Mammatilldotter skrev 2013-05-04 15:50:09 följande:
Tack för alla inlägg! Verkligen intressant! Som svar till en del inlägg. Jo, jag jobbar som formgivare åt ett förlag. Dock har jag väl mer flexibel tid än min man. Jag är verkligen avundsjuk på alla Er som har en man som hjälper till. Jo, jag har försökt prata om detta med mannen. Men svaret jag får är att jag ska sluta vara så j-vla gnällig. Han säger att han har ett krävande jobb. Men jag kan tycka att det är många människor som har det. Dessutom sover han till 13 varje helg och tycker inte det är något att diskutera att jag skulle ha sovmorgon nån gång. Samt han sitter vid datorn varje kväll alla dagar i veckan konstant och har gjort dem senaste 5 åren. Känns hopplöst. Är dessutom livrädd för att skiljas!! Han hotar med att skulle vi skiljas kommer han ansöka om ensam vårdnad. Vilket är en gåta?! Som ni beskrivit i era svar så ska det finnas en ömsesidig respekt i ett förhållande och kanske desto viktigare om man har barn. Dessutom har han som "fritidsintresse" att söka kk kompisar på nätet samt har ertappat honom med att ha ringt runt för att beställa hem en call-girl. Och inte stoppar det där. Han ger mig order vad som ska göras, hur jag ska ha håret, vad jag ska ha på mig osv. Blev mycket jag jag jag i detta i detta inlägg. Känner mig såå uppgiven och trött. Tack återigen för alla svar!! :)) gulligt av Er att ta Er tid att svara!
Man ska inte se det som att hjälpa till i sitt egna hem. Barnen kan hjälpa till att göra sysslor,de vuxna ska göra det,inte hjälpa till.
Men varför i helvete accepterar du denna behandling? Du vet väl att du är värd mer än så?
Och han kommer inte få ensam vårdnad om du inte är typ knarkare eller nåt så det kan du sluta oroa dig för.
Är det inte bättre att bo själv,styra ditt liv själv och ha ett barn att ta hand om. Inte vara fånge hos en kontrollerande jättebebis där du måste slavarbeta och ta hand om ett barn?
Hur länge har han varit så här? Märkte du inget innan och varför reagerar du inte fören nu? Han behandlar dig verkligen som skit och du låter honom göra det.
Ta hand om barnet,laga mat till dig och henne,tvätta era kläder,men gör inte ett skit åt mannen.
Säg att han får göra det själv eller så är det slut.
Eller varför inte åka iväg en vecka och låta mannen sköta allt så han får se hur ditt liv ser ut.