen under ett halvår. När jag sen träffade en ny man så började helvetet igen. Han krävde att få träffa sonen varannan vecka. vilket i min värld var en ren omöjlighet då dom inte hade någon relation och jag visste att sonen inte var trygg med honom. Och allt med familjerätt, advokater och rättegångar rullade igång. Jag vågade dock inte anmäla det han gjorde mot oss utan tvisten grundas på andra tokigheter han gjorde inte det våldsamma.
Jag har i dag egen vårdnad och han har viss umgänges rätt. Han har sen ett år tillbaka träffat ny tjej och blivit pappa till ännu en son. Och för tre veckor ringde hans sambo mig och talade om att han slagit henne och hennes dotter och satt häktad och anhållen, skäligen misstänkt. När han sen släpptes ringde han mig och sa att hans sambo slog sonen och att hon var knäpp. Och nu har honom tagit tillbaka honom och dom vill hämta min son ikväll. Min son är precis två år fyllda och varenda cell i min kropp vill skydda honom. Soc säger att det är mitt ansvar som ensam vårdnadshavare att inte utsätta sonen för den typ av situationen som kan uppstå hemma hos pappan. Och att jag bär ansvaret för sonens trygghet, säkerhet osv. Alltså neka umgänge. Tingsrätter har sagt sitt och gett pappan umgänge. Polisen får inte uppmana mig att "genom föra ett brott att bryta umgänge" men har full förståelse OM jag väljer att göra det.
Igår gjorde jag själv en anmälan mor pappan. Jag åkte ner till polisstationen och talade om precis allt. Men allt tar sådan tid. I nuläget så kvarstår domen om umgänge och jag måste lämna sonen ikväll. Och jag är så jävla rädd för hans reaktion när jag inte är hemma. Han har redan skickat tre sms idag där det står att han fan ska hämta för det har domstolen beslutat..
Fy fan vad jag har lust att rymma till en annan värld.